Witam, mam problem ze swoją skrzynia w mojej gwieździe 3.2 skrzynia 722.369 na zimnym nie chcę mi przerzucić biegu z 2/3 dopiero po wkręceniu go do 4 tyś przerzuca na rozgrzanym problem ustaje ale się zaczyna ślizga, wszystkie przeczytane wątki prowadzą do zaworu K1tylko jak pojechałem do ASO to zrobili wielkie oczy i nie wiedzą o co chodzi może ktoś mi powiedzieć jak to fachowo nazywa się żeby "fachowcy" w ASO mogli mi to sprzedać ?
7
[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki
Rozpoczęty przez liroy-1, paź 19 2009 22:08
1602 odpowiedzi w tym temacie
#1361
Napisano 07 listopada 2017 - 20:49
#1362
Napisano 13 listopada 2017 - 15:15
Witam.
Czy ktoś wymieniał wszystkie sprężynki? U mnie jest poślizg podczas zmiany 3-4 ale w sumie skoro sprężynki są tanie to warto wszystkie powymieniać. Czy mógłby ktoś podać nr B1, K1 i K2? Nr vin WDB1240831F212799
Czy ktoś wymieniał wszystkie sprężynki? U mnie jest poślizg podczas zmiany 3-4 ale w sumie skoro sprężynki są tanie to warto wszystkie powymieniać. Czy mógłby ktoś podać nr B1, K1 i K2? Nr vin WDB1240831F212799
#1363
Napisano 16 listopada 2017 - 16:26
Taka sprawa :
Mam luz osiowy na wale napędowym (ok 1cm) tak ja filmie poniżej. ( chodzi mi tylko o zobrazowanie występującego luzu).
https://youtu.be/5SKS9epJLQU
Przy przerzucaniu biegów z R na D lub odwrotnie słyszę wyraźny stuk przy wyjściu wału napędowego ze skrzyni biegów.
Połączenia wału są sztywne i połaczenie z dyfrem też.
Co to może być ? Sypie się skrzynia w środku czy walnięte jest jakieś połączenie wału ze skrzynią ?
Jeżeli już ktoś o tym pisał podrzućcie linka bo nie mogę znaleźć.
THX
Mam luz osiowy na wale napędowym (ok 1cm) tak ja filmie poniżej. ( chodzi mi tylko o zobrazowanie występującego luzu).
https://youtu.be/5SKS9epJLQU
Przy przerzucaniu biegów z R na D lub odwrotnie słyszę wyraźny stuk przy wyjściu wału napędowego ze skrzyni biegów.
Połączenia wału są sztywne i połaczenie z dyfrem też.
Co to może być ? Sypie się skrzynia w środku czy walnięte jest jakieś połączenie wału ze skrzynią ?
Jeżeli już ktoś o tym pisał podrzućcie linka bo nie mogę znaleźć.
THX
Użytkownik wojtekqw edytował ten post 16 listopada 2017 - 16:28
#1364
Napisano 16 listopada 2017 - 16:53
Luzy na przegubach półosi. Mogą być niewielkie, ale przegubów masz 4, mnożąc je przez przełożenie dyferencjału i masz taki luz sumaryczny.
#1365
Napisano 16 listopada 2017 - 17:02
Czyli to na pewno nie jest wina skrzyni biegów ?
#1366
Napisano 16 listopada 2017 - 17:14
Na pewno. Zobacz te przeguby. Tylko jak pisałem, luz na nich może być ledwo wyczuwalny, ale mnoży się x4 i x przełożenie dyferencjału, dlatego przy skrzyni jest duży.
#1367
Napisano 16 listopada 2017 - 18:03
Ok ale czy ten luz jest na samym mechaniźmie kulowym przegubu czy na wielowypuście wchodzącym np do mostu ?
#1368
Napisano 16 listopada 2017 - 18:37
Mozliwe jest też ze jest to luz na moście ( wywalony atak) - poszukam tematu w innym dziale
#1369
Napisano 19 listopada 2017 - 16:05
Witam.
Chciałem trochę podregulować skrzynię linkami i oto co znalazłem:
Dodatkowa dźwigienka (czerwona), która porusza cięgnem wskazanym palcem
Patrząc od strony palca:
Cięgno idąc w górę porusza kolejną dźwigienką. U jej dołu jest jakaś linka (strzałki), ale u góry zaś - "przegub kulowy" gdzie nic nie jest podłączone.
Wie ktoś czego tam brakuje?
Dodatkowo - nie ma różnicy między E a S. Zawsze zmienia przy 1800-1900 obrotów.
Co za to odpowiada? Sygnał? Podciśnienie? Czy może być gdzieś w przełączniku? Przekaźnik? Zawór?
E to Emeryt to wiem, a S? Sport, czy Standard, czy może ... Snow?
Chciałem trochę podregulować skrzynię linkami i oto co znalazłem:
Dodatkowa dźwigienka (czerwona), która porusza cięgnem wskazanym palcem
Patrząc od strony palca:
Cięgno idąc w górę porusza kolejną dźwigienką. U jej dołu jest jakaś linka (strzałki), ale u góry zaś - "przegub kulowy" gdzie nic nie jest podłączone.
Wie ktoś czego tam brakuje?
Dodatkowo - nie ma różnicy między E a S. Zawsze zmienia przy 1800-1900 obrotów.
Co za to odpowiada? Sygnał? Podciśnienie? Czy może być gdzieś w przełączniku? Przekaźnik? Zawór?
E to Emeryt to wiem, a S? Sport, czy Standard, czy może ... Snow?
Użytkownik AiM edytował ten post 19 listopada 2017 - 16:08
#1370
Napisano 20 listopada 2017 - 20:28
Zaworek od zmiany trybu ASB jest na ścianie grodziowej obok mocowania lewego amortyzatora. Podanie napięcia puszcza podciśnienie i załącza tryb Economy.
S to Standard.
S to Standard.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
[w124] problem z redukcją biegów ASB 722.5 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RyjekMB |
|
|
|
[W124] Gałka + mieszek zmiany biegów - oryginalny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|