Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1602 odpowiedzi w tym temacie

#1361 Offline   Kowalski


  • Postów: 6
  • Na forum od: 15 kwi 2013
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E290 TD

Napisano 07 listopada 2017 - 20:49

Witam, mam problem ze swoją skrzynia w mojej gwieździe 3.2 skrzynia 722.369 na zimnym nie chcę mi przerzucić biegu z 2/3 dopiero po wkręceniu go do 4 tyś przerzuca na rozgrzanym problem ustaje ale się zaczyna ślizga, wszystkie przeczytane wątki prowadzą do zaworu K1tylko jak pojechałem do ASO to zrobili wielkie oczy i nie wiedzą o co chodzi może ktoś mi powiedzieć jak to fachowo nazywa się żeby "fachowcy" w ASO mogli mi to sprzedać ?



#1362 Offline   schwarz


  • Postów: 94
  • Na forum od: 10 cze 2007
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2017 - 15:15

Witam.
Czy ktoś wymieniał wszystkie sprężynki? U mnie jest poślizg podczas zmiany 3-4 ale w sumie skoro sprężynki są tanie to warto wszystkie powymieniać. Czy mógłby ktoś podać nr B1, K1 i K2? Nr vin WDB1240831F212799

#1363 Offline   wojtekqw


  • Postów: 33
  • Na forum od: 12 lis 2017
  • Miejscowość: Zławieś Wielka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mustang 65

Napisano 16 listopada 2017 - 16:26

Taka sprawa :
Mam luz osiowy na wale napędowym (ok 1cm) tak ja filmie poniżej. ( chodzi mi tylko o zobrazowanie występującego luzu).
https://youtu.be/5SKS9epJLQU
Przy przerzucaniu biegów z R na D lub odwrotnie słyszę wyraźny stuk przy wyjściu wału napędowego ze skrzyni biegów.
Połączenia wału są sztywne i połaczenie z dyfrem też.
Co to może być ? Sypie się skrzynia w środku czy walnięte jest jakieś połączenie wału ze skrzynią ?
Jeżeli już ktoś o tym pisał podrzućcie linka bo nie mogę znaleźć.
THX

Użytkownik wojtekqw edytował ten post 16 listopada 2017 - 16:28


#1364 Offline   wave


  • Postów: 13
  • Na forum od: 06 mar 2017
  • Miejscowość: wwa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 listopada 2017 - 16:53

Luzy na przegubach półosi. Mogą być niewielkie, ale przegubów masz 4, mnożąc je przez przełożenie dyferencjału i masz taki luz sumaryczny.

#1365 Offline   wojtekqw


  • Postów: 33
  • Na forum od: 12 lis 2017
  • Miejscowość: Zławieś Wielka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mustang 65

Napisano 16 listopada 2017 - 17:02

Czyli to na pewno nie jest wina skrzyni biegów ?

#1366 Offline   wave


  • Postów: 13
  • Na forum od: 06 mar 2017
  • Miejscowość: wwa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 listopada 2017 - 17:14

Na pewno. Zobacz te przeguby. Tylko jak pisałem, luz na nich może być ledwo wyczuwalny, ale mnoży się x4 i x przełożenie dyferencjału, dlatego przy skrzyni jest duży.

#1367 Offline   wojtekqw


  • Postów: 33
  • Na forum od: 12 lis 2017
  • Miejscowość: Zławieś Wielka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mustang 65

Napisano 16 listopada 2017 - 18:03

Ok ale czy ten luz jest na samym mechaniźmie kulowym przegubu czy na wielowypuście wchodzącym np do mostu ?

#1368 Offline   wojtekqw


  • Postów: 33
  • Na forum od: 12 lis 2017
  • Miejscowość: Zławieś Wielka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mustang 65

Napisano 16 listopada 2017 - 18:37

Mozliwe jest też ze jest to luz na moście ( wywalony atak) - poszukam tematu w innym dziale

#1369 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 19 listopada 2017 - 16:05

Witam.
Chciałem trochę podregulować skrzynię linkami i oto co znalazłem:

Dołączona grafika

Dodatkowa dźwigienka (czerwona), która porusza cięgnem wskazanym palcem ;)

Patrząc od strony palca:

Dołączona grafika

Cięgno idąc w górę porusza kolejną dźwigienką. U jej dołu jest jakaś linka (strzałki), ale u góry zaś - "przegub kulowy" gdzie nic nie jest podłączone.
Wie ktoś czego tam brakuje?

Dodatkowo - nie ma różnicy między E a S. Zawsze zmienia przy 1800-1900 obrotów.
Co za to odpowiada? Sygnał? Podciśnienie? Czy może być gdzieś w przełączniku? Przekaźnik? Zawór?
E to Emeryt :smile2: to wiem, a S? Sport, czy Standard, czy może ... Snow? :D

Użytkownik AiM edytował ten post 19 listopada 2017 - 16:08


#1370 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 20 listopada 2017 - 20:28

Zaworek od zmiany trybu ASB jest na ścianie grodziowej obok mocowania lewego amortyzatora. Podanie napięcia puszcza podciśnienie i załącza tryb Economy.

S to Standard.








Podobne tematy Zwiń