Sid, literówka. Miało być modulator
Co do elektrozaworów skoro zamieniłem je miejscami i nie ma różnicy, to pewnie nie w nich jest problem...
Póki co nie mam chwilki żeby zerknąć do Coupe... Ciekawe, że teraz nie działa w skrzyni wszystko co steruje elektryka (Kickdown, przełącznik zmiany biegów miedzy S a E i bieg piąty). oj uczy mnie cierpliwości to auto. Dobrze byłoby znaleźć kogoś w Polsce kto zjadł zęby na tych skrzyniach, a tu widzę większość wymieniaczy
7
[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki
Rozpoczęty przez liroy-1, paź 19 2009 22:08
1602 odpowiedzi w tym temacie
#1461
Napisano 21 listopada 2018 - 17:09
#1462
Napisano 21 listopada 2018 - 21:40
Cytat
Silnik wyłączony jak ściągniemy przewody to w króćce, które są połączone ze skrzynią można dmuchnać i zassać powietrze, które wylatuje bądź wchodzi przez króciec z kapturkiem które widać na zdjęciu w poprzednim poście, natomiast króćce z przewodami do żółtych zaworków trzymają.
Spróbuj na pracującym silniku odłączać przewody podciśnienia i wtedy przytykasz palcem i wyczujesz w który zasysa czyli jest podciśnienie z kolektora- znaczy to, że jest to przewód kolektor -->elektrozawór, a drugi sposób który mam w głowie to przyjrzenie się skąd dokąd dany przewód dochodzi i wtedy a tym poprzednim sposobem połączyć i tak dokładnie stwierdzisz który przewód w "którą stronę" działa
Cytat
Teraz odnośnie przewodów które idą z elektrozaworków do skrzyni, z nadkola idzie czerwony przewód i nie da rady nic zassać, natomiast zielony z podszybia już tak i to do woli. Czy tak ma być?
Tego nie wiem, nie zdoktoryzowałem się w temacie :)
#1463
Napisano 21 listopada 2018 - 22:00
Cytat
Sid, literówka. Miało być modulator
Nieeee dotykaj modulatora jak nie masz wiedzy dokładnej na temat modulatora, regulacji i wszelkich kombinacji z nim. Ruszysz i na pewno pogorszysz- chyba własnie pogorszyłeś :) :(
Cytat
Co do elektrozaworów skoro zamieniłem je miejscami i nie ma różnicy, to pewnie nie w nich jest problem...
Od początku, jak zacząłeś temat tych elektrozaworków, to miałem złe odczucia. Ich zamiana może nic nie pokazać bo...czy one na pewno działają identycznie - nie wiem, więc nie ruszam i nie robię takich podmian bo....można pogorszyć sytuację. Z zewnątrz wygląd taki sam nie mówi nic o zasadach działania.
Cytat
Póki co nie mam chwilki żeby zerknąć do Coupe... Ciekawe, że teraz nie działa w skrzyni wszystko co steruje elektryka (Kickdown, przełącznik zmiany biegów miedzy S a E i bieg piąty). oj uczy mnie cierpliwości to auto. Dobrze byłoby znaleźć kogoś w Polsce kto zjadł zęby na tych skrzyniach, a tu widzę większość wymieniaczy
Są magowie od tych samochodów, w Warszawie jest człowiek, prowadzi warsztat po swoim ojcu i na Mercedesach wyrósł pracując przy tych prawdziwych Mercedesach jak nasze, i te W123. Tak wiec on ma wiedzę, na pewno na temat mojego silnika- jest kilka rzeczy specyficznych, o których wszyscy mechaniory wiedza ale zrobić - ooo to zawsze będzie ciekło bo to juz tak jest ...itd, a on powiedział swoje i w rozmowie z nim stwierdziłem, że wie co mówi i wie jak zrobić i robi dobrze bo wielu ludzi robiło i wielu szukało go jakieś kilka late temu, ja też i przez przypadek go znalazłem, jak chciałem zanabyć Mercedesa W140ste i właściciel powiedział, że własnie jest serwisowany u tego machaniora i tak od słowa do słowa i doszedłem gdzie działa teraz. Nie wiem jak w skrzyniach on ale zawsze można zapytać.
#1464
Napisano 23 listopada 2018 - 07:29
Modulator jest w tej samej pozycji jakiej był . Skrzynia pracuje cały czas tak jak pracowała po odebraniu auta od skrzyniarza.
Co do elektrozaworów. Mają identyczne numery. Może je zamienić celem sprawdzenia ich sprawności. Chyba że dwa klękły ale to ekstremalny przypadek.
Jeżeli masz namiar na tego gościa z wwa, albo kogoś kto zna się na skrzyniach w w124 to byłbym bardzo wdzięczny. Nie chcę oddawać auta komuś kto znowu posprawdza, pogrzebie i stwierdzi że w zasadzie nie wie czemu skrzynia zaczęła zachowywać się inaczej...
Co do elektrozaworów. Mają identyczne numery. Może je zamienić celem sprawdzenia ich sprawności. Chyba że dwa klękły ale to ekstremalny przypadek.
Jeżeli masz namiar na tego gościa z wwa, albo kogoś kto zna się na skrzyniach w w124 to byłbym bardzo wdzięczny. Nie chcę oddawać auta komuś kto znowu posprawdza, pogrzebie i stwierdzi że w zasadzie nie wie czemu skrzynia zaczęła zachowywać się inaczej...
#1465
Napisano 23 listopada 2018 - 10:25
Użytkownik Loocyfer9 dnia 23 listopada 2018 - 07:29 napisał
Modulator jest w tej samej pozycji jakiej był . Skrzynia pracuje cały czas tak jak pracowała po odebraniu auta od skrzyniarza.
Co do elektrozaworów. Mają identyczne numery. Może je zamienić celem sprawdzenia ich sprawności. Chyba że dwa klękły ale to ekstremalny przypadek.
Jeżeli masz namiar na tego gościa z wwa, albo kogoś kto zna się na skrzyniach w w124 to byłbym bardzo wdzięczny. Nie chcę oddawać auta komuś kto znowu posprawdza, pogrzebie i stwierdzi że w zasadzie nie wie czemu skrzynia zaczęła zachowywać się inaczej...
Co do elektrozaworów. Mają identyczne numery. Może je zamienić celem sprawdzenia ich sprawności. Chyba że dwa klękły ale to ekstremalny przypadek.
Jeżeli masz namiar na tego gościa z wwa, albo kogoś kto zna się na skrzyniach w w124 to byłbym bardzo wdzięczny. Nie chcę oddawać auta komuś kto znowu posprawdza, pogrzebie i stwierdzi że w zasadzie nie wie czemu skrzynia zaczęła zachowywać się inaczej...
Mam namiar, później ci podeślę bo teraz mój niestety nie odpalił i nie odpala. Iskra jest - konia by zabiła ale nie, paliwo jest i...kuwa rzesz no i to teraz. Nie wiem co common
#1466
Napisano 23 listopada 2018 - 21:38
Witam,
mam taki problem.. już trzy razy w ostatnim czasie Mercedes miał problemy z ruszaniem, a wyglądało to tak: samochód jeszcze zimny ale już kawałek przejechałem i po zatrzymaniu się i próbie ponownego ruszenia po puszczeniu hamulca toczył się normalnie ale po dodaniu gazu obroty szły do góry a samochód nadal się tylko toczył, czuć było tylko minimalny ciąg. Dodając pulsacyjnie gazu jakoś udało się go rozpędzić aż do momentu wrzucenia drugiego biegu i potem jechał już normalnie aż do ponownego zatrzymania i tak przez pół miasta i nagle się naprawiło. Potem przez miesiąc nic się nie działo, aż znowu była taka sama sytuacja i potem na jakiś czas był spokój. Po pierwszym razie myślałem,że poszła półoś albo wał bo ewidentnie słyszałem jakieś stukanie w tunel jakby wał latał i do tego z tyłu jakby coś obcierało jakby kręciła się urwana półoś, w momencie kiedy się stało nie miałem możliwości zajrzeć pod auto potem sprawdzałem ale juz wszytsko było dobrze..przeczytałem cały wątek i zawsze jak komuś zatrzymał się M. to już po prostu nie ruszył a u mnie sam się naprawia i jedynka działa bez uślizgu. Narazie wszystko jest OK ale coś z tym muszę zrobić. Co to może być? Olej wygląda dobrze, nie czuć spalenizny, poziom ok. Silnik 300D turbo, skrzynia 722.3, zawsze rusza z jedynki.
mam taki problem.. już trzy razy w ostatnim czasie Mercedes miał problemy z ruszaniem, a wyglądało to tak: samochód jeszcze zimny ale już kawałek przejechałem i po zatrzymaniu się i próbie ponownego ruszenia po puszczeniu hamulca toczył się normalnie ale po dodaniu gazu obroty szły do góry a samochód nadal się tylko toczył, czuć było tylko minimalny ciąg. Dodając pulsacyjnie gazu jakoś udało się go rozpędzić aż do momentu wrzucenia drugiego biegu i potem jechał już normalnie aż do ponownego zatrzymania i tak przez pół miasta i nagle się naprawiło. Potem przez miesiąc nic się nie działo, aż znowu była taka sama sytuacja i potem na jakiś czas był spokój. Po pierwszym razie myślałem,że poszła półoś albo wał bo ewidentnie słyszałem jakieś stukanie w tunel jakby wał latał i do tego z tyłu jakby coś obcierało jakby kręciła się urwana półoś, w momencie kiedy się stało nie miałem możliwości zajrzeć pod auto potem sprawdzałem ale juz wszytsko było dobrze..przeczytałem cały wątek i zawsze jak komuś zatrzymał się M. to już po prostu nie ruszył a u mnie sam się naprawia i jedynka działa bez uślizgu. Narazie wszystko jest OK ale coś z tym muszę zrobić. Co to może być? Olej wygląda dobrze, nie czuć spalenizny, poziom ok. Silnik 300D turbo, skrzynia 722.3, zawsze rusza z jedynki.
#1467
Napisano 28 listopada 2018 - 14:50
A ja właśnie straciłem jeszcze bieg wsteczny... Super, nie mam piątki, wstecznego kick down a skrzynia lekko szarpie... nie wygląda to dobrze.
#1468
Napisano 28 listopada 2018 - 19:52
Cytat
A ja właśnie straciłem jeszcze bieg wsteczny... Super, nie mam piątki, wstecznego kick down
Cytat
a skrzynia lekko szarpie... nie wygląda to dobrze
Co to znaczy, kiedy szarpie i jak szarpie?? W którym momencie to się dzieje i jak dokładniej to wygląda - daje się odczuć ???
#1469 Gość_Rafał 1972_
Napisano 15 grudnia 2018 - 20:18
Odpalam silnik na P i jest cisza. Przełączam biegi w dół aż do 3 i wszystko jest OK. Potem wracam od 3 do P i pojawia się takie "terkotanie" jak na filmie. Trzeba energicznie przełączyć z R na P aby to "terkotanie" nie wystąpiło. Ktoś ma jakiś pomysł?
https://www.youtube....eature=youtu.be
https://www.youtube....eature=youtu.be
#1470
Napisano 16 grudnia 2018 - 13:00
Użytkownik Rafał 1972 dnia 15 grudnia 2018 - 20:18 napisał
Odpalam silnik na P i jest cisza. Przełączam biegi w dół aż do 3 i wszystko jest OK. Potem wracam od 3 do P i pojawia się takie "terkotanie" jak na filmie. Trzeba energicznie przełączyć z R na P aby to "terkotanie" nie wystąpiło. Ktoś ma jakiś pomysł?
https://www.youtube....eature=youtu.be
https://www.youtube....eature=youtu.be
Skąd dokładnie dochodzi ten dźwięk, bo na filmie nie wiadomo skąd - roznosi się mocno i słychać tak, jak o coś coś obciera ??? Skąd dokładnie słyszysz ten dźwięk ?? Będąc pod samochodem da się to namierzyć, z filmiku nie da się nic absolutnie !! poza tym, że "terkocze" coś :). A czy to się dzieje zaraz po uruchomieniu silnika na zimno, samochód po postoju "nocnym" na zimnie, mrozie obecnie ?? Zawsze po uruchomieniu silnika, przede wszystkim teraz- zima - daj mu czas - 5 minut na pochodzenie n wolnych - zanim cokolwiek zrobisz - ruszysz skrzynie, ruszysz samochodem. Wszędzie - silnik i skrzynia ASB przecież masz, musi mieć rozprowadzony olej bez żadnych obciążeń. To dla zdrowia ogólnego silnika i skrzyni. A co do tego brzęczenia - dokładnie zlokalizować zkąd dochodzi ten dźwięk. Masz skrzynie 744.4... czy 744.5.. , piątka czy czterobiegowa ???
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
[w124] problem z redukcją biegów ASB 722.5 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RyjekMB |
|
|
|
[W124] Gałka + mieszek zmiany biegów - oryginalny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|