Dzięki za pomoc. Rozglądam się za skrzynią. Jak byście coś wiedzieli to dajcie znać. Może ktoś chce sprzedać 722.4
7
[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki
Rozpoczęty przez liroy-1, paź 19 2009 22:08
1602 odpowiedzi w tym temacie
#1581
Napisano 25 kwietnia 2021 - 10:15
#1583
Napisano 14 sierpnia 2022 - 07:55
Hej, szybkie pytanie o zawór podciśnienia na pompie wtryskowej w 250d z automatem. Od góry wchodzą dwa przewody, a na dole jeden (taka fajka) - czy na zgaszonym silniku każdy powinien trzymać podciśnienie czy ma tam być swobodny przepływ? "Trzymać" w takim sensie, że jak ciągnę z nich powietrze, to nie idzie.
#1584
Napisano 10 października 2022 - 19:32
Witam, mam problem ze skrzynią biegów. Skrzynia pięciobiegowa, W-124 coupe, silnik 3,0. Skrzynia jest po kapitalnym remoncie. Po uruchomieniu zimnego silnika i przejechaniu kilkuset metrów, samochód zatrzymuje się. W tym momencie brak jest jakiegokolwiek biegu, obojętnie w jakim położeniu jest dźwignia. Pomimo ustawiania w pozycji D, R, P auto jest cały czas na N. Nie pomaga zwiększenie obrotów silnika. Trwa to kilka minut, po czym skrzynia "chwyta" bieg, samochód rusza i można jeździć cały czas. Nic się nie dzieje, aż do następnego dnia, gdy silnik ostygnie. Wtedy problem pojawia się ponownie. Tak jest zawsze po dłuższym postoju. Proszę o pomoc.
#1585
Napisano 28 maja 2023 - 07:33
Witajcie
Posiadam skrzynię 722.359 a z nią masę problemów... Niedawno pojawił się kolejny, leje się olej z czujnika na zdjęciu. Jest on z lewej strony skrzyni obok modulatora. Ma dwa piny i między nimi dziurkę. Na początku myślałem że olej się leje spod nakrętki czujnika (która jest dokręcona na siłę i nie posiada uszczelki) ,wczoraj jednak zauważyłem że z dziurki między pinami.... podpowiedzcie proszę co to za czujnik, za co odpowiada i ewentualnie jaki jest jego numer może uda się kupić nowy. Generalnie skrzynia jest niby po kompletnym remoncie ale działa jak chce..
Posiadam skrzynię 722.359 a z nią masę problemów... Niedawno pojawił się kolejny, leje się olej z czujnika na zdjęciu. Jest on z lewej strony skrzyni obok modulatora. Ma dwa piny i między nimi dziurkę. Na początku myślałem że olej się leje spod nakrętki czujnika (która jest dokręcona na siłę i nie posiada uszczelki) ,wczoraj jednak zauważyłem że z dziurki między pinami.... podpowiedzcie proszę co to za czujnik, za co odpowiada i ewentualnie jaki jest jego numer może uda się kupić nowy. Generalnie skrzynia jest niby po kompletnym remoncie ale działa jak chce..
#1586
Napisano 28 maja 2023 - 10:25
MaNiEk91, http://mb201-124.eu/...t-i-jak-dziala/
Zdjęcia wygasły, ale tekst został. Nie kupuj używanego, bo one często są już uszkodzone z racji wieku. Kup nowy, dostępny tylko w ASO, będzie trochę drogo
Zdjęcia wygasły, ale tekst został. Nie kupuj używanego, bo one często są już uszkodzone z racji wieku. Kup nowy, dostępny tylko w ASO, będzie trochę drogo
#1587
Napisano 28 maja 2023 - 10:57
To chyba ten A0025454514
#1588
Napisano 28 maja 2023 - 11:41
Bardzo Wam dziekuję za pomoc sprawdziłem zasilanie dochodzi 5v na drugim jablu przy włączonym zapłonie i zmianach biegów nic się nie dzieje. Ale mimo wszystko skoro z dziurki między pinami leje się olej wymienię ten czujnik. Z opisu wynika że dużo problemów związanych z działaniem skrzyni jest przez ten czujnik oby to naprawiło problem...
#1589
Napisano 28 maja 2023 - 12:18
Jaki masz problem z działaniem? Ten czujnik nie ma praktycznie żadnego wpływu na pracę skrzyni, ma jej tylko pomóc "ulżyć" przy zmianach pierwszych 3 biegów gdy silnik generuje dużo momentu obrotowego (dajesz mocniej po gazie) we współpracy z modułem EZL lub sterownikiem HFM.
#1590
Napisano 28 maja 2023 - 12:35
Generalnie od poczatku jak kupiłem auto biegi zmieniały się na różnych obrotach, przy wysokich odcinało zapłon i nie zmieniało biegu na wyższy, przestał działać wsteczny. Zmieniłem olej był mega spalony i stary. Oddałem skrzynie na kompletną regenerację po tym w sumie wrócił tylko wsteczny...Fachowiec twierdził że to kwestia regulacji linek. Kolejno oddałem auto do innego "polecanego" fachowca gdzie auto stało pół roku. Stwierdził że środek jest nowy ale problem jest w sterowniku. Kupiłem drugą używaną skrzynię i niby został przełożony sterownik. Fachowiec powiedział że się poddaje bo nie wie co jest nie tak niby sprawdzał podciśnienia i rozbierał skrzynie trzy razy... Przy zmianie biegów na postoju szarpie jakby wbija za mocno, przy normalnej jeździe raz zmieni dobrze, raz na wyższych obrotach. Na wysokich czasami fajnie zmieni innym razem odcina zapłon ,muszę puścić gaz a jeszcze innym razem jak wbije wyższy bieg to aż tyłek zarzuci. Teraz od dwóch tygodni leje się na potęgę z tego czujnika... Auto kosztowało mnie już wieleee ale nie trace nadziei że kiedyś będzie w stanie idealnym...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
[w124] problem z redukcją biegów ASB 722.5 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RyjekMB |
|
|
|
[W124] Gałka + mieszek zmiany biegów - oryginalny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|