Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1602 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Blablus


  • Postów: 3
  • Na forum od: 29 lis 2009
  • Miejscowość: Zawiercie

Napisano 29 listopada 2009 - 18:47

Witam posiadam Mercedesa 124 2.0D w automacie, i to niestety z tym automatem sa problemy.

A dokladnie to za pozno je zmienia. Bieg wskakuje na wyzszy przy obrotach rzędu ok. 3500-4000Obr przy czym auto bardzo sie katuje. Olej w skrzyni wymieniony wiec nie wiem co moze byc jeszcze przyczyna. Jest moze mozliwosc wyregulowania tego jakos aby biegi zmienialy sie w przedziale 2000-2300Obr?

Bardzo prosilbym o pomoc w tej sprawie.



#42 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopada 2009 - 19:48

Jeżeli sytuacja występuje na wszystkich biegach to popuść trochę linkę od ASB. Wiesz która to? ;-)

#43 Offline   Blablus


  • Postów: 3
  • Na forum od: 29 lis 2009
  • Miejscowość: Zawiercie

Napisano 29 listopada 2009 - 20:33

No wlasnie nie bardzo wiem ktora to:P

#44 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 grudnia 2009 - 18:36

Masz dwie-jedna to linka od "gazu" a druga od ASB. Ta od skrzyni prowadzi od cięgien pompy wtryskowej prosto w kierunku skrzyni. Najlepiej to rusz dźwignią od "gazu" na pompie wtryskowej to bedziesz widzial która linka bedzie wyciagana z pancerza a która się w niego chowa. Ta co jest wyciągana albo stoi w miejscu to ta od ASB :poklon:

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 18:36 ]
Dziś ja odebrałem swój zestaw sprężynek z ASO-zapłaciłem 19zł :hmm: . Postaram sie jak najszybciej wymienić i napisać czy pomogło :spokoj:

#45 Offline   pioery


  • Postów: 15
  • Na forum od: 06 kwi 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 16 grudnia 2009 - 21:37

Witam,ja dzis juz wymieniłem Kit K1 ,co moge poradzic to ze trzeba miec naprawde dobry śrubokręt lub lepiej nasadke na grzechotke bo śrubki za ktorymi jest nasz kit sa bardzo delikatne i mocno dokrecone do tego wiekszość scru jest zadługa, mam dwa pytania:


1. dlaczego mi rusza z 1 biegu czy to kwestia regulacji lub wymiany oleju i filtra

2. na dnie miski olejowej znalazlem magnez w kształecie prostokata czy mam go tam zostawic czy to nadgorliwość ,,mechanika,,?

#46 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 grudnia 2009 - 22:57

Róznie to bywa z tym skrzyniami, może akurat masz taką co rusza z 1 ;-) Ja w obydwu autach też takie miałem.
Magnes zostaw, wyłapuje ewentualne opiłki z oleju :mrgreen:

No ale do sedna: wymiana tych sprężyn pomogła??

#47 Offline   pioery


  • Postów: 15
  • Na forum od: 06 kwi 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 17 grudnia 2009 - 08:04

Odpisze Ci wieczorem bo czekalem na wyjasnienia z tym magnesem,jedyne co mnie dalej martwi to to ze wokoł magnesu uzbieralo sie 2-3 mm ciemnego szlamu chyba z opiłkami i wokoł tego magnesu tworzyly sie koła ciemnego oleju ,czy moze tak byc ze ten magnez maluje mi czerwony olej ...czy sie tym nie martwic?

#48 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 grudnia 2009 - 09:48

pioery napisał:

2-3 mm ciemnego szlamu chyba z opiłkami i wokoł tego magnesu tworzyly sie koła ciemnego oleju ,czy moze tak byc ze ten magnez maluje mi czerwony olej
to normalne, wlasnie po to jest magnez, zeby produkty zuzycia elementow pracujacych w skrzyni nie byly w obiegu, nie "poprawialy" zuzycia (szybszego) i nie zapychaly kanalikow, filtrow itd. Nie magnez "maluje" tylko wlasnie te drobiny metalu nadaja olejowi taki kolor.

#49 Offline   pioery


  • Postów: 15
  • Na forum od: 06 kwi 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 17 grudnia 2009 - 19:12

Witam,ja juz jestem po wszystkim i powiem tyle ze trzeba sie wsluchac w prace silnika i patrzec na obrotomierz poniewarz wcześniej ślizgał sie 2 biegu czasami nawet o 1000br/min (przed wymianą) , teraz (po wymianie) ślizg wystepoje dalej ale juz tylko 100-200obr/min ,jak za 19zł za cześci to mi sie podoba ,wiecej juz nie bede szukał-dlaczego mam minimalny poślizg,wmuwie sobie ze to poprostu 18 letnia skrzynia,pozdro

#50 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 grudnia 2009 - 21:23

Może byc juz sprzęgło przyjarane od tego ślizgania. Jeździj, może za parę tyś km ślizganie ustąpi całkiem








Podobne tematy Zwiń