Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] co spradzić


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Monika0512


  • Postów: 17
  • Na forum od: 18 lip 2017
  • Miejscowość: Wroclaw
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 w201

Napisano 18 lipca 2017 - 21:46

Panowie,
przepraszam jeżeli moj post nie jest zgodny z regulaminem. Ale jestem zupelnie zielona.

Od pewnego czasu uzytkuje w124 /w naszej rodzinie jest od 13 lat i zajmowal sie nim tato, ale niestey teraz musze sobie radzić sama/.
Planuje wyjazd ok 800km w jedna strone. Co w nim sprawdzić przed wyjazdem?
Zrobilam na razie o 1500 km i dwa razy na autostradzie po ok 120km tracil moc i spadała prędość... Jechał ok80- 90m/h i tylko na niższym biegu(3 czasem 4) ciągnął. Po zjedzie na stacje benzynowa i chwili odpoczynku ok 20 min znów jechał normalnie.
Czy to jest wina tego, ze jest juz stary i za bardzo go cisnęłam ok 120-150m/h (przeciętnie 130km/h) ??

Czy to moze byc coś poważnego? Widziałam ze ludzie podobnymi autami szybciej niż120 nie jada.....

także zauważyłam, ze podczas jazdy autostradą nawiew przestaje dzałać po czasie, ale juz na zjezdze na bramki uruchamia sie o.o


proszę o pomoc boje zeby się gdzieś nie 'rozkraczyl' na środu trasy.



#2 Offline   inutile


  • Postów: 1 455
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2017 - 22:30

Hej. Sprawdza się to co w każdym aucie, czyli poziom płynów - chłodniczego i hydraulicznego. Olej sprawdzić też warto, ten w skrzyni i dyferencjale też ale nie zrobisz tego sama, mechanik musi wejść pod auto, spuścić olej i ew. wlać go z powrotem, dolewając na maxa. Może też dolać na maxa bez sprawdzania tego co jest w aucie. Do tego ciśnienie w kołach, ale to już drobiazgi. To takie podstawowe minimum.

Ciężko diagnozować auto przez internet, choć te auta są bardzo proste i takie objawy mogą dawać np. zapchane przewody paliwowe - ropa brudzi, w zbiorniku odkłada się szlam, który potrafi zapchać to i owo. Trzeba wyjąć sitko w baku i je przeczyścić, posprawdzać przewody czy nie są pozapychane i czy żaden nie podcieka. Jeśli auto jedzie normalnie i od pewnego momentu łapie laga, to może być to. Możesz też kupić preparat czyszczący układ paliwowy aplikowany do baku, np. Liqui Moly Diesel Spulung.
Sprawdź też filtr powietrza i filtr paliwa, bo i jeden i drugi mógł się również zapchać.
Auto ma jechać tyle, ile 'fabryka dała' i tu wiek nie ma znaczenia. Większość naszych aut spokojnie rozpędza się do prędkości maksymalnej ;)
edit: koniecznie sprawdź hamulce! Czy tarcze i klocki mają odpowiednią grubość i czy przewody hydrauliczne są ok - czyli nie ciekną albo czy nie są mocno skorodowane.

Użytkownik inutile edytował ten post 18 lipca 2017 - 22:35


#3 Offline   Monika0512


  • Postów: 17
  • Na forum od: 18 lip 2017
  • Miejscowość: Wroclaw
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 w201

Napisano 18 lipca 2017 - 23:09

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 18 lipca 2017 - 22:30 napisał

Hej. Sprawdza się to co w każdym aucie, czyli poziom płynów - chłodniczego i hydraulicznego. Olej sprawdzić też warto, ten w skrzyni i dyferencjale też ale nie zrobisz tego sama, mechanik musi wejść pod auto, spuścić olej i ew. wlać go z powrotem, dolewając na maxa. Może też dolać na maxa bez sprawdzania tego co jest w aucie. Do tego ciśnienie w kołach, ale to już drobiazgi. To takie podstawowe minimum.

Ciężko diagnozować auto przez internet, choć te auta są bardzo proste i takie objawy mogą dawać np. zapchane przewody paliwowe - ropa brudzi, w zbiorniku odkłada się szlam, który potrafi zapchać to i owo. Trzeba wyjąć sitko w baku i je przeczyścić, posprawdzać przewody czy nie są pozapychane i czy żaden nie podcieka. Jeśli auto jedzie normalnie i od pewnego momentu łapie laga, to może być to. Możesz też kupić preparat czyszczący układ paliwowy aplikowany do baku, np. Liqui Moly Diesel Spulung.
Sprawdź też filtr powietrza i filtr paliwa, bo i jeden i drugi mógł się również zapchać.
Auto ma jechać tyle, ile 'fabryka dała' i tu wiek nie ma znaczenia. Większość naszych aut spokojnie rozpędza się do prędkości maksymalnej ;)
edit: koniecznie sprawdź hamulce! Czy tarcze i klocki mają odpowiednią grubość i czy przewody hydrauliczne są ok - czyli nie ciekną albo czy nie są mocno skorodowane.

Czy poziom plynu hydraulicznego mierzy się tą szpatulka ? Bo widziałam, ze na tej szpatuce jest miedzy min i max, więc chyba ok. Płyn chłodniczy wiem gdzie jest i jest ok, tak samo spryskiwacze.
Może rzeczywiście filtr się zapycha, bo po postoju śmigal równo. Wiem, ze tato dbał o niego na bieżąco, wiec nie powinno to być nic poważnego.
Jak często stosuje się taki płyn do czyszczenia?
Moge sama sprawdzić grubość hamulców? Czy musi to być mechanik? Wydaje mi się że wszystko jet szczelne, nie widzę żadnych plam jak jak wyjeżdzam autem.
i moge jeszcze zapytać o kontrolkę na lewym zegarze(tam gdzie jest poziom paliwa), na przeciwko tepm. jaki olej wskazuje?


Przepraszam, że tak pytam, ale wyjazd niedługo a mechanicy albo daja mi odległe terminy, albo słysze że takich starych samochodów nie naprawiają ;/ ;/

Użytkownik Monika0512 edytował ten post 18 lipca 2017 - 23:32


#4 Offline   inutile


  • Postów: 1 455
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2017 - 23:32

Trochę źle się wyraziłem. Hydrauliczny, czyli hamulcowy, jest w zbiorniczku zaraz za, tak jakby, kierownicą, za ścianą grodziową. Nie ma szpatułki, ma przedziałkę MIN-MAX na zbiorniczku.. A z resztą:
Dołączona grafika
Na niebiesko - płyn chłodniczy, wystarczy niebieskie Borygo z supermarketu, na zimnym silniku musi być na poziomie 'kaltwasserstand', napis jest wygrawerowany na górze zbiornika;
na czerwono zbiornik płynu hamulcowego, jest przedział min-max na zbiorniku, płyn DOT-4, marka dowolna. Jak odkręcisz korek wlewu, powinnaś zobaczyć siateczkę.
na zielono zbiornik płynu do wspomagania

Zbiornik o którym napisałaś, ze szpatułką min-max to zbiornik płynu ZHM do ASD. Jest duży, w dolnym rogu obok lampy i powinien mieć niebieską naklejkę. Możesz go uzupełnić ale nie jest jakiś super ważny. Auto na pewno nie rozkraczy się z powodu jego niedoboru. :)
BTW, Twój silnik wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciu? Tzn. bez tej rury w poprzek silnika na górze? Bo były dwa typy silnika 2.5D, drugi wygląda tak:
Dołączona grafika

Płyn do czyszczenia stosuje się wtedy, gdy jest taka konieczność. Ale nie jest to obowiązkowe, coś na zasadzie 'może pomoże, na pewno nie zaszkodzi'. Jak masz bardzo zapchane przewody albo błoto w sitku to niestety taki preparat tego nie rozpuści i najlepiej byłoby oczyścić wszystko ręcznie.

Ta kontrolka to poziom ciśnienia oleju w silniku. Na postoju może spać nawet do 1, podczas jazdy powyżej 2000 obr. ma być bezwzględnie na 3.

Użytkownik inutile edytował ten post 18 lipca 2017 - 23:52


#5 Offline   Monika0512


  • Postów: 17
  • Na forum od: 18 lip 2017
  • Miejscowość: Wroclaw
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 w201

Napisano 19 lipca 2017 - 00:35

dziekuje :hooray:
kurcze, nie wiedziałam, ze tam jest az tyle zbiorniczków....
jeżeli płyn do spryskiwaczy jest po lewej strone, to ta druga opcja. Jutro zrobię zdjęcie, bo teraz sama się gubię...
super jakby mi Pan wyjaśnł co do czego :). Ostatnio szukałam zbiorniczka do spryskiwaczy(po zapachu :P) na stacji zbiegowisko się zrobilo, ale i tak nikt nie wiedział co jest o czego, bo "wszystko tu jest po niemiecku opisane". :s
A stan hamulców moge sama spawdzić? Niestety nie wiem kiedy byly wymienione.

#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipca 2017 - 09:26

Wyświetl postUżytkownik Monika0512 dnia 18 lipca 2017 - 21:46 napisał

Panowie,
przepraszam jeżeli moj post nie jest zgodny z regulaminem. Ale jestem zupelnie zielona.
Tak jak już wspominałem, regulamin obowiązuje każdego użytkownika forum.

Zasoby forum są naprawdę szerokie.
Przygotowanie auta do podróży: http://mb201-124.eu/...zki-po-europie/
Problemy z mocą po nagrzaniu: http://mb201-124.eu/...y-po-nagrzaniu/
Niedziałający nawiew: http://mb201-124.eu/...wiew-powietrza/

Temat zamykam, proszę kontynuować w istniejących wątkach. Zapraszam również do założenia galerii auta.