Witam,
Posiadam W210 1997r, 2.2D na pompie Lucas. Mam problem. Podczas rozpinania łańcucha spadł on w głąb silnika. Mądry ktoś wpadł na pomysł aby obrócić kołem (bez łańcuca).
Wcześniej była wyciągana pompa do uszczelniena.
Jak już się domyślacie nie było blokad. Miała być to szybka robota. Wał się obrócił, a wałki stały. Tak więc jest ostro poprzestawiane. Za nic nie mogę ustawić rozrządu.
Próbowałem tak, że wymontowałem wałki rozrządu, przekręciłem koło na znak OT(czyli GMP), zamontowałem wałki na znaki, załozyłem łańcuch. Kręcę kołem i po chwili jest blokada. Prawdopodobnie zawór i tłok sie biją. Wszystko założone zgodnie z instukcją a tu nic nie działa. Wcześniej przed pechowym zabiegiem rozrząd był na znaki tj.: koło na OT pokrywalo się ze znakami na wałkach.
Dziwi mnie to, że ustawienie na znaki nie daje efektu. A wcześniej wszysto grało. Silnik nie był odpalany.
Pomyślałem sobie: A może jednak u mnie OT to nie jest GMP, bo w końcu stary samochod, pewnie z milion przebiegu. Głowicy nie ściągałem, miski też nie. Jak próbowałem sprawdzić swoje GMP? Wymontowałem wałki. Przycisnąlem na maksa zawor ten pierwszy, a znajomy kręcił kołem. W pewnym momencie zawór wypychał moją rękę. W chwili gdy przestał się podnosić, zaznaczyłem na kole nowy znak. Oczywiście był w innym miejscu niż OT i to jakieś 100 stopni dalej. Tak więc złożyłem wszystko do kupy. Kręce wałem i ładnie idzie. No to plak w rękę, kolega do auta. Auto odpaliło. Strasznie dymiło, obroty na jałowym niskie. Wsiadam i jadę. Brak mocy. Automat biegi zmienia dopiero po dłuższej jeździe przy ok 3tyś obrotów.
O co w tym chodzi? Wcześniej auto jeździło bez szwanku. Wszystko pięknie. Biegi zmieniało.
A zasadnicze pytanie brzmi:
Jak dobrze ustawić rozrząd, który jest przestawiony(wął względem wałków) i wiedząc, że znaki nie mają nic wspólnego z dobrym ustawieniem?
0
[W210] - Przestawiony rozrząd
Rozpoczęty przez JaPalec, lip 20 2017 11:16
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 lipca 2017 - 11:16
#2
Napisano 23 lipca 2017 - 18:22
Jeśli chodzi o wałki rozrządu, to czy sprawdzałeś dwie pary znaków - te na kołach zębatych oraz na pokrywkach mocujących wałki? (chyba te na trzecim cylindrze)
#3
Napisano 24 lipca 2017 - 13:16
Tak. Znaki na wałkach czyli znaki na kołach zębatych i na pokrywkach mocujących wałki. To wsyztko się zgadza.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124 E200 1993] kolizja rozrządu ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | krakerss |
|
||
M102 - klucz do napinacza łańcucha rozrządu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[OM606] Moment dokręcania śrub klawiatury/stopek wałków rozrządu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zabamix |
|
||
M104 2.8 197km ciągłe napięcie na elektrozawór faz rozrządu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | piotrus6282 |
|