Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] m102 Pod obciążeniem obroty spadają


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ramzeso


  • Postów: 129
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lipca 2017 - 15:45

Siemka.

Mam następujący problem. Losowo po uruchomieniu różnych źródeł prądu bardzo mocno zwalniają mi obroty (nie mam obrotomierza, ale buda się trzęsie). Czasami tylko jak włączę same światła mijania a czasami przy dmuchawie i innych źródłach. Zaczynałem od mierzenia napięcia na akumulatorze i alternatorze i faktycznie wskazania poniżej 12.5V Full regeneracja alternatora, nowy akumulator ale niestety problem ciągle występuje.

Czasami mam zapalone tylko światła i elegancko 14.4V, ale po dłuższej jedźcie wyraźnie spadają obroty na biegu jałowym. Po dodaniu gazu wszystko jest ok nawet jak odpalę wszystkie źródła prądu mam 14V.

Ke-Jet ustawiony poprawnie, nowe wtryski (2 były do wyrzucenia), nowe kable, świece, dodatkowo jeden z gumowych przewodów był dziurawy. Wymieniłem mase rzeczy ale problem ciągle występuje.

Czy ma ktoś pomysł od czego zacząć? Byłem u dobrego elektryka i po sprawdzeniu wykluczył problem elektryczny (myślałem że być może, pod dużym obciążeniem to alternator hamuje obroty)

W201 2.3 benzyna.

Dzięki!

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 26 lipca 2017 - 13:33




#2 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lipca 2017 - 22:47

A skąd masz pewność, że KE jest ustawiony poprawnie? Ja na twoim miejscu bym sprawdził wszystkie odmy wraz z kaloszem. Niektóre mogą wyglądać dobrze, a będą sparciałe i twarde jak kamień, także to na początek. Poza tym sprawdzić ustawienie mieszanki i potencjometru. Może to być również ZPD, więc przez noc wymocz go w benzynie. Może masz bajzel w przekaźnikach? Przyczyn może być wiele, ale to radzę sprawdzić na początku. Poza tym dużo było już takich tematów

#3 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipca 2017 - 00:15

Przyznam się - nie czytałem od początku tematu, jeżeli był poruszany proszę o kasację wpisu-> piszesz full regeneracja alternatora, regulator napięcia jest okej?

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipca 2017 - 13:41

Jak często się to dzieje?

Obstawiam, że może to być usterka elektryczna wtrysku. A konkretnie potencjometr przepływomierza wysyła czasem błędne dane.

#5 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 26 lipca 2017 - 14:01

Może wystarczy zubożyć mieszankę,jak tak miałem przy kierownicy na max skręconej,i pomogło.

#6 Offline   ramzeso


  • Postów: 129
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipca 2017 - 05:48

Ke-JET dobrze ustawiony bo osobiście ustawiał go Sawyer (przy okazji wyszło że wstryki do wymiany, jeden wąż gumowy). Jak wspomniałem problem pojawia się gdy odpalamy źródła energii. "Zwykle" na samych światłach nic się nie dzieje (chodz czasem spada do np 13V), natomiast na większym obciążeniu obroty mocno zwalaniają i napięcie mocno spada, bo alternator słabo się kręci.

#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipca 2017 - 09:18

Sprawdzałeś może połączenia masowe? Akumulator-karoseria i silnik-karoseria. Czyli demontaż, oczyszczenie, smarowanie i montaż?

#8 Offline   ramzeso


  • Postów: 129
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipca 2017 - 09:33

Miałem takie podejrzenia już wcześniej, trzeba bedzie wszystko przeczyścić. Wydaje mi się że mam burdel w kablach. Zwłaszcza że nie mogę znaleźć masy pomiędzy silnikiem i karoserią.

A czy to moze być problem z silniczkiem krokowym? Cieżko kurcze to wyizolować...

Użytkownik ramzeso edytował ten post 28 lipca 2017 - 09:35


#9 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipca 2017 - 10:00

Najprościej sprawdzić to zwykłym (ale solidnym przewodem do pożyczania prądu. Zapinasz jeden uchwyt na przewód masowy akumulatora, drugi na ucho do podnoszenia silnika. Ale trzeba sensownie umocować przewód żeby podczas jazdy nie narozrabiać gdyby krokodylek się wypiął...

Przewód masowy silnik-karoseria jest po stronie kierowcy, na połączeniu skrzynia-silnik i tylnej tulei wahacza.

#10 Offline   ramzeso


  • Postów: 129
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipca 2017 - 07:54

Czyli są dwa miejsca i dwa muszą być? Zobacze czy są wogóle i je przeczyszcze. Bo ja chyba błędnie napisałem że to występuje okresowo. Włączająć źródła prądu (tzn coś wiecej niż światła) to zawsze obroty mocno spadają








Podobne tematy Zwiń