Dzień dobry
Mam problem ... Posiadam w124 cabrio i wymieniałem przednie amortyzatory ( Bilstein) + mocowania górne ( lemf.)
Podczas demontażu okazało się, że pomiędzy mocowaniem, a kielichem w oryginale jest "DYSTANS", którego nie mam jak przełożyć do nowych mocowań bo mają za krótkie śruby.
Czy ktoś z Szanownych Kolegów wie do czego te dystanse służą ? Czy mogę je usunąć i zamontować bez ? Czy też kombinować z wymianą śrub przy nowych mocowaniach i jednak dystanse wkładać ?
Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam
0
[A124] "dystanse" mocowań górnych amortyzatora
Rozpoczęty przez GRR, lip 26 2017 07:07
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 lipca 2017 - 07:07
#2
Napisano 26 lipca 2017 - 08:52
To są wzmocnienia. W kabrioletach są duże naprężenia i nie pozwól na to by ich nie zamontował.
Sprawdź czy zamówione części na pewno są przeznaczone do kabrioleta -> A124
Sprawdź czy zamówione części na pewno są przeznaczone do kabrioleta -> A124
#3
Napisano 26 lipca 2017 - 09:01
Jakie wzmocnienia to dystans na ok 1cm gruby... Ten dystans to powoduje że naprężenia na śruby ewentualnie są większe a nie mniejsze ... Kolega to wie czy podejrzewa ?
#4
Napisano 26 lipca 2017 - 09:12
#5
Napisano 26 lipca 2017 - 09:19
Jeżeli mówimy o tym elemencie to tak.
Chyba, że nie jest ci potrzebny, to nie montuj.
Chyba, że nie jest ci potrzebny, to nie montuj.
#6
Napisano 26 lipca 2017 - 09:27
Nie Wojtek, to raczej nie to, GRR pewnie miał na myśli to, co schemat nazywa "shim", a co montuje się między kielichem amortyzatora a poduszką amortyzatora. Ta przekładka, czy też "dystans" jest tam po to, żeby właśnie zmieścił się tłumik wibracji, który pokazałeś na foto. Jeśli zamontuje się poduszki standardowe z krótkimi śrubami, to nie będzie miejsca na tłumiki wibracji.
Jeśli nie ma już tych tłumików wibracji, to bez znaczenia - można montować co się chce, bo to i tak już skundlone auto.
Aha, jeszcze dwie sprawy - można przełożyć stare śruby do nowych mocowań, o ile łby nie są pokorodowane, no i niestety, żadna z aftermarketowych firm nie ma w ofercie amortyzatorów dedykowanych do cabrio - a są one oryginalnie krótsze (całe korpusy, nie skok tłoczyska) o właśnie o wysokość mniej więcej tych przekładek.
Jeśli nie ma już tych tłumików wibracji, to bez znaczenia - można montować co się chce, bo to i tak już skundlone auto.
Aha, jeszcze dwie sprawy - można przełożyć stare śruby do nowych mocowań, o ile łby nie są pokorodowane, no i niestety, żadna z aftermarketowych firm nie ma w ofercie amortyzatorów dedykowanych do cabrio - a są one oryginalnie krótsze (całe korpusy, nie skok tłoczyska) o właśnie o wysokość mniej więcej tych przekładek.
#7
Napisano 26 lipca 2017 - 09:33
Istotnie to el. "66" - shim
Tłumik wibracji oczywiście mam i to nawet nowy... ( sprowadziłem bo u nas kosztuje ponad 2500 zł). Tłumik jest tylko jeden na kielichu od strony kierowcy
I teraz mam wybór założyć stare mocowania ( w dobrym stanie) z długimi śrubami i zostawić dystans ? Czy nowe mocowania z krótkimi srubami bez dystansu ? A moze założyć do nowych mocowań dłuższe śruby i wpakować dystans ?
Tak jak pisałem ten dystans nie uniemożliwia zamocowania tłumika, jest nieco wyżej ale nie ma kłopotu
Tłumik wibracji oczywiście mam i to nawet nowy... ( sprowadziłem bo u nas kosztuje ponad 2500 zł). Tłumik jest tylko jeden na kielichu od strony kierowcy
I teraz mam wybór założyć stare mocowania ( w dobrym stanie) z długimi śrubami i zostawić dystans ? Czy nowe mocowania z krótkimi srubami bez dystansu ? A moze założyć do nowych mocowań dłuższe śruby i wpakować dystans ?
Tak jak pisałem ten dystans nie uniemożliwia zamocowania tłumika, jest nieco wyżej ale nie ma kłopotu
#8
Napisano 26 lipca 2017 - 09:35
Jeśli śruby ze starych mocowań masz OK - przełóż je i daj nowe mocowania na starych przedłuzonych śrubach + podkładki + tłumik. Czyli po bożemu i zgodnie z zamysłem konstruktorów.
A tłumik masz tylko po stronie kierowcy, bo po drugiej stronie masz ciężki i wielki akumulator, który spełnia mniej więcej tę samą rolę
A tłumik masz tylko po stronie kierowcy, bo po drugiej stronie masz ciężki i wielki akumulator, który spełnia mniej więcej tę samą rolę
#9
Napisano 26 lipca 2017 - 09:39
Właśnie tak też pomyślałem kupie nowe śruby i zrobie jak Mercedes wymyślił
Dalej nie wiem jednak po cholerę ten dystans jak tłumik i tak się mieści
Dalej nie wiem jednak po cholerę ten dystans jak tłumik i tak się mieści
#10
Napisano 26 lipca 2017 - 09:54
Ad vocem ....... W życiu nie "skundle" cabrio
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
A124 wybijający roll bar |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | patrizio1985 |
|
||
Mocowanie uszczelki wpuszczanej w próg - A1246980998 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Sharqy |
|
||
[A124] hardtop - rodzaje mocowań |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Seba129 |
|
||
A124- zablokowanie hardtop |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | czaro10 |
|
|
|
[A124] komplet książek jak powinien wyglądać? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MBmoto |
|