[w124] montaż klimatyzacji - elektryka
#1
Napisano 26 lipca 2017 - 21:36
w szukajce po wpisaniu " klimatyzacja" - 10 tematów większość opisane awarie już zamontowanych klimatyzacji
Problem: - brak schematu podłączenia klimatyzacji z 2,8 TE do 2,6 (u ruskiego http://www.diakom.ru/CARS2/index.html tylko w 190e lub 300 itd)
Konkretnie, szukam osoby na tym forum która pomoże w kabelkach, pisałem do użytkownika M104 i cisza może wakacje.....
posiadam kompletną klimatyzacje ale kable pocięte, potrzebuje poprowadzić za "rączkę" jaki kabel od czego żeby klima działała
Pozdrawiam
#2
Napisano 30 lipca 2017 - 08:59
Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
#3
Napisano 31 lipca 2017 - 12:59
http://mb201-124.eu/...matyzacja-w124/
(W albumie "Montaż AC do W124" zdjęcia posortowałem wg. daty ich wykonania więc nie trzeba już oglądać od końca: https://www.fotosik....s/album/1777421 ).
Jaką masz tą klimę dwustrefową czy tzw. klimatronik tzn. dwa pokrętła temperatury czy jedno?
Jak czytam porady tego typu:
Użytkownik borychowski666 dnia 30 lipca 2017 - 08:59 napisał
Użytkownik brajtas edytował ten post 31 lipca 2017 - 13:26
#5
Napisano 02 sierpnia 2017 - 00:25
Użytkownik mechaniksrc dnia 01 sierpnia 2017 - 21:22 napisał
W zasadzie klimy czy to w dieslach czy w benzynach różnią się tylko niewielkimi szczegółami (w kabinie niczym) automat od manuala tym, że jak wciskasz kick down to ten sterownik sprzęgła dostaje sygnał i włącza sprzęgło czyli wyłącza sprężarkę bo wtedy cała moc silnika ma trafić na koła.
Tu znajdziesz trochę schematów: http://w124-zone.com...ram/ETM/ETM.pdf
Jeszcze pytanie, czy jesteś pewny, że masz wszystkie elementy układu? Ta klima dwustrefowa oprócz panelu z pokrętłami i trzema klawiszami ma sterownik schowany w desce rozdzielczej (dostęp po wyjęciu wnęki schowka albo poduszki AIRBAG pasażera) ?
Użytkownik brajtas edytował ten post 02 sierpnia 2017 - 00:37
#6
Napisano 02 sierpnia 2017 - 20:43
jak ogarnę schemat który jest który, i wszystkie podzespoły to opisze coś wiecej
Użytkownik mechaniksrc edytował ten post 02 sierpnia 2017 - 20:44
#7
Napisano 02 sierpnia 2017 - 21:51
Użytkownik brajtas edytował ten post 02 sierpnia 2017 - 21:52
#8
Napisano 07 sierpnia 2017 - 17:00
luknij na ten link, mam tam schematy które dostałem od MB, chyba nie chciało im się zbytnio bo rozkminiłem że brak schematu z Mercedesa z którego wyrwałem klime czyli 124.088 (w124 po 93roku kombi 2,8 benzyna automat)
https://drive.google...iew?usp=sharing
wydaje mi się że jak dla mniej jedyny schemat w miarę potrzebny to models 124.026/030/050.....itd itd as of September 1987 gdzie pasuje do mojego 2,6, na szybko porównywałem to co mam w realu np po kostce od sterowania, gdzie mam 21 pinów i kolorystyka się pokrywa , potrzebowałbym jeszcze pomocy odnośnie ( jak popatrzysz na schemat) co to jest w rzeczywistości symbol np M9, M13, S31/1 N19/1 itd chodź ostatnie jest akurat wtyczką do zestawu pokręteł i przycisków klima, EC, obieg zamkniety
#9
Napisano 10 sierpnia 2017 - 00:37
Przeanalizowałem ten schemat AC dla modeli: 124.026/030/050.....itd itd as of September 1987, wynika z niego, że cały sterownik AC jest zawarty w panelu sterowania N19/1 czyli nie ma osobno panelu sterowania N21 i sterownika klimy N20 tak jak w starszych modelach tj.: 124.026/030 RÜF/KAT from August 1985 to August 1987 o czym wcześniej Ci pisałem pytając czy masz wszystkie elementy,
Co do poszczególnych elementów o które pytasz:
M9 - Ventilation blower, temperature sensor, in-car air - wentylator czujnika temperatury kabiny (za schowkiem jest taka mała "dmuchawka" co to pcha powietrze do górnego czujnika temperatury tego w lampce kabiny, ten "wiatraczek" jest sterowany masą przez N19/1 i ma wspólne zasilanie razem z pompą obiegową płynu M13 oraz elektrozaworami ogrzewania Y21 z bezpiecznika - jak dobrze widzę - Nr 7.
N19/1 to w zasadzie już wyjaśniłem - N20 + N21 w jednym czyli panel sterowania i sterownik klimy w jednej obudowie,
S31/1 Pressure switch, refrigerant compressor, OFF 2.0/30 bars/ON 2.6/22 bars - cztero funkcyjny włącznik ciśnieniowy, załącza sprężarkę klimy przy ciśnieniu powyżej 2,6bar i 22bar (jeśli wcześniej w układzie wzrosło ono powyżej 30bar) oraz wyłącza sprężarkę klimy jeżeli ciśnienie w układzie jest niższe niż 2 bary (za mało czynnika) lub 30 bar (np. wentylator nie daje rady schłodzić czynnika),
N6 - sterownik (ja go nazywam przekaźnikiem) sprężarki klimy.
Użytkownik brajtas edytował ten post 10 sierpnia 2017 - 01:03
#10
Napisano 10 sierpnia 2017 - 06:23
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
[w124] Demontaż listw dachowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | endrjus |
|
||
Mercedes sprinter 906 uruchomienie klimatyzacji |
Pozostałe modele | pawel14b3 |
|
||
124 Odbłyśniki montaż |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | xanar |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|