Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] montaż klimatyzacji - elektryka


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mechaniksrc


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 cze 2017
  • Miejscowość: Raciborz
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipca 2017 - 21:36

Witam wszystkich.

w szukajce po wpisaniu " klimatyzacja" - 10 tematów większość opisane awarie już zamontowanych klimatyzacji

Problem: - brak schematu podłączenia klimatyzacji z 2,8 TE do 2,6 (u ruskiego http://www.diakom.ru/CARS2/index.html tylko w 190e lub 300 itd)

Konkretnie, szukam osoby na tym forum która pomoże w kabelkach, pisałem do użytkownika M104 i cisza :s może wakacje.....

posiadam kompletną klimatyzacje ale kable pocięte, potrzebuje poprowadzić za "rączkę" jaki kabel od czego żeby klima działała

Pozdrawiam



#2 Offline   borychowski666


  • Postów: 11
  • Na forum od: 22 lut 2016
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 lipca 2017 - 08:59

schematy 2.8 2.6 nie różnią się zapewne zbytnio zapewne a mb instalacje robi pług &Play więc nawet bez paru kabli powinno chodzić


Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka



#3 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 31 lipca 2017 - 12:59

Moje wypociny w poście "Klimatyzacja w124" w dziale Modyfikacje, może coś pomogą:
http://mb201-124.eu/...matyzacja-w124/
(W albumie "Montaż AC do W124" zdjęcia posortowałem wg. daty ich wykonania więc nie trzeba już oglądać od końca: https://www.fotosik....s/album/1777421 ).

Jaką masz tą klimę dwustrefową czy tzw. klimatronik tzn. dwa pokrętła temperatury czy jedno?

Jak czytam porady tego typu:

Wyświetl postUżytkownik borychowski666 dnia 30 lipca 2017 - 08:59 napisał

schematy 2.8 2.6 nie różnią się zapewne zbytnio zapewne a mb instalacje robi pług &Play więc nawet bez paru kabli powinno chodzić
to się zastanawiam o co kaman?... muszę zaistnieć? nabijanie postów?

Użytkownik brajtas edytował ten post 31 lipca 2017 - 13:26


#4 Offline   mechaniksrc


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 cze 2017
  • Miejscowość: Raciborz
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 sierpnia 2017 - 21:22

brajtas,masz racje jak też nie wiem co te posty oznaczają, fotki spoko , przysiądę do tego i opisze coś w temacie, natomiast klimę mam dwustrefową i idzie to do automatu, ale było w automacie - sterownik powinien byc ok (kick down)

Dzięki za info póki co

#5 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 02 sierpnia 2017 - 00:25

Wyświetl postUżytkownik mechaniksrc dnia 01 sierpnia 2017 - 21:22 napisał

klimę mam dwustrefową i idzie to do automatu, ale było w automacie - sterownik powinien byc ok (kick down)
Masz na myśli sterownik choć to bardziej przekaźnik sprzęgła sprężarki wraz z układem zabezpieczającym pasek wielorowkowy przed zerwaniem w przypadku zatarcia się sprężarki klimy.
W zasadzie klimy czy to w dieslach czy w benzynach różnią się tylko niewielkimi szczegółami (w kabinie niczym) automat od manuala tym, że jak wciskasz kick down to ten sterownik sprzęgła dostaje sygnał i włącza sprzęgło czyli wyłącza sprężarkę bo wtedy cała moc silnika ma trafić na koła.
Tu znajdziesz trochę schematów: http://w124-zone.com...ram/ETM/ETM.pdf
Jeszcze pytanie, czy jesteś pewny, że masz wszystkie elementy układu? Ta klima dwustrefowa oprócz panelu z pokrętłami i trzema klawiszami ma sterownik schowany w desce rozdzielczej (dostęp po wyjęciu wnęki schowka albo poduszki AIRBAG pasażera) ?

Użytkownik brajtas edytował ten post 02 sierpnia 2017 - 00:37


#6 Offline   mechaniksrc


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 cze 2017
  • Miejscowość: Raciborz
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2017 - 20:43

na 100% nie mam wszystkiego ale to nie problem akurat, posiadam 95%, natomiast jeszcze studiuję schematy ale wydaje mi się ze mam to co chciałem , po nr vin z serwisu Mercedesa udało mi się ogarnąć z Daimler AG :smoke:

jak ogarnę schemat który jest który, i wszystkie podzespoły to opisze coś wiecej

Użytkownik mechaniksrc edytował ten post 02 sierpnia 2017 - 20:44


#7 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 02 sierpnia 2017 - 21:51

Ja korzystałem głównie ze schematów z ETM ale mam również WIS-a i tam też jest ich sporo. Jeśli będziesz potrzebował pomocy pytaj tutaj, śledzę ten wątek więc dość szybko odpowiem. Sporo kabli z układu wentylacji, który masz w aucie możesz wykorzystać, niektóre mają podobną kolorystykę jak te w AC, poczytaj moje opisy w tym wątku w dziale Modyfikacje (wyżej Ci go podlinkowałem) tam sporo o tym napisałem. Wprawdzie minęło 1,5 roku od tego czasu jak motałem swoje AC ale jak zajrzę do notatek to sobie wszystko przypomnę. Powodzenia :okdouble:

Użytkownik brajtas edytował ten post 02 sierpnia 2017 - 21:52


#8 Offline   mechaniksrc


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 cze 2017
  • Miejscowość: Raciborz
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2017 - 17:00

Cześć brajtas
luknij na ten link, mam tam schematy które dostałem od MB, chyba nie chciało im się zbytnio bo rozkminiłem że brak schematu z Mercedesa z którego wyrwałem klime czyli 124.088 (w124 po 93roku kombi 2,8 benzyna automat)

https://drive.google...iew?usp=sharing

wydaje mi się że jak dla mniej jedyny schemat w miarę potrzebny to models 124.026/030/050.....itd itd as of September 1987 gdzie pasuje do mojego 2,6, na szybko porównywałem to co mam w realu np po kostce od sterowania, gdzie mam 21 pinów i kolorystyka się pokrywa , potrzebowałbym jeszcze pomocy odnośnie ( jak popatrzysz na schemat) co to jest w rzeczywistości symbol np M9, M13, S31/1 N19/1 itd chodź ostatnie jest akurat wtyczką do zestawu pokręteł i przycisków klima, EC, obieg zamkniety :] :] :]

#9 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 10 sierpnia 2017 - 00:37

Witam
Przeanalizowałem ten schemat AC dla modeli: 124.026/030/050.....itd itd as of September 1987, wynika z niego, że cały sterownik AC jest zawarty w panelu sterowania N19/1 czyli nie ma osobno panelu sterowania N21 i sterownika klimy N20 tak jak w starszych modelach tj.: 124.026/030 RÜF/KAT from August 1985 to August 1987 o czym wcześniej Ci pisałem pytając czy masz wszystkie elementy,
Co do poszczególnych elementów o które pytasz:
M9 - Ventilation blower, temperature sensor, in-car air - wentylator czujnika temperatury kabiny (za schowkiem jest taka mała "dmuchawka" co to pcha powietrze do górnego czujnika temperatury tego w lampce kabiny, ten "wiatraczek" jest sterowany masą przez N19/1 i ma wspólne zasilanie razem z pompą obiegową płynu M13 oraz elektrozaworami ogrzewania Y21 z bezpiecznika - jak dobrze widzę - Nr 7.
N19/1 to w zasadzie już wyjaśniłem - N20 + N21 w jednym czyli panel sterowania i sterownik klimy w jednej obudowie,
S31/1 Pressure switch, refrigerant compressor, OFF 2.0/30 bars/ON 2.6/22 bars - cztero funkcyjny włącznik ciśnieniowy, załącza sprężarkę klimy przy ciśnieniu powyżej 2,6bar i 22bar (jeśli wcześniej w układzie wzrosło ono powyżej 30bar) oraz wyłącza sprężarkę klimy jeżeli ciśnienie w układzie jest niższe niż 2 bary (za mało czynnika) lub 30 bar (np. wentylator nie daje rady schłodzić czynnika),
N6 - sterownik (ja go nazywam przekaźnikiem) sprężarki klimy.

Użytkownik brajtas edytował ten post 10 sierpnia 2017 - 01:03


#10 Offline   mechaniksrc


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 cze 2017
  • Miejscowość: Raciborz
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 sierpnia 2017 - 06:23

Wynika z tego że bez schematu models 124.088 się nie obejdzie








Podobne tematy Zwiń