Już pasuje ;-)
0
74 odpowiedzi w tym temacie
#21 Gość__
Napisano 09 sierpnia 2008 - 08:48
#22
Napisano 12 lipca 2009 - 10:29
Witam,
W temacie dotyczącym regulacji zapłonu EZL prowadziłem dyskusję na temat modyfikacji silnika M103 lub montażu silnika M104. W związku z tym, iż dyskusją odbiegła znacznie od tematu regulacji zapłonu postanowiłem otworzyć nowy temat.
Zamierzam "wpakować" silnik M104 do mojej z silnikiem M103. kolega Ukaniu napisał, iz M104 jest znacznie cięży on M103. Moje pytanie brzmi o ile cięższy? Czy połączenie silnika i skrzynie biegów będzie pasować? jakich niespodzianek należy się spodziewać?
Zamierzam kupić M104 z wiązką przewodów oraz sterownikiem silnika oraz kompletnym układem zapłonowym.
z tego co mi wiadomo to silnik M104 ma inną głowicę w odniesieniu do M103 ale pozostała część np. blok jest prawie taki sam wiec masa nie powinna znacznie odbiegać od M103, który również do lekkich nie należy.
Co sądzicie o przeprowadzeniu takiej modyfikacji?
link do postu o EZL
w201-jak-ustawic-wyprzedzenie-zaplonu-elektronicznego-ezl-vt10507,15.htm
W temacie dotyczącym regulacji zapłonu EZL prowadziłem dyskusję na temat modyfikacji silnika M103 lub montażu silnika M104. W związku z tym, iż dyskusją odbiegła znacznie od tematu regulacji zapłonu postanowiłem otworzyć nowy temat.
Zamierzam "wpakować" silnik M104 do mojej z silnikiem M103. kolega Ukaniu napisał, iz M104 jest znacznie cięży on M103. Moje pytanie brzmi o ile cięższy? Czy połączenie silnika i skrzynie biegów będzie pasować? jakich niespodzianek należy się spodziewać?
Zamierzam kupić M104 z wiązką przewodów oraz sterownikiem silnika oraz kompletnym układem zapłonowym.
z tego co mi wiadomo to silnik M104 ma inną głowicę w odniesieniu do M103 ale pozostała część np. blok jest prawie taki sam wiec masa nie powinna znacznie odbiegać od M103, który również do lekkich nie należy.
Co sądzicie o przeprowadzeniu takiej modyfikacji?
link do postu o EZL
w201-jak-ustawic-wyprzedzenie-zaplonu-elektronicznego-ezl-vt10507,15.htm
#23
Napisano 12 lipca 2009 - 10:40
Ktore M104 chcesz swapowac? e30 czy e32? Roznica w masie jest dosc znaczna moim zdaniem. m103 3.0 wazy 175 kg a m104 228 kg. Ponad 50 kg roznicy to troche jest
Ciekawostka - m119 wazy 230 kg :D
Ciekawostka - m119 wazy 230 kg :D
#24
Napisano 12 lipca 2009 - 11:09
Na allegro znalazłem tylko e32 wiec tego będę sie trzymał. dostępnych jest więcej części na rynku wtórnym do e32 wiec to byłoby najlepsze rozwiązanie. Pytanie tylko czy sprężyny przedniego zawieszenia mi wytrzymają???
#25
Napisano 12 lipca 2009 - 11:41
zefirek, tylko czy taki swap ma do konca sens?Dostajesz ok 30KM wiecej ale masy tez wiecej - +50kg. Do tego sporo roboty bo chyba ciezko m104 upchnac. Ja chyba wolalbym pomyslec o biturbo do m103 Wtedy +150KM to nie problem chyba ale wchodze w gdybanie powoli, wybacz
...Albo cos z kompresorem?
...Albo cos z kompresorem?
#26
Napisano 12 lipca 2009 - 13:19
rozumiem, też wolałbym dołożyć turbo, ale nie mam pojęcia jak to zrobic i nie znam firmy co by mi to zrobiła za rozsądną kasę. zresztą nie mam 15 tys PLN dlatego myślałem na zmainą silnika, ale na tym tez chyba poprzestanę. zastanawiam sie jeszcze nad silnikiem V8 3,5 ze W126 widziałem taka 190 tke na Mobile,ale tam chyba trzeba wymienić mocowanie silnika a to już zbyt daleko idąca modyfikacja.
pozostanę więc n ponownej wymianie M103 z 2,6 na 3,0 i pogrzebie co nieco przy kolektorze wydechowym i układzie wydechowym (supersprint)
pozostanę więc n ponownej wymianie M103 z 2,6 na 3,0 i pogrzebie co nieco przy kolektorze wydechowym i układzie wydechowym (supersprint)
#27
Napisano 12 lipca 2009 - 13:38
zefirek napisał:
pozostanę więc n ponownej wymianie M103 z 2,6 na 3,0 i pogrzebie co nieco przy kolektorze wydechowym i układzie wydechowym (supersprint)
No i to chyba bedzie najrozsadniejsza opcja. Przelozenie 3.2 to bedzie sporo roboty a mocy dostaniesz 30 koni przy zwiekszonej masie Mysle, ze jak dobrze pogrzebiesz przy m103 to do tych 200 koni mozna spokojnie dobic. Sam sie wlasnie zastanawiam co z tym m103 mozna zrobic zeby dac mu pare konikow wiecej
#28
Napisano 12 lipca 2009 - 17:16
co byś chciał zrobić w swoim M103? ja planowałem wymianę wałka oraz obniżenie głowicy, ale do tego trzeba wymienić układ zapłonowy, a ja nie mam pojęcia jak to zrobić.
#29
Napisano 12 lipca 2009 - 17:30
zeby zmienic na 3.2 benzyne musial bys wymienic i silnik i skrzynie i most i hamulce no i potem jeszcze walka z elektryka czyli sama przyjemnosc
FilipW skad wzieles informacje o wadze silnika ???
FilipW skad wzieles informacje o wadze silnika ???
#30
Napisano 12 lipca 2009 - 18:35
magik, z epc kiedys, ktorys z kolegow robil tabelke ile wazy ktora jednostka
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
|