Skocz do zawartości




- - - - -

[All] SWAP silnika na M104 2.8/3.2



74 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2015 - 09:08

Skrzyni 722.6 też nie masz - teraz już z górki. Na pewno to jest rocznik 1996 ?



#62 Offline   Pablo202


  • Postów: 39
  • Na forum od: 30 lis 2014
  • Miejscowość: Czewa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201
  • Trzeci Mercedes:w202
  • Inne auto:MB 100

Napisano 19 lutego 2015 - 09:25

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 19 lutego 2015 - 09:08 napisał

Skrzyni 722.6 też nie masz - teraz już z górki. Na pewno to jest rocznik 1996 ?

Tak wskazuje wpis w dowodzie, szybach i po vinie.. Z tego co sprawdzam w internecie to widzę że musiał to być jakiś ostatni wypust z początku roku. Skrzynia 722.6 została wprowadzona na początku 96r w stanach, więc mnie się udało :) co 2 głupi ma szczęście :D

#63 Offline   elmer


  • Postów: 94
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2015 - 10:55

Witam

NIe chcę zakładać nowego tematu, choć prywatnie uważam, że forum stałoby się bardziej przejrzyste i dostęp do konkretnych informacji byłby szybszy, ale do rzeczy.
Mam W201 2.0E 118KM 1990 LPG.
Czy silnik 2.8 M104 pochodzący z W124 E280 automat podejdzie do W201 ?
Odpowiedź: tak, bo to już wyczytałem na forum.
Silnik dostępny wraz z całym osprzętem wiązkami i kompem.
Zastanawiają mnie następujące kwestie:
1. Skrzynia automatyczna, nie chce jej, wolę manuala. U siebie mam skrzynie 4biegową. Domyślam się, że musiałbym zmienić na 5biegową z W201.
2. Sprzęgło z 5biegowej skrzyni z W201 będzie pasować do tego silnika M104 2.8 ? Jeśli nie to jakiego szukać ?
3. Wał napędowy ze skrzyni 4biegowej przypuszczam nie będzie pasować, ale ten z 5biegowej już będzie pasować ?
4. Dyfer z mojej wersji będzie pasować ?
5. Silnik M104 2.8 z tego co wiem jest na wtrysku HFM. Czy mimo braku skrzyni automatycznej nie będzie problemu z pracą silnika ?
6. Kwestia mocowania silnika do nadwozia W201, łapy i icg ulokowanie identyczne jak w 2.0E 118KM ?

Dziękuję za poświecony czas na przeczytanie i udzielenie merytorycznych odpowiedzi badź wskazania miejsc w sieci, gdzie takowe odpowiedzi znajdę.

Użytkownik elmer edytował ten post 05 września 2015 - 10:56


#64 Offline   shadow555


  • Postów: 10
  • Na forum od: 08 wrz 2014
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 3.2 W trakcie swapu
  • Inne auto:Chevrolet Blazer s10 2.8 86r

Napisano 08 lipca 2016 - 13:32

Witam.
Jestem w trakcie swapu silnika na 3.2 m104. Silnik pochodzi z w210 sterownik zaś z w140.
Całość siedzi już w budzie. Aktualnie jestem na etapie przespawania wieńca z koła zamachowego od automatu do manuala. Co do sprzęgła to tarcza jest nowa a słoneczko wzmocnione.
Pompa paliwa oraz rozrusznik są podłączone. Jedyne co mi pozostało to podłączenie sterownika i ogarnięcie instalacji. I w tym momencie kieruje prośbę do was o udostępnienie schematu wiązki silnika 3.2 w140. Dodam że interesuje mnie jedynie odpalenie silnika bez zbędnych "bajerów".
Proszę was również o wskazówki dotyczące immobilizera. Z tego co wyczytałem mogą wystąpić również problemy z odcięciem zapłonu przy 4,5 K obr./min. i pozostaje również kwestia zmostkowania pinów od biegu parkingowego.
Z rzeczy do zrobienia to znalezienie:
-Krótszy wał (silnik siedzi głębiej)
-skrócenie cięgieł skrzyni
-układ chłodzenia
-montaż alternatora
-montaż pompy wspomagania
-układ wydechowy
Ale to tylko kosmetyka :]

Z góry dziękuje za każdą sugestie.

Dołączona grafika

Użytkownik shadow555 edytował ten post 08 lipca 2016 - 13:36


#65 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 11 lipca 2016 - 21:26

Z którego roku masz sterownik silnika. Obawiam się że nie odpalisz tego silnika na tym sterowniku... Pomyśl nad sterownikiem od W210 razem z immo.

#66 Offline   shadow555


  • Postów: 10
  • Na forum od: 08 wrz 2014
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 3.2 W trakcie swapu
  • Inne auto:Chevrolet Blazer s10 2.8 86r

Napisano 13 lipca 2016 - 13:31

Sterownik jest z roku 95.
Tutaj znalazłem schemat http://www.autolib.d...AGRAMS/5523.pdf
Doszedłem do etapu że silnik kręci ale jak narazie nie ma iskry.
Zapomniałem napisać że kupiłem ten samochód jako nie dokończony projekt i poprzedni właściciel miał już iskre. Z tym że poprzednio wieniec na kole zamachowym był źle wspawany.
Cały czas próbuje dotrzeć do osoby która ogarniała mu wcześniej instalacje.

Użytkownik shadow555 edytował ten post 13 lipca 2016 - 13:32


#67 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 10 sierpnia 2016 - 01:22

Wyświetl postUżytkownik shadow555 dnia 13 lipca 2016 - 13:31 napisał

Sterownik jest z roku 95.
Tutaj znalazłem schemat http://www.autolib.d...AGRAMS/5523.pdf
Doszedłem do etapu że silnik kręci ale jak narazie nie ma iskry.
Jest to możliwe, nie wiem jak z immo, tego nie ćwiczyłem gdyż mój dawca miał proste immo działające poprzez przekaźnik K38 (K38 ozn. na schemacie).
Wszystkie niebędne informacje znajdziesz na płytce "Mercedes W140 Star Classic Service" w zakładce ETM są wszystkie schematy z objaśnieniami, procedurami serwisowymi, opisem złącz itp. Jeśli będziesz miał problem z jej download-em napisz może będę mógł coś pomóc.

#68 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 10 sierpnia 2016 - 11:52

Panowie, czy 3.2 m104 ze skrzynia 5b manualna wejdzie w jakis dziki sposob bez ciecia pasa przedniego? Mam 2.0d obecnie i planuje taki swap. Mam juz nagrany komplet 3.2 z w124. Jaka skrzynie manualna do tego zaadoptowac? Od jakiego modelu kolo zamachowe i sprzeglo? Podejdzie od 2.6?

#69 Offline   marjas


  • Postów: 91
  • Na forum od: 09 kwi 2014
  • Miejscowość: Luboń
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW 1303S

Napisano 10 sierpnia 2016 - 17:01

Wątpie, nie dasz rady go włożyć.

Ja planuje wsadzić 2,8 ze skrzynią i dyfrem ze 124. Do tego wał i półosie od 190 2,6. Teoretycznie powinno pasować, a praktycznie to się okaże dopiero :)

#70 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 10 sierpnia 2016 - 20:01

Jeśli do 1.8 dało się wsadzić M104 to czemu do 2.0D ma się nie dać ? :)
http://olx.pl/oferta...html#b18fa5c4f9

Użytkownik brajtas edytował ten post 10 sierpnia 2016 - 20:02









Podobne tematy Zwiń