Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w126] Naprawa pytanie



14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   czapik5


  • Postów: 26
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 07 sierpień 2017 - 13:27

Witam otóż mam mercedesa w126 long z wyciągniętym silnikiem oraz dawcę w126 500, w moim aucie jest do zrobienia blacharka ( nie ma tragedii ale przydałoby się zrobić parę dziurek ) oraz zrobić swapa + przerobić wtrysk na elekroniczny. Teraz moje pytanie od czego zacząć? dodam że mam na razie 10 tyś. Zastanawiam sie czy najpierw zrobić swapa czy pomalować go całego i dozbierać na mechanikę.


Ps: jeżeli zły dział proszę o przeniesienie :)

Użytkownik czapik5 edytował ten post 07 sierpień 2017 - 13:29


#2 Offline   impex


  • Postów: 412
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 07 sierpień 2017 - 14:37

Osobiście..usiadłbym i przekalkulowałbym to sobie dokładnie.Dla mnie zabawa w swapy,przeróbki itp-dyskwalifikacja.Pomyśl o tym bo kiedyś na pewno będziesz chciał sprzedać to auto.
W ogólnym rezultacie nie lepiej będzie kupić auto w odrobinę lepszym stanie i z silnikiem jaki chcesz tj.500/560?

#3 Offline   czapik5


  • Postów: 26
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 07 sierpień 2017 - 14:41

Wyświetl postUżytkownik impex dnia 07 sierpień 2017 - 14:37 napisał

Osobiście..usiadłbym i przekalkulowałbym to sobie dokładnie.Dla mnie zabawa w swapy,przeróbki itp-dyskwalifikacja.Pomyśl o tym bo kiedyś na pewno będziesz chciał sprzedać to auto.
W ogólnym rezultacie nie lepiej będzie kupić auto w odrobinę lepszym stanie i z silnikiem jaki chcesz tj.500/560?


zrobienie wszystkiego na cacy wyjdzie mnie 20-25 tyś także dyszka jest auto będzie na bardzo długie lata ( wystawianie do ślubu ) to po 1 po 2 kjet moim zdaniem to syf wiec przeróbka na 100% będzie, chciałbym żeby odpowiadać na moje pytanie precyzyjnie, znam osobę która przerobiła wtrysk w w126 300 i zeszła do 8s do setki, mówi że jazda jest o wiele przyjemniejsza na pełnym baku robi do 100km więcej, oraz mniej awaryjna.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 08 sierpień 2017 - 06:23


#4 Offline   spokoemil


  • Postów: 312
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 07 sierpień 2017 - 16:48

Ja osobiście zacząłbym od przełożenia silnika, i doprowadzenia do mechanicznej poprawności. Bo co będzie, jeśli okaże się, że zrobisz blacharkę, pomalujesz wszystko, a swap Cię przerośnie (koszta np, albo umiejętności mechaników, nikomu nie ujmując rzecz jasna). Będziesz miał ładną budę bez serca. Ja osobiście też nie nie bawiłbym się w tego typu temat, zwłaszcza, że masz ograniczony budżet, co innego jak masz floty pod sufit, to możesz sobie robić cuda, ale fakt faktem, że sprzedając auto, jego wartość będzie dużo niższa od tego auta zgodnego w 100% z nr VIN. Ale to już Twoja decyzja, chcesz porady, masz poradę :)

#5 Offline   mechaniksrc


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 cze 2017
  • Miejscowość: Raciborz
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpień 2017 - 17:23

Dodam swoje 5gr, mam za sobą nie jedną odbudowę, prywatną i dla klienta, od maluch gdzie chłop wsadził 30 tys zł po RS4 sedan! gdzie poszło 20 tys euro, wrzuć może foto tych "dziurek" każdy doświadczony w odbudowie Mercedesa na pewno wprawnym okiem określi czy jest w ogóle sens.
Z mojej strony powiem Ci tak , jeżeli ogarniesz wszystko sam ( masakryczna ilość roboczogodzin) i wytrwasz do końca projektu, to lekko licząc 25-30 tys będzie to kosztować, wszystko zależy do jakiego poziomu chcesz odtworzyć budę, czy ma być ładny z 10m z 2m czy z 2 cm.........

ostatnia wycena u nas w firmie w124 cabrio, koszt blacharki ( progi i tylne błotniki ) plus małe ogniska korozji 8000zł brutto na gotowo, lakier wybrany z palety Mercedesa 11 tys , auto wyjeżdża cudne ale dach stary, wnętrze stare, zawias, napęd , silnik stare.
Pamiętaj że dzisiaj jest mało już lakierników , blacharzy gdzie to robią z pasją za dobry pieniądz, dzisiaj albo masz szpachle 2cm za 300zł element albo ładnie stawiony element + cynowanie + ew szpachla natryskowa i lakier z gwarancją.

Tak jak wspomniał impex ,usiądź , określ sobie gdzie jest górna granica odbudowy, jedź do sprawdzonego blacharza lakiernika, wyceń ten zakres, KE-killers też swoje zarobią, po drodze wyjdzie 10-15% ukrytych kosztów tej odbudowy. Zastanów się czy chcesz oryginał czy tuning. Jakbyś to nie zrobił i czego nie liczył to 10 braknie

luknij to foto lub to foto r129 r129 po przejrzyj całą galerię...

Użytkownik mechaniksrc edytował ten post 07 sierpień 2017 - 17:29


#6 Offline   czapik5


  • Postów: 26
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 08 sierpień 2017 - 00:44

lakiernik już był oceniał (10-12tyś), także nie ma tragedii, co do swapa prawidłowo po vinie był 5.0, nie będzie problemu wsadzić (m117) zrobienie wtrysku elektronicznego to koszt około 4 tyś zł. Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

u nas takie cuda od 0 za 12 tyś :) ( spawanie lakierowanie itp )

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 08 sierpień 2017 - 06:24


#7 Offline   czapik5


  • Postów: 26
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 08 sierpień 2017 - 00:50

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

dziurę w sumie ma jedną w nadkolu po wewnętrznej stronie, oraz w bagażniku

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 08 sierpień 2017 - 06:24


#8 Offline   mechaniksrc


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 cze 2017
  • Miejscowość: Raciborz
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpień 2017 - 07:23

Czapik5 - rozumiem że Twój to na pl blachach, nawet zdjęcie kalkulatorem pokazuje ogrom pracy, ktoś tam wcześniej napisał że po całej renowacji i tak będzie tańszy niż zainwestowany hajs, może lepiej poszukać zrobionego? Wtedy zostanie tylko EFI i masz furę 😁

#9 Online   carl00s


  • Postów: 1400
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpień 2017 - 13:11

Jęczysz bułę o tym samym w kółko od grudnia 2016. Jak by nie spojrzeć, miałbyś to zrobione wszystko juź ze trzy razy. Dlatego twierdzę nadal, że jak jest wóz, jest hajs i są odpowiednio duże i twarde jaja, to się robi, a nie ględzi.

10000 na swap, lakier i konwersję? Zderzak przedni i reflektory to połowa tej kwoty. Dwie dziury? W 20+ letnim Mercedesie to myślenie życzeniowe w przypadku gdy wóz wygląda jak wygląda.

Wycena zgubiła gdzieś jedno zero, to moja opinia wypracowana na podstawie mojej Suki, a to "tylko" w201.
I zanim zapłoniesz świętym gniewem - wspomnij, że rozmawiasz z ludźmi którzy zjedli bądź właśnie zjadają zęby na takich tematach i na których kwoty jakimi ty operujesz nie robią większego wrażenia.

#10 Offline   czapik5


  • Postów: 26
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 08 sierpień 2017 - 14:55

Wyświetl postUżytkownik mechaniksrc dnia 08 sierpień 2017 - 07:23 napisał

Czapik5 - rozumiem że Twój to na pl blachach, nawet zdjęcie kalkulatorem pokazuje ogrom pracy, ktoś tam wcześniej napisał że po całej renowacji i tak będzie tańszy niż zainwestowany hajs, może lepiej poszukać zrobionego? Wtedy zostanie tylko EFI i masz furę ������

Nie kalkulatorem tylko przy wstawieniu zdj na stronę pogorszyla się jakość

Użytkownik czapik5 edytował ten post 08 sierpień 2017 - 14:55


#11 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 08 sierpień 2017 - 15:03

W126 DBL to trup, nawet części z niego nie będzie dobrych za wiele :D

#12 Offline   czapik5


  • Postów: 26
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 08 sierpień 2017 - 15:08

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 08 sierpień 2017 - 13:11 napisał

Jęczysz bułę o tym samym w kółko od grudnia 2016. Jak by nie spojrzeć, miałbyś to zrobione wszystko juź ze trzy razy. Dlatego twierdzę nadal, że jak jest wóz, jest hajs i są odpowiednio duże i twarde jaja, to się robi, a nie ględzi.

10000 na swap, lakier i konwersję? Zderzak przedni i reflektory to połowa tej kwoty. Dwie dziury? W 20+ letnim Mercedesie to myślenie życzeniowe w przypadku gdy wóz wygląda jak wygląda.

Wycena zgubiła gdzieś jedno zero, to moja opinia wypracowana na podstawie mojej Suki, a to "tylko" w201.
I zanim zapłoniesz świętym gniewem - wspomnij, że rozmawiasz z ludźmi którzy zjedli bądź właśnie zjadają zęby na takich tematach i na których kwoty jakimi ty operujesz nie robią większego wrażenia.

10tyś na samego swapa, naucz się czytać ze zrozumieniem :)
Po co mam kupować drugiego mercedesa skoro ten jest do odratowania i mogę go zrobić jak tylko mi się będzie podobać :).
Po 2 co mają jaja do zrobienia auta do stanu używalności, myślisz że tak łatwo było znaleźć dawcę ? gdzie i tak tych mercedesów jest znikoma ilość.
Po 3 nie jęcze buły tylko teraz się pytam od czego zacząć, bo auto stoi i szkoda żeby całe się rozleciało, ja nie mówię, że to ma być stan ideał warty 100tyś, ja mówię o stanie używalności i jakiejś estetyki

Użytkownik czapik5 edytował ten post 08 sierpień 2017 - 15:11


#13 Offline   czapik5


  • Postów: 26
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 08 sierpień 2017 - 15:09

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 08 sierpień 2017 - 15:03 napisał

W126 DBL to trup, nawet części z niego nie będzie dobrych za wiele :D

Silnik z niego został sprzedany, to akurat nie jest dawca. wnętrze ma w miarę zadbane i co najważniejsze działa cała elektryka łącznie z tylną elektryczną kanapą :)

#14 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 08 sierpień 2017 - 20:07

Elektryka to mniejszy problem, tutaj najważniejszy stan karoserii i listew lamp, bo to jest najdroższe i ma wpływ na efekt końcowy. Tutaj jest efekt fuj, czyli pociąć lisicą i palnikiem na elementy.

#15 Offline   Sawyer


  • Postów: 1850
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 sierpień 2017 - 16:04

Ten samochód chyba ma dla Ciebie jakieś niezwykłe znaczenie? Ja też nie widzę żadnego sensu w pracy nad nim. Gdyby był na chodzie i tak wyglądał to uznałbym że to budżetowa wersja S-ki.

Jeżeli chcesz dopiero doprowadzić do stanu używalności "tylko", to jestem zszokowany planami- swap + EFI + blacha? Za tę sumę kupisz świetne W126 z 5.0

Chcesz robić- to najpierw wkładaj motor i niech jeździ o własnych siłach. Tydzień więcej bez blacharza mu nie zrobi różnicy.