Skocz do zawartości




- - - - -

[w126] Naprawa pytanie



14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 07 sierpnia 2017 - 13:27

Witam otóż mam mercedesa w126 long z wyciągniętym silnikiem oraz dawcę w126 500, w moim aucie jest do zrobienia blacharka ( nie ma tragedii ale przydałoby się zrobić parę dziurek ) oraz zrobić swapa + przerobić wtrysk na elekroniczny. Teraz moje pytanie od czego zacząć? dodam że mam na razie 10 tyś. Zastanawiam sie czy najpierw zrobić swapa czy pomalować go całego i dozbierać na mechanikę.


Ps: jeżeli zły dział proszę o przeniesienie :)

Użytkownik czapik5 edytował ten post 07 sierpnia 2017 - 13:29




#2 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 07 sierpnia 2017 - 14:37

Osobiście..usiadłbym i przekalkulowałbym to sobie dokładnie.Dla mnie zabawa w swapy,przeróbki itp-dyskwalifikacja.Pomyśl o tym bo kiedyś na pewno będziesz chciał sprzedać to auto.
W ogólnym rezultacie nie lepiej będzie kupić auto w odrobinę lepszym stanie i z silnikiem jaki chcesz tj.500/560?

#3 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 07 sierpnia 2017 - 14:41

Wyświetl postUżytkownik impex dnia 07 sierpnia 2017 - 14:37 napisał

Osobiście..usiadłbym i przekalkulowałbym to sobie dokładnie.Dla mnie zabawa w swapy,przeróbki itp-dyskwalifikacja.Pomyśl o tym bo kiedyś na pewno będziesz chciał sprzedać to auto.
W ogólnym rezultacie nie lepiej będzie kupić auto w odrobinę lepszym stanie i z silnikiem jaki chcesz tj.500/560?


zrobienie wszystkiego na cacy wyjdzie mnie 20-25 tyś także dyszka jest auto będzie na bardzo długie lata ( wystawianie do ślubu ) to po 1 po 2 kjet moim zdaniem to syf wiec przeróbka na 100% będzie, chciałbym żeby odpowiadać na moje pytanie precyzyjnie, znam osobę która przerobiła wtrysk w w126 300 i zeszła do 8s do setki, mówi że jazda jest o wiele przyjemniejsza na pełnym baku robi do 100km więcej, oraz mniej awaryjna.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 08 sierpnia 2017 - 06:23


#4 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 07 sierpnia 2017 - 16:48

Ja osobiście zacząłbym od przełożenia silnika, i doprowadzenia do mechanicznej poprawności. Bo co będzie, jeśli okaże się, że zrobisz blacharkę, pomalujesz wszystko, a swap Cię przerośnie (koszta np, albo umiejętności mechaników, nikomu nie ujmując rzecz jasna). Będziesz miał ładną budę bez serca. Ja osobiście też nie nie bawiłbym się w tego typu temat, zwłaszcza, że masz ograniczony budżet, co innego jak masz floty pod sufit, to możesz sobie robić cuda, ale fakt faktem, że sprzedając auto, jego wartość będzie dużo niższa od tego auta zgodnego w 100% z nr VIN. Ale to już Twoja decyzja, chcesz porady, masz poradę :)

#5 Offline   mechaniksrc


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 cze 2017
  • Miejscowość: Raciborz
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2017 - 17:23

Dodam swoje 5gr, mam za sobą nie jedną odbudowę, prywatną i dla klienta, od maluch gdzie chłop wsadził 30 tys zł po RS4 sedan! gdzie poszło 20 tys euro, wrzuć może foto tych "dziurek" każdy doświadczony w odbudowie Mercedesa na pewno wprawnym okiem określi czy jest w ogóle sens.
Z mojej strony powiem Ci tak , jeżeli ogarniesz wszystko sam ( masakryczna ilość roboczogodzin) i wytrwasz do końca projektu, to lekko licząc 25-30 tys będzie to kosztować, wszystko zależy do jakiego poziomu chcesz odtworzyć budę, czy ma być ładny z 10m z 2m czy z 2 cm.........

ostatnia wycena u nas w firmie w124 cabrio, koszt blacharki ( progi i tylne błotniki ) plus małe ogniska korozji 8000zł brutto na gotowo, lakier wybrany z palety Mercedesa 11 tys , auto wyjeżdża cudne ale dach stary, wnętrze stare, zawias, napęd , silnik stare.
Pamiętaj że dzisiaj jest mało już lakierników , blacharzy gdzie to robią z pasją za dobry pieniądz, dzisiaj albo masz szpachle 2cm za 300zł element albo ładnie stawiony element + cynowanie + ew szpachla natryskowa i lakier z gwarancją.

Tak jak wspomniał impex ,usiądź , określ sobie gdzie jest górna granica odbudowy, jedź do sprawdzonego blacharza lakiernika, wyceń ten zakres, KE-killers też swoje zarobią, po drodze wyjdzie 10-15% ukrytych kosztów tej odbudowy. Zastanów się czy chcesz oryginał czy tuning. Jakbyś to nie zrobił i czego nie liczył to 10 braknie

luknij to foto lub to foto r129 r129 po przejrzyj całą galerię...

Użytkownik mechaniksrc edytował ten post 07 sierpnia 2017 - 17:29


#6 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 08 sierpnia 2017 - 00:44

lakiernik już był oceniał (10-12tyś), także nie ma tragedii, co do swapa prawidłowo po vinie był 5.0, nie będzie problemu wsadzić (m117) zrobienie wtrysku elektronicznego to koszt około 4 tyś zł. Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

u nas takie cuda od 0 za 12 tyś :) ( spawanie lakierowanie itp )

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 08 sierpnia 2017 - 06:24


#7 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 08 sierpnia 2017 - 00:50

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

dziurę w sumie ma jedną w nadkolu po wewnętrznej stronie, oraz w bagażniku

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 08 sierpnia 2017 - 06:24


#8 Offline   mechaniksrc


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 cze 2017
  • Miejscowość: Raciborz
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2017 - 07:23

Czapik5 - rozumiem że Twój to na pl blachach, nawet zdjęcie kalkulatorem pokazuje ogrom pracy, ktoś tam wcześniej napisał że po całej renowacji i tak będzie tańszy niż zainwestowany hajs, może lepiej poszukać zrobionego? Wtedy zostanie tylko EFI i masz furę 😁

#9 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2017 - 13:11

Jęczysz bułę o tym samym w kółko od grudnia 2016. Jak by nie spojrzeć, miałbyś to zrobione wszystko juź ze trzy razy. Dlatego twierdzę nadal, że jak jest wóz, jest hajs i są odpowiednio duże i twarde jaja, to się robi, a nie ględzi.

10000 na swap, lakier i konwersję? Zderzak przedni i reflektory to połowa tej kwoty. Dwie dziury? W 20+ letnim Mercedesie to myślenie życzeniowe w przypadku gdy wóz wygląda jak wygląda.

Wycena zgubiła gdzieś jedno zero, to moja opinia wypracowana na podstawie mojej Suki, a to "tylko" w201.
I zanim zapłoniesz świętym gniewem - wspomnij, że rozmawiasz z ludźmi którzy zjedli bądź właśnie zjadają zęby na takich tematach i na których kwoty jakimi ty operujesz nie robią większego wrażenia.

#10 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 08 sierpnia 2017 - 14:55

Wyświetl postUżytkownik mechaniksrc dnia 08 sierpnia 2017 - 07:23 napisał

Czapik5 - rozumiem że Twój to na pl blachach, nawet zdjęcie kalkulatorem pokazuje ogrom pracy, ktoś tam wcześniej napisał że po całej renowacji i tak będzie tańszy niż zainwestowany hajs, może lepiej poszukać zrobionego? Wtedy zostanie tylko EFI i masz furę ������

Nie kalkulatorem tylko przy wstawieniu zdj na stronę pogorszyla się jakość

Użytkownik czapik5 edytował ten post 08 sierpnia 2017 - 14:55









Podobne tematy Zwiń