Skocz do zawartości




- - - - -

[C124] problem z dołożeniem tempomatu.


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pieczywo


  • Postów: 2
  • Na forum od: 31 sie 2017
  • Miejscowość: Bazylea
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 sierpnia 2017 - 15:40

Witam, posiadam 124 coupe z 1994 roku z silnikiem 3,2L. Auto jest w automacie bogato wyposażone, ale nie posiada tempomatu. W ostatnim czasie wymieniałem w Niemczech wiązki w silniku i tam powiedziano mi, że mam wszystkie elementy pod tempomat (przepustnicę itd) wystarczy podpiąć dźwignię.
Kupiłem dźwignię oraz osłonę kolumny kierowniczej pod tempomat. Problem w tym, że po podłączeniu dźwigni nie ma żadnej reakcji a dodatkowo pewne elementy nie pasują mianowicie:

Mój przełącznik zespolony nie nieco inną "obudowę" i nie ma możliwości wsunięcia (zamocowania) w nim dźwigni tempomatu. Dodatkowo, taki pierścień, który jest zamocowany na kolumnie kierowniczej i do którego przykręca się ten przełącznik zespolony ma u mnie inny rozstaw otworów tzn otwory na śruby w wersji z tempomatem tworzą trójkąt równoramienny a u mnie nie (albo odwrotnie w każdym razie nawet gdybym miał inny przełącznik zespolony i tak nie przykręciłbym jednej śruby.. Nie pasuje również taka metalowa nakładka którą nakłada się na przełącznik zespolony jeszcze przed montażem zwijacza poduszki.

Przeglądałem przełączniki zespolone i niektóre mają inny rozstaw pinów na wtyczce. W niektórych nie ma np dwóch pinów a są też takie, które mają wszystkie piny. Zastanawiam się czym to się może różnić, bo chyba nie mają różnych funkcji?



Czy ktoś ogarniał ten temat i wie gdzie szukać i od czego zacząć?



#2 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 19 września 2017 - 21:53

Temat ogarniałem (dla kolumny bez poduszki) jak znajdę chwilę to Ci opiszę co i jak. Jak dobrze pamiętam to dźwignia musi mieć 6 przewodów.

Użytkownik brajtas edytował ten post 19 września 2017 - 21:56


#3 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 22 września 2017 - 20:32

Witam
Ponieważ dawcą mojego M104 był W140 z ASB i z tempomatem zagadnienie pod tytułem "uruchomienie tempomatu w W124" rozpocząłem od zdobycia manetki tempomatu z W140 i zbadaniu, które styki w jakich położeniach dźwigni są ze sobą zwierane lub rozwierane. Rozpiska wygląda tak:
Dołączona grafika
jak sobie ten schemat działania manetki z W140 narysowałem, zacząłem poszukiwania 6-cio przewodowej manetki z W124 i znalazł mi takową - przypadkowo - kolega Bartek na szrocie w Świdnicy w egzemplarzu 124 kombi z silnikiem M102 2.3 KE.
Manetka wyjęta z tego kombi ma Nr :star: 1245400444 (LS 202 080) kolorystyka kabli i schemat połączeń styków w stosunku do położenia dźwigni dokładnie taki sam jak w manetce z W140.
Schemat połączeń manetki ze sterownikiem przepustnicy (dla W140 2.8 HFM) wygląda tak:
Dołączona grafika
W kwestii dopasowania manetki do kolumny z poduszką nie pomogę bo w mojej :star: poduszki nie mam.

Użytkownik brajtas edytował ten post 22 września 2017 - 20:53


#4 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 20 marca 2018 - 16:13

Czy któryś z szanownych kolegów może mi wypożyczyć w celu dorobienia pręt, który naciska na wyłącznik tempomatu przy pedale sprzęgła (wersja tempomatu do samochodu z manualną skrzynią biegów), na rysunku poniżej element oznaczony Nr 2:
Dołączona grafika

Element ten jest dostępny w ASO ale kosztuje kosmiczne pieniądze (blaszkę i wyłącznik już zakupiłem).

Użytkownik brajtas edytował ten post 20 marca 2018 - 16:23


#5 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 24 marca 2018 - 11:08

Pomoże ktoś ??? Może, ktoś chociaż "zwymiaruje" ten element ?








Podobne tematy Zwiń