Witam, posiadam 124 coupe z 1994 roku z silnikiem 3,2L. Auto jest w automacie bogato wyposażone, ale nie posiada tempomatu. W ostatnim czasie wymieniałem w Niemczech wiązki w silniku i tam powiedziano mi, że mam wszystkie elementy pod tempomat (przepustnicę itd) wystarczy podpiąć dźwignię.
Kupiłem dźwignię oraz osłonę kolumny kierowniczej pod tempomat. Problem w tym, że po podłączeniu dźwigni nie ma żadnej reakcji a dodatkowo pewne elementy nie pasują mianowicie:
Mój przełącznik zespolony nie nieco inną "obudowę" i nie ma możliwości wsunięcia (zamocowania) w nim dźwigni tempomatu. Dodatkowo, taki pierścień, który jest zamocowany na kolumnie kierowniczej i do którego przykręca się ten przełącznik zespolony ma u mnie inny rozstaw otworów tzn otwory na śruby w wersji z tempomatem tworzą trójkąt równoramienny a u mnie nie (albo odwrotnie w każdym razie nawet gdybym miał inny przełącznik zespolony i tak nie przykręciłbym jednej śruby.. Nie pasuje również taka metalowa nakładka którą nakłada się na przełącznik zespolony jeszcze przed montażem zwijacza poduszki.
Przeglądałem przełączniki zespolone i niektóre mają inny rozstaw pinów na wtyczce. W niektórych nie ma np dwóch pinów a są też takie, które mają wszystkie piny. Zastanawiam się czym to się może różnić, bo chyba nie mają różnych funkcji?
Czy ktoś ogarniał ten temat i wie gdzie szukać i od czego zacząć?
2
[C124] problem z dołożeniem tempomatu.
Rozpoczęty przez pieczywo, sie 31 2017 15:40
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 31 sierpnia 2017 - 15:40
#2
Napisano 19 września 2017 - 21:53
Temat ogarniałem (dla kolumny bez poduszki) jak znajdę chwilę to Ci opiszę co i jak. Jak dobrze pamiętam to dźwignia musi mieć 6 przewodów.
Użytkownik brajtas edytował ten post 19 września 2017 - 21:56
#3
Napisano 22 września 2017 - 20:32
Witam
Ponieważ dawcą mojego M104 był W140 z ASB i z tempomatem zagadnienie pod tytułem "uruchomienie tempomatu w W124" rozpocząłem od zdobycia manetki tempomatu z W140 i zbadaniu, które styki w jakich położeniach dźwigni są ze sobą zwierane lub rozwierane. Rozpiska wygląda tak:
jak sobie ten schemat działania manetki z W140 narysowałem, zacząłem poszukiwania 6-cio przewodowej manetki z W124 i znalazł mi takową - przypadkowo - kolega Bartek na szrocie w Świdnicy w egzemplarzu 124 kombi z silnikiem M102 2.3 KE.
Manetka wyjęta z tego kombi ma Nr 1245400444 (LS 202 080) kolorystyka kabli i schemat połączeń styków w stosunku do położenia dźwigni dokładnie taki sam jak w manetce z W140.
Schemat połączeń manetki ze sterownikiem przepustnicy (dla W140 2.8 HFM) wygląda tak:
W kwestii dopasowania manetki do kolumny z poduszką nie pomogę bo w mojej poduszki nie mam.
Ponieważ dawcą mojego M104 był W140 z ASB i z tempomatem zagadnienie pod tytułem "uruchomienie tempomatu w W124" rozpocząłem od zdobycia manetki tempomatu z W140 i zbadaniu, które styki w jakich położeniach dźwigni są ze sobą zwierane lub rozwierane. Rozpiska wygląda tak:
jak sobie ten schemat działania manetki z W140 narysowałem, zacząłem poszukiwania 6-cio przewodowej manetki z W124 i znalazł mi takową - przypadkowo - kolega Bartek na szrocie w Świdnicy w egzemplarzu 124 kombi z silnikiem M102 2.3 KE.
Manetka wyjęta z tego kombi ma Nr 1245400444 (LS 202 080) kolorystyka kabli i schemat połączeń styków w stosunku do położenia dźwigni dokładnie taki sam jak w manetce z W140.
Schemat połączeń manetki ze sterownikiem przepustnicy (dla W140 2.8 HFM) wygląda tak:
W kwestii dopasowania manetki do kolumny z poduszką nie pomogę bo w mojej poduszki nie mam.
Użytkownik brajtas edytował ten post 22 września 2017 - 20:53
#4
Napisano 20 marca 2018 - 16:13
Czy któryś z szanownych kolegów może mi wypożyczyć w celu dorobienia pręt, który naciska na wyłącznik tempomatu przy pedale sprzęgła (wersja tempomatu do samochodu z manualną skrzynią biegów), na rysunku poniżej element oznaczony Nr 2:
Element ten jest dostępny w ASO ale kosztuje kosmiczne pieniądze (blaszkę i wyłącznik już zakupiłem).
Element ten jest dostępny w ASO ale kosztuje kosmiczne pieniądze (blaszkę i wyłącznik już zakupiłem).
Użytkownik brajtas edytował ten post 20 marca 2018 - 16:23
#5
Napisano 24 marca 2018 - 11:08
Pomoże ktoś ??? Może, ktoś chociaż "zwymiaruje" ten element ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Dokładanie tempomatu |
Modyfikacje,Tuning | Goku |
|
||
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
|
|
C124 Swap Om606 Potrzebuje pomocy |
Modyfikacje,Tuning | habana50 |
|
|
|
[C124 M104] Brak podtrzymania obrotów, skrzynia nie redukuje |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
||
[c124] 3.0 24 jak czytac bledy KE-jetronic |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | nowyc124 |
|