Skocz do zawartości




- - - - -

Dziwne działanie pompki centralnego oraz ASB


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Topek21


  • Postów: 23
  • Na forum od: 21 gru 2012
  • Miejscowość: Człuchów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 sierpnia 2017 - 19:40

Witam.
Mam dosyć dziwny i irytujący problem w W140(M119 pod maską). Mianowicie, po odpaleniu auta i ruszeniu, przez jakieś 5km zawsze po dodaniu gazu włącza się pompka centralnego. Gaz odpuszczę-wszystko jest ok, dodam jadąc bądź ruszając z miejsca pompka się załącza i chodzi w sposób przerywany do czasu aż znowu odpuszczę gaz. Po wspomnianych około 5km przestaje działać. Mam uszkodzone pompowanie obu foteli, czy to może mieć z tym związek? Poza tym jest też problem ze skrzynią biegów. Po dłuższej jeździe, kiedy skrzynia zmieni bieg na wyższy to z okolic schowka pasażera słychać upust powietrza. Ponadto, skrzynia trochę szarpie podczas zmiany z 2 na 3. Gorzej jest przy redukcji z 4 na 3, wtedy aż zatrzęsie budą. Tutaj chyba kłania się ustawienie modulatora chociaż nie jestem pewny. Proszę o jakieś wskazówki, może ktoś miał podobny problem.
Pozdrawiam



#2 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 06 października 2017 - 11:47

Witaj,

co do pompki to musisz znaleźć nieszczelność w układzie i albo to uszczelnić, albo przestać korzystać z nieszczelnej funkcji. Twoja pompka wykrywa nieszczelność i próbuje dopompowywać w nieskończoność powietrze aby uzyskać zadane ciśnienie. Polecam po uszczelnieniu/znalezieniu wadliwej funkcji zresetowanie błędów w układzie vacuum. U Ciebie obstawiałbym te fotele. Pewnie przesunąłeś suwak na pompowanie i pompka próbuje je napompować. Ustaw suwak na "0" na obu fotelach. Wyczyść błędy modułu pompki i nie używaj pompowania foteli do czasu naprawy nieszczelności. Jeśli po usunięciu błędów i ustawieniu foteli nadal będzie pompowała to z pewnością istnieją inne nieszczelności które trzeba znaleźć. Warto zrobić to od razu lub jeździć jakiś czas z odłączoną pompką bo się zatrze a układu silniczek-pompka do całego modułu nie kupisz osobno bez kupowania całej "centrali" (używana ok. 900-1000 PLN).

co do skrzyni nie pomogę bo mam manualną :)

#3 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 09 października 2017 - 15:29

Skrzynia sterowana jest podciśnieniem, więc skoro słyszysz "węże" z okolic schowka pasażera, tam również jest nieszczelność, która powoduje właśnie opisany przez Ciebie problem. Czeka Cię trochę zabawy, ze znalezieniem tych nieszczelności (obstawiam połączenie przewodów, ewentualnie trójnik, który posiada nieszczelność, raczej wykluczyłbym uszkodzony przewód, sam w sobie).

#4 Offline   Topek21


  • Postów: 23
  • Na forum od: 21 gru 2012
  • Miejscowość: Człuchów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2017 - 18:50

Dziękuję za odpowiedzi. Stało się najgorsze, bo nagle siadła pompka. Na szczęście spalił się sam silniczek, który udało się zastąpić innym i pompka chodzi jak nowa(lepiej niż dotychczas). Znalazłem nieszczelność w fotelu kierowcy. Po wymianie uszkodzonej poduszki pompka dalej pompuje po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu i słychać uchodzące powietrze z okolicy środkowego nawiewu. Przy samej listwie za schowkiem wszystko jest okej. Ściągnąłem środkowy schowek i środkowe kratki, lecz nic nie widać. Czego mnie najgorsze czyli ściąganie całej konsoli? Nieszczelne klapy albo silniczki przy nagrzewnicy?

#5 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 05 listopada 2017 - 11:52

Na podstawie własnego doświadczenia doradzam sprawdzenie połączeń vacuum obok skrzynki z komputerami (czerwone i zielone rurki) :) Kiedyś jakimś cudem mi jedno wyskoczyło i już to w zupełności wystarczyło pompce do przejścia w tryb samozagłady ;)








Podobne tematy Zwiń