Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Kluczyk scyzoryk na podczerwień - czy któryś ASO dorabia na miejscu?


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 sierpnia 2017 - 20:50

Witam,
mam problem z dorobieniem kluczyka scyzoryka z pilotem na podczerwień. Według VIN na wyposażeniu jest:
885: zamek ze zdalnym sterowaniem i immobilizerem.

Samochód kupiłem tylko z jednym kluczykiem na pilota. Żeby nie kusić losu chciałem jak najszybciej dorobić drugi scyzoryk. Obdzwoniłem lub odwiedziłem kilka firm w Poznaniu i Przeźmierowie (w tym Łojek i Rekpol) i wszyscy wysłali mnie do ASO. W ASO (Duda) zamówiłem kluczyk i stacyjkę (bo obecna już ma trochę luz), okazało się, że już nie ma takiej możliwości, ale jest zestaw - wkładki do wszystkich zamków, stacyjka i wszystkie klucze (w tym dwa scyzoryki). Za tydzień telefon - nie ma już tego zestawu, ale można zamówić wszystko osobno. Po tygodniu okazało się, że jednak nie można. To może chociaż sam kluczyk (stwierdziłem, że stacyjkę jakoś sobie naprawię - zrobię z dwóch jedną, doszlifuję, cokolwiek - byle mieć chociaż zapasowy kluczyk)? Po kolejnym oczekiwaniu okazało się, że kluczyka też nie da się zamówić (!) Pocisnąłem trochę konsultanta i twierdzi, że widzi w systemie, że w 2010 ktoś próbował już taki kluczyk zamówić, ale jest komunikat, żeby sprawdzić dostępność części za trzy miesiące. I tak to zlecenie wisi w systemie i najwyraźniej blokuje moje zamówienie. Konsultant twierdzi, że nie ma możliwości usunięcia tego starego zlecenia, co więcej - nie ma możliwości skontaktowania się z kompetentną osobą w Niemczech, która by się tym zajęła. Jedyne co ma to interfejs do sytemu, który mu mówi, że teraz zamówić się nie da. Po blisko pół godziny rozmowy poddałem się - według niego, jak za trzy miesiące nie będzie dostępności (system tego nie odblokuje), to jedyne co mogą mi zaproponować to dezaktywację immobilisera i w przypadku zagubienia obecnego kluczyka - wchodzenie przez drzwi pasażera.
Nie wierzę. W ASO?
Nawet jak będę ostrożny i nie zgubię obecnego kluczyka, to jak padnie mi pilot jestem uziemiony.
Próbuję znaleźć jakieś sposoby wyjścia z tej kuriozalnej sytuacji i na początek:
- czy zna ktoś jakieś ASO (może być nawet w Niemczech, najlepiej blisko naszej zachodniej granicy), które jest w stanie dorobić kluczyk niezależnie od "centrali" i "systemu"? Czyli dysponują maszyną kodującą u siebie i surowy kluczyk programują pod VIN.

Mam nadzieję, że da się to jakoś rozwiązać i przypadek będzie można w przyszłości potraktować w kategorii "dziwne opowieści", a nie "przeróbka zamków, centralki i immo".



#2 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 01 września 2017 - 07:20

Ja zamawiałem kiedyś do swojego byłego Mercedesa w ASO MB w Guben (Gubin/Guben jedno miasto podzielone po wojnie granicą na Nysie Łużyckiej). W ASO musiałem się stawić osobiście z dowodem osobistym, rejestracyjnym, kartą pojazdu i autem. Panowie sprawdzili dokumenty i klucz który miałem. Potem sprawdzenie w systemie i zamówienie klucza - trzeba zapłacić z góry. Po około dwóch tygodniach dostałem wiadomość, że klucz można odebrać. Znów musiałem pojechać autem aby sprawdzili, czy klucz otwiera wszystkie zamki i uruchamia auto. Stąd wiem, że na miejscu nikt Tobie klucza w ASO nie dorobi. Klucze dorabiane są "gdzieś" w centrali jak mnie wówczas poinformowano.

#3 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 września 2017 - 08:41

Tego się niestety boję, że bez korzystania z "systemu" i "centrali" nie będzie to możliwe, ale jeżeli komuś coś się gdzieś udało, to rozwiąże mi to problem.

#4 Offline   jasiu


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 kwi 2013
  • Miejscowość: poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 września 2017 - 21:11

A jaki jest koszt dorobienia takiego klucza w ASO?

#5 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 września 2017 - 22:02

Mi podano następujące:
- sam klucz: 800 PLN
- klucz + stacyjka: 1300 PLN
- zestaw klucz + stacyjka + wszystkie zamki: 1100 PLN

#6 Offline   jetka


  • Postów: 39
  • Na forum od: 14 kwi 2011
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D

Napisano 06 września 2017 - 11:46

We Wrocławiu 2 lata temu doriabiałem taki kluczyk u jakiegoś magika:-), koszt 650zł za jeden kluczyk. Poszukam paragonu i podam namiary.

#7 Offline   jetka


  • Postów: 39
  • Na forum od: 14 kwi 2011
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D

Napisano 06 września 2017 - 15:55

Kluczyk dorabiany na ul. Bezpiecznej 20 stacyjkę też dorbaniałem pod kluczyk na ul. Kurkowej 34. Wszystko działa do tej pory:-)

#8 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 września 2017 - 20:06

Wielkie dzięki za namiary :-) Jutro podzwonię i zapytam, czy nadal takie rzeczy dorabiają. Jeżeli tak, to zrobię sobie wycieczkę do Wrocławia :-)

#9 Offline   Kieta84


  • Postów: 18
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lutego 2018 - 11:26

Potrafię dorobić (zaprogramować) dodatkowy (również inny używany) kluczyk na podczerwień

#10 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 sierpnia 2018 - 22:00

Niedawno zakończyłem swoją przygodę z kluczykiem. Co prawda nie do końca tak, jakbym chciał, no ale mam obecnie dwa kluczyki. A nawet 2 + 1, ale nie 3 - tak, w tym przypadku 2 + 1 nie równa się 3 ;) Ale po kolei.
Zakład polecony parę postów wyżej przez Jetkę to "Pan Kluczyk", Wrocław, Bezpieczna 20a. Od kwietnia do czerwca byłem tam ze cztery razy - tak się akurat składało, że przejeżdżałem przez Wrocław i po drodze staraliśmy się rozwiązać sprawę kluczyka. Za pierwszym razem się nie udało - majster sczytał z pilota dane, ale po zaprogramowaniu nowego nie było żadnej reakcji. Podejrzenie było na układ scalony na płytce - akurat żadna płytka, z tych, które miał dostępne, nie miała takiego scalaka jak u mnie i być może było to przyczyną niekompatybilności. Pan klucznik nie odpuścił i powiedział, że na kolejną wizytę poszuka takich samych płytek. Ale jak już byłem to dorobili mi pod klucz wkładkę stacyjki oraz nowy grot - mieli jeszcze oryginalną wkładkę Huf-a! Wkładkę wymieniłem sam już w Poznaniu robiąc odpowiednie klucze ze szprych rowerowych. I był to pewnie ostatni dzwonek na wymianę, bo moja wkładka była pęknięta, w środku był jeszcze mały odłamek, który jakby dostał się pomiędzy zapadki to narobiłby pewnie niemałych problemów. Moja stara wkładka po wyjęciu wyglądała tak:

Dołączona grafika

Kolejne wizyty we Wrocławiu niestety nie przyniosły rezultatu - pan klucznik próbował na różne sposoby, w różnych konfiguracjach i nic - zaprogramowany kluczyk nie chciał się dogadać z moim autem i tyle. Była jeszcze opcja, żeby sczytać dane bezpośrednio z modułu IRDY, ale nie miałem wtedy rozkręconego tyłu auta. Z jednej strony nie udało się dorobić kluczyka, ale mam chociaż porządną wkładkę, także jak ktoś jest z Wrocławia lub okolic, to warto spróbować - może akurat się uda.
Jakoś dwa tygodnie po ostatniej wizycie trafiła mi się możliwość kupna z dawcy dwóch kluczyków na podczerwień wraz z modułem IRDY. Moduł był z auta o tej samej konfiguracji (E klasa, kombi, ten sam silnik, ten sam numer części) więc zaryzykowałem. Dla potrzebujących - moduł zlokalizowany jest pod wykładziną pod tylną kanapą, po prawej stronie auta. Numer części: 202 820 44 26, taki na pewno jest w silnikach 2.2 benzyna, ale nie wiem, czy w dieslach będzie to samo. Wygląda tak:

Dołączona grafika

Podmieniłem i...zadziałało (no, musiałem jeszcze przylutować mikroprzełącznik w jednym pilocie i go zsynchronizować, ale to już mniejsza robota). Także na tą chwilę mam dwa dostępne kluczyki i w pudełku w domu trzeci wraz z oryginalnym modułem IRDY z mojego auta. Także...nie są to trzy kluczyki do natychmiastowego użycia, ale więcej niż dwa ;)








Podobne tematy Zwiń