Skocz do zawartości




Mercedes 190 - większy silnik ?



6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Bambosz


  • Postów: 4
  • Na forum od: 01 lip 2017
  • Miejscowość: Ropienka
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 września 2017 - 10:00

Witam państwa :)


Zastanawiam się nad wsadzeniem do mojego mercedesika 190 większego silniczka (te 100 koni to jednak za mało po przesadce ze auta z 200+).
I tu pytanie do forumowiczów, czy warto sie w coś takiego bawić, czy może lepiej poszukać jakiegoś innego mercedesa z większym silnikiem ?

Przeglądałem internety i są Mercedesy CLK, ale one jak dla mnie "za nowo" wyglądają. Lubię stare, kanciaste autka a niestety akie CLK to już zbyt obłe, zbyt... standardowe - takie jak wszystkie :/

Czy ktoś z was bawił się we wkładanie do Mercedesa jakiejś V6 ?
Z tego co widzę po przekładce 3.2 mercedesowego każdy ma jakieś dziwne problemy ... i dlatego się zastanawiam czy nie wlezie tam coś innego może ?
Jakaś V6 z hondy Legend (230KM) albo z mitasubiszi ? ;D

Ogólnie pytanie o koszty i opłacalność takiej zabawy.
Bo prawdą jest iż podoba mi się też takie mercedesi w 124 3-drzwiowy (chodzi o wygląd)
Ale ten po lewej ;)

http://klasyczny.com...-05-650x431.jpg

Jakieś porady, opinie ?
Szukać silnika i bawić się w to, czy szukać "taniego" w124 w wersji 'kupe' ?
Za dużo jest wersji tych Mercedesów dla "świeżaka" w temacie więc sorry jeśli coś pomieszałem z modelami :/



#2 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 września 2017 - 10:12

Najlepiej 124 coupe 3,0 220km hyba ci wystarczy

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



#3 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 22 września 2017 - 12:24

Zobacz do galerii kolegi Showtime. Właśnie ogarnia swapa, na silnik z W202 z kompresorem. Ogólnie, to na forum powinno być całkiem sporo o swapach. Koszty mogą być różne. Nikt Ci nie powie, ile to będzie kosztowało. Zależy, czy sam ogarniasz, czy zlecasz komuś, czy masz całe auto-dawce, czy kupujesz wszystko po kolei itp. Jeśli masz chęci, pieniądze i zdrowe auto, to swapuj. Jeśli nie, to szukaj gotowca
A ten Mercedes ze zdjęcia z lewej strony, to W126SEC, a nie W124.

#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 22 września 2017 - 12:51

Nie istnieje pojęcie "opłacalnego" swapa dla przyrostu mocy. Pomijam nawet kwestie finansowe, mówię o swapie samym w sobie. Ile zachodu jest z wkładaniem seryjnym silników- a co dopiero egzotyczne z innych samochodów ;)

Upoluj W201 2.6E. Albo W126 z V8. Oba w cenie swapa ;)

A gdybyś jednak swapował- to pchaj 3.2 V6 z okularnika, problemy i tak się pojawią nawet przy V6 z legendy :E

#5 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2017 - 16:33

Ostatnio zgłębiałem temat u praktyków, odnowiłem kilka kontaktów w związku z planem wsadzenia M111 pod maskę. I konkluzja jest taka, że zakres prac nie usprawiedliwia zysków wynikających z zastosowania takiej jednostki - swap M111 kosztuje dokładnie tyle samo, co swap nie wiem, M54B30.
I to właśnie w silnik z bawarki najlepiej pójść - zawieszenie silnika identyczne, klasyczna budowa układu napędowego, minimalne problemy z dostosowaniem przeniesienia napędu - i najważniejsze - sterowniki z BMW są rozgryzione w 100% i nie ma sraczki z CANem czy innymi immo, odpadają więc problemy ze stosowaniem drogich rozwiązań typu standalone, o ile zostajemy przy seryjnych rozwiązaniach zasilania.
Więc to nie jest tak, że jeśli silnik jest "egzotyczny", to coś to zmienia - Dla budy z M102 na pokładzie nawet M103 jest silnikiem egzotycznym, wcale nie mniej niż nie wiem, V6 z hondy legend.

#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2017 - 12:32

Ja sobie na przyszłość planuje wyrwać w124 z 2.2E w manualu i sobie przełożyć do w201. Jako laik mając całego dawcę powinienem sobie poradzić z odpaleniem tego.
Taka fanaberia. Swap po to by mieć 150km w W201. Opłacalności nie ma co w tym szukać. Dalszych modyfikacji tez nie będzie.

Jak ktoś myśli ze swap będzie tani to się myli. To jest finansowo nieuzasadnione.
Lepiej kupić inne auto, spełniające nasze oczekiwania.

W przypadku swapa motorowni z innego auta to już jest zabawa dla ludzi mających zaplecze.

#7 Offline   adamp1


  • Postów: 21
  • Na forum od: 12 gru 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2020 - 16:28

jest ktoś w stanie pomoc w sprawie ASR ?
mam obecnie silnik 1.8 na automacie, teraz czy jest możliwość wrzucenia czegos mocniejszego pod automat?








Podobne tematy Zwiń