Skocz do zawartości




- - - - -

M102 + Kompressor Gdzie Blow Off ?


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kalefiks


  • Postów: 10
  • Na forum od: 23 sie 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 września 2017 - 22:40

Witam
Przymierzam się do zaadaptowania Kompressora M65 do mojego Mercedesa w silniku M102 na gaźniku Pierburg 2EE (105)KM i nurtuje mnie lekko wstydliwe pytanie gdzię podłączyć zawór Blow Off ? Wiem gdzie w przypadku Turbo, lecz kompressor to co innego, on ma być przed czy za intercoolerem ? Dodaje zdjęcie z nabazgranym projektem gdzie co ma być, proszę o proste wskazanie.... i tak, zdaje sobie sprawę że BOV jest całkowicie zbędny w tego typu doładowaniu, więc proszę o powstrzymanie się od niepotrzebnych negatywnych komentarzy. Dodam że przy omawianej modyfikacji uparłem się jak osioł (nawet kompressor czeka na przymiarkę) i że cała operacja zostanie wykonana po remoncie silnika
Pozdrawiam
Dołączona grafika



#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 26 września 2017 - 06:44

Gdy chcesz oszczędzić na grzaniu IC zbędnym powietrzem daj przed. Jak chcesz zachować ciągłość przepływu powietrza przez IC i rury daj za.

Tylko jak zmusisz gaźnik do pracy w takim układzie? Przed kompresorem jest przepustnica?

#3 Offline   Kalefiks


  • Postów: 10
  • Na forum od: 23 sie 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 września 2017 - 12:41

Przed Kompressorem nie ma żadnej przepustnicy, gaźnik możliwe że sie lekko zdławi powietrzem i trzeba będzie regulować, ale się zobaczy

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 września 2017 - 13:36

Jak walniesz ciśnieniem z kompresora w gaźnik to będzie to pracować jak należy? W sensie właściwych proporcji mieszanki paliwo-powietrznej

#5 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 września 2017 - 11:56

O ile komora plywakowa bedzie pod cisnieniem, i o ile dysze dadza rade podac odpowiednia ilosc paliwa w stosunku do powietrza. Generalnie rzezba.

#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 września 2017 - 12:45

Czyli na seryjnym gaźniku podciśnieniowym nie do ogarnięcia.

#7 Offline   Kalefiks


  • Postów: 10
  • Na forum od: 23 sie 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2017 - 13:05

Moim zdaniem kwestia regulacji, ale ok mniejsza z tym. Gdzie dać rurke podciśnienia od Blow Offa ?

#8 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 27 września 2017 - 13:40

Bez przepustnicy przed to raczej potrzeba DV za IC bo inaczej będziesz syczał podczas jazdy z częściowym obciążeniem. Nadmiar powietrza pompowanego musi gdzieś uciec.
Jak jest z ciśnieniem paliwa na zasilaniu 2EE? Jakie planujesz ciśnienie doładowania?

#9 Offline   Kalefiks


  • Postów: 10
  • Na forum od: 23 sie 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2017 - 22:54

Niewiem jakie jest ciśnienie paliwa, jeśli chodzi o ciśnienie doładowania spodziewam sie jakieś 0,6 - max 0,9 bara więc o odprężaniu nawet nie myślę. Chcę uzyskać efekt pssssst, lecz niewiem gdzie dac rurkę podciśnienia BOVa

#10 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 27 września 2017 - 23:23

Ciśnienie paliwa zasilające gaźnik musi być liniowo zależne od ciśnienia doładowania. Inaczej paliwo się w gaźnik nie wleje a jak za duże to przeleje. Zwężki ventouriego projektowane na ciśnienie atmosferyczne niekoniecznie dadzą radę przy doładowaniu. Ja tam spodziewał bym się mocnego zubożenia wraz ze wzrostem ciśnienia. Trudne to do kompensacji w locie.
Zapomnij o sapaniu BOV znanym z turbo. Po zluzowaniu pedału gazu na obrotach w Twoim układzie BOV będzie syczał ciągle. Kompresor będzie pompował więcej niż silnik przyjmuje. Przestanie syczeć po wduszeniu gazu i zacznie znów po zluzowaniu. To da raczej efekt dziurawej opony podczas jazdy po mieście.








Podobne tematy Zwiń