Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Zakup 190E pod SWAPa na 3.0 24V (M104)



14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Patryk17


  • Postów: 21
  • Na forum od: 10 cze 2016
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 czerwca 2016 - 16:41

Cześć!
Właśnie dołączyłem na forum i moim celem jest zakup mercedesa w201 i zmiana silnika na 3.0 24v m104.
Dlaczego akurat ten silnik? Troche posiedziałem na forum i wiem, że jest on dość mało problemowy jeśli chodzi o swapa. Jeśli się mylę to proszę dajcie znać.

Moim głównym pytaniem jest:

1. Czy ma znaczenie buda, jaką kupie pod swapa? Czy różni się czymś 190e z seryjnym silnikiem 1.8 lub 2.0?
Co najlepiej wybrac?

2. Jeśli wkładam silnik m104 to skrzynia musi być też z m104? Pasuje bez większych przeróbek?

Prosiłbym o wypowiedzenie się kogos kto zna temat. Jakie problemy mogą mnie spotkać po drodze?

Pozdrawiam i bardzo dziękuje za odpowiedz
Patryk

Użytkownik Patryk17 edytował ten post 11 czerwca 2016 - 16:42




#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 11 czerwca 2016 - 22:18

Buda od 2.6E albo 2.5DT- mają rozkręcany przedni pas, w pozostałych modelach będziesz musiał go pociąć a potem pospawać żeby zmieścić motor.
Chcesz skrzynię manualną czy automatyczną? M104 nie szły w W201, więc możesz natrafić na dylematy z wałem i mostem. Skrzynia 4-ro biegowa współgra z przełożeniami 3.07 i 3.06 (z pamięci) a 5-tka 3.69.
Uczulam, żeby kupić dawcę w komplecie a nie sam silnik- po drodze wyjdzie stos bzdur, po które trzeba będzie latać- przepustnica, łapy, wiązki... Dawca BEZ tempomatu i koniecznie bez ASR, bo od strony elektrycznej utrudnisz sobie poważnie swap.
Poza tym zawieszenie, hamulce, chłodzenie- samo wrzucenie silnika to wierzchołek góry.
W dziale o modyfikacjach jest mnóstwo konkretnej wiedzy w tych kwestiach, przyda się pozaglądać dokładnie. Widziałem V8 w 190-tce, więc się da :)

Musisz zadać sobie bardzo ważne pytania- czy masz miejsce i umiejętności (lub fachowców, którzy się w ogóle podejmą) żeby swapować? Czy masz stosik dolarów, żeby temu podołać? Będzie drogo, bardzo drogo, drożej niż ładne W201, o ile nie zrobisz wszystkiego sam. Czy nie wolisz kupić zadbanej 190-tki z M103 gotowej do jazdy, niż rzeźbić przy aucie przez tygodnie (miesiące?) żeby w ogóle zaczęło się poruszać? Pamiętaj też, że po czasie możesz zechcieć sprzedać auto, a rzeźb nie chcą kupować.

#3 Offline   Patryk17


  • Postów: 21
  • Na forum od: 10 cze 2016
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 czerwca 2016 - 01:20

Mega pomocne informacje, dziękuję!

Myślę, że po tym co napisałeś zdecyduje się na coś z 2.6 i manualną skrzynią biegów tylko jest to dość rzadko spotykany silnik.
Jest jedna "gotowa" 190 na allegro z silnikiem 3.0 24v i skrzynią getrag ale nie wiem czy warto kupić gotowca.

#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 12 czerwca 2016 - 04:06

Ja sugerowałem kupić gotową seryjną wersję z silnikiem 6-cio cylindrowym, nie przerobioną ;)
Jeśli koszty Cię nie zniechęcają i koniecznie chcesz silnik M104 to swapuj sam, nigdy się nie dowiesz jak to zrobił poprzednik i czy dobrze. Możliwe że zastosował patenty, o których nikt nie pomyśli. A jak padną to kto to ogarnie? ;) Tylko autor.

Bądźmy szczerzy, jedynym ograniczeniem są pieniądze. Lojalnie też Cię uprzedzam, że mnóstwo osób poległo przy podobnych projektach- to nie jest prosty i bezproblemowy swap, przeciwnie. Na szczęście są też tacy, których modyfikacje silnikowe jeżdżą i mają się dobrze- na dowód że uparci dają radę :)

#5 Offline   Wujek-Beton


  • Postów: 747
  • Na forum od: 11 sty 2011
  • Miejscowość: wieś na wsi
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Subaru Legacy IV

Napisano 12 czerwca 2016 - 04:23

Przecież u nas na forum jest 190 z takim swapem, użytkownik bodajże Krysta.

Jest: http://mb201-124.eu/...stagg-32e-1987/

Użytkownik Wujek-Beton edytował ten post 12 czerwca 2016 - 04:24


#6 Offline   Patryk17


  • Postów: 21
  • Na forum od: 10 cze 2016
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 czerwca 2016 - 11:24

Z tego co przeczytałem na forach to będę polował chyba na 2.6 w manualu i jak w przyszłości fundusze pozwolą to pomyślę nad wrzuceniem 3.0.
Skrzynia powinna pasować?

#7 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 12 czerwca 2016 - 11:38

Skrzynia manualna z M103 nie podejdzie do M104, przełożenia są inne.

M103 I 3.86 II 2.18 III 1.38 IV 1.0 V 0.80
M104 I 4.15 II 2.52 III 1.69 IV 1.24 V 1.0

Automatyczne skrzynie 4-ro biegowe są identyczne w obu silnikach.

#8 Offline   Patryk17


  • Postów: 21
  • Na forum od: 10 cze 2016
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 czerwca 2016 - 11:43

Automat zdecydowanie odpada w moim wypadku.
Będziemy ewentualnie walczyć, żeby skrzynie z m104 wsadzić :grinhihi: Słyszałem, że się da.

#9 Offline   seweryn24


  • Postów: 406
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Północ
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL 320 R129 1995r.

Napisano 12 czerwca 2016 - 12:11

Zakup w201 2.6 w blacharskim stanie nie agonalnym to minimum 8-10 tyś. Poszukaj lepiej jakiegoś 1.8 czy 2.0 z walniętym silnikiem, będzie trochę więcej zabawy ale wyjdzie dużo taniej.

#10 Offline   Patryk17


  • Postów: 21
  • Na forum od: 10 cze 2016
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 czerwca 2016 - 12:13

8-12 tys za 2.6 to właśnie budżet jaki przewiduje na zakup pierwszej 190-tki :)








Podobne tematy Zwiń