Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

m103 - Przekładka głowicy 12V na 24V


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 październik 2017 - 22:27

Nie mogłem znaleźć watku na ten temat wiec pisze. Mianowicie czeka mnie remont głowicy mojego m103 3,0 12 zaworów, zastanawiam sie nad wsadzeniem głowicy 24 zawory i teraz pytanie jak to wyglada? Czy jest duzo przerobek i co bd potrzebowal do tego?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 08 październik 2017 - 22:56

Głowica do KE, kolektor do KE, przód silnika, być może inne tłoki.

#3 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 październik 2017 - 11:14

To do niej ida inne kolektory?

A kopułka i palec ten sam?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

#4 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 październik 2017 - 22:46

I jak z rozzadem?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 16 październik 2017 - 08:15

Te silniki mają podobne wyglądem słupki a reszta jest inna. Trzeba mieć komplet z M104 z KE do tego możliwe są kłopoty z kanałkami olejowymi głowicy. Głowice mają gdzie indziej zasilanie.

#6 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 październik 2017 - 21:10

To chyba lepiej sobie odpuszcze.poprostu chcialem z niego wycisnac troche wiecej mocy a nieinteresoja mnie jakies pzerobki typu turbo czy kompresor.ale mam wrazenie ze jakis slaby ten silnik jest oczywiscie wszystko jest porobione i zadbane,zastanawia mnie jeszcze modol zaplonowy wydaje mi sie ze nie pzyspiesza zaplonu bo jak odepne wezyk podcisnieniowy od modułu to nic sie niezmienia.
Jak dobze rozumiem powinien on odpowiadac za pzyspieszenie zaplonu pzy obciazeniu i tp a tu nic tak samo jak zaloze inna rurke i zassam ustami to tez brak reakcji,moze to byc zepsute jak to jeszcze sprawdzic?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



#7 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 16 październik 2017 - 21:47

Zapłon sprawdzisz lampą stroboskopową. Podjedź do jakiegoś warsztatu to podłączą.
Zbadaj skład spalin - AFR- przy jeździe z gazem do deski bo może jest za ubogo? To ogarniają lepsze warsztaty montujące LPG.
Do tego wiekowe katalizatory i 4-biegowy automat nic dobrego nie dają.
Zmierz mu przyspieszenie bo może Ci się wydaje - dziś małe ekonomiczne kompakty w sprincie do 80 potrafią nieźle zadziwić...

#8 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 październik 2017 - 22:29

Wyświetl postUżytkownik Lukiz dnia 16 październik 2017 - 21:10 napisał

To chyba lepiej sobie odpuszcze.poprostu chcialem z niego wycisnac troche wiecej mocy

Może spróbuj wyrzucić KE-jet i wstaw wtrysk elektroniczny. Według informacji z firm które sprzedają zestawy do zastąpienia kjeta, na dobrym mechanicznie silniku m103 przybywa około 20KM

#9 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 październik 2017 - 22:42

Katalizator wywalony juz dawno😊

K jeta w zyciu nie zmienie na jakis elektroniczny szmelc.

Ale jak sprawdzic spaliny na jezdzacym aucie?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

#10 Offline   Sawyer


  • Postów: 2237
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 październik 2017 - 12:44

Jedź na analizę spalin na stację kontroli i już, 14 złotych.
Zmierz sobie jakąś aplikacją jak przyspiesza i nie oczekuj cudów- 180 koni w takim aucie z taką skrzynią i z takim zasilaniem na wolnym ssaniu nie wgniata w fotel :)

Sam montaż EFI nie doda 20 koni, można liczyć na połowę tego. Strojenie, turbo, wtedy moc rośnie. Zresztą Ukaniu, Ty to akurat przerabiasz, nie?

#11 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 październik 2017 - 18:46

Niby racja a podpowiedzieli byscie mi jaka sobie kopic lampe stroboskopowa i jak ja podpiac zeby sprawdzic pzyspieszenie zaplonu,rozumiem ze patzec na znaki na kole zamachowym?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



#12 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 18 październik 2017 - 20:42

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 18 październik 2017 - 12:44 napisał

Sam montaż EFI nie doda 20 koni, można liczyć na połowę tego. Strojenie, turbo, wtedy moc rośnie. Zresztą Ukaniu, Ty to akurat przerabiasz, nie?

Nie hamowałem samochodu to przyrostu mocy nie znam. Jednak odpowiedź na gaz, żwawość wchodzenia na obroty z wtryskiem jest nieporównywalnie lepsza od tej z KE. Wtrysk mechaniczny choć mocno obudowany elektroniką to jednak epoka która słusznie minęła. Sama moc w warunkach ustalonych pewnie dramatycznie nie wzrośnie*. Dla mnie liczy się to o czym wspomniałem - reakcja na puknięcie w pedał gazu a to to dzień do nocy. (*coś tam wzrośnie bo jednak pozbywamy się klapy i mamy możliwość wzbogacić przy WOT).

CO do strobo - to Lukizu - zlituj się nad forum i uruchom pytaniem google, ostatecznie po zakupie lampy dostaniesz instrukcję obsługi.
Skład spalin sprawdza się podczas jazdy z sondą wetkniętą w rurę. Jeden przejazd z gazem do deski da odpowiedź co boli silnik przy jeździe na LPG, drugi przejazd - na benzynie - powie jak tam jeszcze żyje KE.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 18 październik 2017 - 20:44


#13 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 październik 2017 - 21:09

Reakcja jest naprawde dobra spaliny sa ok wiem ze kj dobze wzbogaca bo jak rozepne eha to czoc lekka ruznice,a co do stroboskopu to wiem ze sa ruzne rodzaje

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



#14 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 październik 2017 - 15:28

Sprawdzilem juz zaplon stroboskopem kopilem nowy bo ten co mialem jakis dziwny czeski 4 kable do niego szly ale mniejsza z tym.jest reakcja na kolektor oktanowy na obroty i temp ale tak jak podejzewalem niema reakcji na podciscienie ktore wchodzi do modolu probowalem na wszystkie sposoby na wolnyh i nietylko,na zimnym silniku i cieplym.
Wymieniac modol czy da sie go naprawic czy tak ma byc bo juz niewiem?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



#15 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 październik 2017 - 21:15

Jak to powinno reagowac na to podcisnienie?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka