Skocz do zawartości




- - - - -

m103 - Przekładka głowicy 12V na 24V


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 października 2017 - 22:27

Nie mogłem znaleźć watku na ten temat wiec pisze. Mianowicie czeka mnie remont głowicy mojego m103 3,0 12 zaworów, zastanawiam sie nad wsadzeniem głowicy 24 zawory i teraz pytanie jak to wyglada? Czy jest duzo przerobek i co bd potrzebowal do tego?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 08 października 2017 - 22:56

Głowica do KE, kolektor do KE, przód silnika, być może inne tłoki.

#3 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 października 2017 - 11:14

To do niej ida inne kolektory?

A kopułka i palec ten sam?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

#4 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 października 2017 - 22:46

I jak z rozzadem?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 16 października 2017 - 08:15

Te silniki mają podobne wyglądem słupki a reszta jest inna. Trzeba mieć komplet z M104 z KE do tego możliwe są kłopoty z kanałkami olejowymi głowicy. Głowice mają gdzie indziej zasilanie.

#6 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 października 2017 - 21:10

To chyba lepiej sobie odpuszcze.poprostu chcialem z niego wycisnac troche wiecej mocy a nieinteresoja mnie jakies pzerobki typu turbo czy kompresor.ale mam wrazenie ze jakis slaby ten silnik jest oczywiscie wszystko jest porobione i zadbane,zastanawia mnie jeszcze modol zaplonowy wydaje mi sie ze nie pzyspiesza zaplonu bo jak odepne wezyk podcisnieniowy od modułu to nic sie niezmienia.
Jak dobze rozumiem powinien on odpowiadac za pzyspieszenie zaplonu pzy obciazeniu i tp a tu nic tak samo jak zaloze inna rurke i zassam ustami to tez brak reakcji,moze to byc zepsute jak to jeszcze sprawdzic?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



#7 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 16 października 2017 - 21:47

Zapłon sprawdzisz lampą stroboskopową. Podjedź do jakiegoś warsztatu to podłączą.
Zbadaj skład spalin - AFR- przy jeździe z gazem do deski bo może jest za ubogo? To ogarniają lepsze warsztaty montujące LPG.
Do tego wiekowe katalizatory i 4-biegowy automat nic dobrego nie dają.
Zmierz mu przyspieszenie bo może Ci się wydaje - dziś małe ekonomiczne kompakty w sprincie do 80 potrafią nieźle zadziwić...

#8 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 października 2017 - 22:29

Wyświetl postUżytkownik Lukiz dnia 16 października 2017 - 21:10 napisał

To chyba lepiej sobie odpuszcze.poprostu chcialem z niego wycisnac troche wiecej mocy

Może spróbuj wyrzucić KE-jet i wstaw wtrysk elektroniczny. Według informacji z firm które sprzedają zestawy do zastąpienia kjeta, na dobrym mechanicznie silniku m103 przybywa około 20KM

#9 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 października 2017 - 22:42

Katalizator wywalony juz dawno😊

K jeta w zyciu nie zmienie na jakis elektroniczny szmelc.

Ale jak sprawdzic spaliny na jezdzacym aucie?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

#10 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 18 października 2017 - 12:44

Jedź na analizę spalin na stację kontroli i już, 14 złotych.
Zmierz sobie jakąś aplikacją jak przyspiesza i nie oczekuj cudów- 180 koni w takim aucie z taką skrzynią i z takim zasilaniem na wolnym ssaniu nie wgniata w fotel :)

Sam montaż EFI nie doda 20 koni, można liczyć na połowę tego. Strojenie, turbo, wtedy moc rośnie. Zresztą Ukaniu, Ty to akurat przerabiasz, nie?








Podobne tematy Zwiń