Skocz do zawartości




- - - - -

[m102/m103] Objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą? /UPG



38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   elektryko


  • Postów: 32
  • Na forum od: 06 wrz 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 maja 2013 - 16:03

Witam:-) mam problem z moim :star: i mimo opcji :szukaj: nie znalazłem jak go rozwiązać... Wygląda on tak: poprzez przewód nadmiaru w zbiorniczku wyrównawczym wywala mi płyn... Pogodziłem się nawet z uszkodzoną uszczelką pod głowicą, jednak po drodze były metody prób i błędów, został zauważony uszkodzony korek od zbiorniczka, znajomy w ramach próby owinął stary folią, zakręcił i całe miasto przejechałem bez problemu, potem kupiłem nowy korek, oraz płyn chłodniczy ponieważ przy próbach patentu z folią została zalana woda, a , że woda temperaturę wrzenia ma niższą od płynu przy założonym nowym korku została ponownie wywalona przez zbiorniczek, jednak ta teoria była mylna, zalałem płyn i niestety ponownie pojawił się wyciek... troszkę mniejszy jednak ale jest. Ostatnim pomysłem jest, że gdy chciałem zalać nowego płynu odkręciłem węże od chłodnicy żeby pozbyć się jak najwięcej wody z układu i wtedy po zalaniu płynem układ mógł się zapowietrzyć, straciłem jednak wene... Co myślicie?? może też jeszcze być to wina termostatu, do niego nie zaglądałem jeszcze. Dodam, że objawy uszczelki nie zostały zauważone, ogrzewanie jest ok, węże nie są twarde, na bagnecie oraz pod korkiem oleju żadnych śladów mazi, ze zbiorniczka nie czuć spalinami, samochód nie dymi. Jedynie po osiągnięciu 100'C moment przed załączeniem się wentylatora zaczyna wywalać płyn. Jakieś pomysły?? czy to jednak początki uszczelki?? :idontknow:



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2013 - 16:23

Skocz sobie do jakiegoś przyzwoitego warsztatu, niech zrobią test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia. Jeśli wynik będzie pozytywny, masz przedmuch w układ chłodzenia.

#3 Offline   jarpod


  • Postów: 34
  • Na forum od: 06 maj 2013
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 maja 2013 - 17:23

Dla mnie to korek, choć trzeba by było rzeczywiście bardziej metodycznie sprawdzić. Pamiętaj że to nie może być byle jaki korek, a tymbardziej z folią. Tam jest zaworek właśnie mający na celu otworzyć przelew przy ściśle określonej temperaturze. Jak Ci otwiera przy powiedzmy 70 stopniach, to ci leje z przelewu a ty jesteś w strachu.... :) Sprawdź korek jeszcze raz.

Użytkownik jarpod edytował ten post 31 maja 2013 - 17:23


#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2013 - 17:43

Ten układ chłodzenia będzie chodził nawet bez korka i nie powinien wywalać płynu. Druga sprawa - korek otwiera się przy określonym ciśnieniu, nie temperaturze.

#5 Offline   elektryko


  • Postów: 32
  • Na forum od: 06 wrz 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 maja 2013 - 18:54

Korek mam nowy niby niemieckiej produkcji więc może nie jest najgorszy:) zaparłem się i odczekałem aż silnik ostygnie, poszedłem odkręciłem korek, dolałem płynu, odpaliłem,poczekałem aż się nagrzeje do ponad 80' jak jest w książce przy odpowietrzaniu, zakręciłem korekpoczekałem aż załączy się wentylator no i wywaliło ok 20ml płynu, nie wiem czy w mercedesach też czaso i płynochłonne jest odpowietrzania ale tak miałem w lagunie, że za każdym razem mniej wywalało płynu aż do skutku. Podejrzewam, że może się też zawieszać termostat. No nic, zostawię na jutro dalsze badania i lecę na :piwo: .
Gdybyście mieli jakieś sugestie piszcie, będę wdzięczny. Pozdrawiam

#6 Offline   jarpod


  • Postów: 34
  • Na forum od: 06 maj 2013
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 maja 2013 - 19:19

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 31 maja 2013 - 17:43 napisał

przy określonym ciśnieniu,
Zgadza się. Czeski błąd. Choć ciśnienie wzrasta wraz z temperaturą.

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 31 maja 2013 - 17:43 napisał

Ten układ chłodzenia będzie chodził nawet bez korka
Też się zgadza.
Lecz po wsadzeniu korka wytworzy się ciśnienie w układzie. Wsadzenie wadliwego (w sensie zaworu) korka może skutkować objawami jak wyżej.

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 31 maja 2013 - 20:39

znajomy ma podobnie w Seacie ,też wywala płyn ,ale powyżej 120km/h do 120km/h jest ok nic się nie dzieje ,i też węże nie są twarde bo kompresje wywala z płynem ,w mojej W201 jak poszła uszczelka pod głowicą to węże były twarde , olej poszedł w płyn , chyba po prostu w innym miejscu poszła uszczelka ,ale na twoim miejscu pojechał bym do mechanika ,ewentułalnie podmienił korek z dobrej maszyny .

#8 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2013 - 21:04

I tak się będzie pogarszało i pogarszało aż w końcu pompę wody diabli do końca wezmą i się wyjaśni ;)

#9 Offline   Bruce_Nolan


  • Postów: 479
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Napisano 31 maja 2013 - 22:37

A jaki masz korek? na jakie ciśnienie? Dzisiaj w sprzedaży tylko 140 widzę. Nie wiem czemu,ale Mercedes z 120 zrezygnował- a taki mam oryginalnie w w201 2.0D. Powiem tak: testowałem 140 i po mocnym przegonieniu węże były napięte jak baranie jaja- przy 120 w okolicy ujścia wężyka czasem widać kilka kropel "wyżyganego" płynu a węże nie są już tak twarde-jak dla mnie to dobrze, niepotrzebne takie ciśnienie.

Wydaje mi się, że masz jednak zbyt wysoką temperaturę cieczy chłodzącej- termostat, pompa wody i chłodnica do sprawdzenia.

#10 Offline   ZOlw


  • Postów: 56
  • Na forum od: 19 maj 2013
  • Miejscowość: Rokitki
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D, 1979
  • Trzeci Mercedes:MB Sprinter 213Cdi, 2005
  • Inne auto:MB Sprinter 311Cdi, 2004

Napisano 31 maja 2013 - 23:13

Witam. Mialem dokladnie taki sam przypadek w mojej poprzedniej gwiazdce z silnikiem benzynowym 2,3. U mnie okazalo sie niestety, ze to uszczelka pod glowica :/ . Jesli to uszczelka, powinno wyrzucic plyn nawet jak jest zimny, ale tylko przy wiekszych obrotach, bo wtedy przedmuch w uszczelce powoduje zwiekszenie cisnienia. Tak przynajmniej robilo u mnie. Temperatura nie miala zadnego znaczenia. Nawet przy zimnym silniku, jak dodalem gazu i chwile przytrzymalem, to plyn uciekal przewodem nadmiarowym ze zbiorniczka. Ucieka tylko ok 2 litrow, reszta zostaje. Po wymianie uszczelki wycieki ustaly. Mam nadzieje, ze nie wykracze tej uszczelki. Powodzenia w znalezieniu problemu.








Podobne tematy Zwiń