Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] m104 2.8E/3.2E podciśnienia


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Twitter


  • Postów: 9
  • Na forum od: 18 lis 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2017 - 23:20

Witam, w ostatnim czasie nabyłem w124 e280t (skrzynia automat). Mam z nim kilka problemów ale zacznę od najważniejszego. Mianowicie mam problem z obrotami silnika. (Wiem mnóstwo tematów bylo na ten temat. Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Znalazłem nie podpięty przewód podciśnienia który wychodzi z lewej strony aluminiowego kolektora ssącego. Są dwa króćce obok siebie. Jeden idzie w stronę listwy paliwowej a drugi gdzie? Gdzieś w sieci znalazłem jakiś schemat narysowany ręcznie i teoretycznie (jeżeli to dobry rysunek) powinno to iść do Map sensora. Czy to prawda? Jak tak to gdzie go znajdę ?



#2 Offline   mass


  • Postów: 63
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S500 M119.970 1994r

Napisano 19 listopada 2017 - 01:03

W e280 czyli silniku m104 nie ma map sensora. Zrób zdjęcie tego co opisujesz i je tutaj wrzuć.

#3 Offline   Twitter


  • Postów: 9
  • Na forum od: 18 lis 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2017 - 07:07

http://pokazywarka.pl/x2t1cn/

#4 Offline   Twitter


  • Postów: 9
  • Na forum od: 18 lis 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2017 - 09:52

http://pokazywarka.pl/cnti60/
Tutaj lepiej widać. Chodzi o to podciśnienie w oplocie

#5 Offline   mass


  • Postów: 63
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S500 M119.970 1994r

Napisano 20 listopada 2017 - 22:27

Czy auto ma lub miało LPG?

#6 Offline   Twitter


  • Postów: 9
  • Na forum od: 18 lis 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2017 - 10:20

Tak ma. Ale podciśnienie jest brane z innego miejsca. Wczoraj byłem u znajomego bo ma takiego samego i zobaczyłem coś dziwnego. Mianowicie to podciśnienie idzie do jakiegoś czujnika w magistrali wodnej koło grodzi silnika a następnie idzie do drugiego czujnika http://pokazywarka.pl/kw57z1/ (zdjęcie nr 2) i od tego idzie do czujnika który ma napisane od góry MOT(koło absu). Całość mnie mocno zastanawia bo kołega tez ma gaz ale podciśnienie do reduktora idzie z oddzielnego króćca który panowie sami sobie zrobili w kolektorze ssącym. Dodam tylko ze jego samochód jest z ostatniego roku produkcji a mój z 94. Nigdzie nie mogę znaleźć manuala do tego modelu tylko kjet wyskakuje :/ dodam ze ciagle mi coś syczy mniej więcej ze środka kolektora sprawdzałem plackiem czy gdzieś nie bierze lewizny ale nic to nie pomoglo. Odmy do skrzyni (bo automat) i ta druga tez cała. Do przepustnicy tez jest szczelne. Zastanawia mnie gdzie to fabrycznie szło bo te dwa króćce to chyba seria a nie rzeźba jakiś mechaników...
Przepraszam za foty w linkach dopiero przeczytałem

Użytkownik Twitter edytował ten post 21 listopada 2017 - 10:21


#7 Offline   mass


  • Postów: 63
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S500 M119.970 1994r

Napisano 21 listopada 2017 - 13:32

To co pokazałeś na pierwszym i drugim zdjęciu to zamontowany kaltlaufregler, urządzenie dzięki któremu auto w Niemczech spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin zerknij tu:
https://m.ebay-klein...591261-223-2414

Też mam taki tylko inny rodzaj.
Na pewno nie wyjechał z tym z fabryki tylko był dokładany później.

Co do syczenia to przytknij palec do tego kominka znajdującego się na lewo od żółtej strzałki że zdjęcia poniżej. http://cdn4.pelicanp...small/pic10.jpg

Użytkownik mass edytował ten post 21 listopada 2017 - 13:43


#8 Offline   Twitter


  • Postów: 9
  • Na forum od: 18 lis 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2017 - 13:57

Dzięki za info zaraz podje do samochodu i sprawdzę. A to podciśnienie zostawić zaślepione ? Bo wg mnie gdzieś powinno iść a nie leżeć luzem :/
Jest sama rurka nie zaślepiona niczym. Czy to podciśnienie tam podłączyć ? Czy tylko zatkać ?

Użytkownik Twitter edytował ten post 21 listopada 2017 - 14:19


#9 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 grudnia 2017 - 19:25

Wyświetl postUżytkownik mass dnia 21 listopada 2017 - 13:32 napisał

To co pokazałeś na pierwszym i drugim zdjęciu to zamontowany kaltlaufregler, urządzenie dzięki któremu auto w Niemczech spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin zerknij tu:
https://m.ebay-klein...591261-223-2414

Też mam taki tylko inny rodzaj.
Na pewno nie wyjechał z tym z fabryki tylko był dokładany później.

Co do syczenia to przytknij palec do tego kominka znajdującego się na lewo od żółtej strzałki że zdjęcia poniżej. http://cdn4.pelicanp...small/pic10.jpg

Podłączę się pod temat - co do tego miejsca, pokazanego strzałką - gdzie dokładnie i co to za miejsce ? Czy to jest ta "puszka" na kolektorze ssącym ?? Pod nim są te wszystkie miejsca-końcówki z wężykami? Zmieniałem kolektor jakiś czas temu, nie pamiętam jak to tam jest, a też niepokoi mnie syczenie które słyszę szczególnie jak włączę bieg R (M104 i oczywiście ASB). Jak odessałem się w przewód podciśnienia zdjęty z rozdzielacza przy serwie to jest szczelnie - trzyma. No ale...no właśnie. Czego szukać i gdzie ???








Podobne tematy Zwiń