Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Pompa wtryskowa 300D


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kamikaze_dragon


  • Postów: 131
  • Na forum od: 15 lip 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2017 - 14:42

Witam
Nie znalazłem podobnego tematu na forum a mianowicie padła mi pompa wtryskowa po uszczelnieniu. Nie podaje ciśnienia na 3 wytrysk tylko pianę. Z tąd pytanie czy każda pompa z 3 litrowego diesla będzie pasować na wymianę oczywiście mowa o wersji bez turbo om603.912 92 r.? Czy mogę np kupić taka np z 91r z wąskiej listwy?
Dziękuję i pozdrawiam Paweł



#2 Offline   ktb


  • Postów: 9
  • Na forum od: 08 maj 2017
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2017 - 16:19

Numer pompy, który jest na metce na korpusie musi się zgadzać.
Przed uszczelnieniem pracowała ok? Uszczelniałeś sam?

#3 Offline   kamikaze_dragon


  • Postów: 131
  • Na forum od: 15 lip 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2017 - 16:38

Pompa przed uszczelnieniem pracowała wzorowo tylko ciekł z niej olej i pokusiło mnie by to zlikwidować i tak się zaczęły cyrki. Pompa była w dwóch zakładach i wszędzie stwierdzili że jest dobrze. Jednak gdy została zamontowana w aucie grzechotała jakby się zacierała aż przestała dawać ciśnienie na wytrysk. Czy cały nr musi się zdarzać co do cyfry?

Użytkownik kamikaze_dragon edytował ten post 19 listopada 2017 - 16:39


#4 Offline   ktb


  • Postów: 9
  • Na forum od: 08 maj 2017
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2017 - 16:48

Raczej tak. Być może numer Twojej pompy zamienia się na kilka innych numerów, ale to trzeba sprawdzić.

#5 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2017 - 18:38

Szukaj wizualnie takiej jak twoja nie patrz na numery.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#6 Offline   kamikaze_dragon


  • Postów: 131
  • Na forum od: 15 lip 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2018 - 13:50

Ogrzeję temat.
Cyrków ciąg dalszy.
Pompa wtryskowa kupiona o nr takich samych jak ta co była w aucie jednak jest różnica w budowie.
Pompa która siedziała w aucie wygląda tak :
Dołączona grafika
ta co została zakupiona tak:
Dołączona grafika

Jak widać różni się się ona elementem ARA montowanym na końcu pompy. Niestety u mnie jest brak instalacji do tego ustrojstwa. Nasuwa mi się teraz takie pytanie czy muszę pozbyć się tego elementu czy może on sobie tam siedzieć i nie ma wpływu na funkcjonowanie pompy. Po ustawieniu pompy na 15 stopni za OT auto bez dodania gazu nie zapali, gdy będę kręcił rozrusznikiem dłuższy czas auto zapali i będzie pracować lecz dymi na czarno i po zwolnieniu gazu obroty maleją systematycznie gdzieś do 700, po sekundzie spadają do 500 i silnik gaśnie. Może ktoś wie bądź zna kogoś kto będzie w stanie pomóc ustawić/sprawdzić zapłon bądź zna warsztat gdzieś w okolicach Żyrardowa gdzie uda się to zrobić. Kocham to auto ale powoli mam dość nerwów związanych z naprawą autko stoi już 3 miesiąc bez użytku
Było zrobione w nim już chyba wszystko a zaczęło się od uszczelnienia pompy które zostało schrzanione.

Użytkownik kamikaze_dragon edytował ten post 26 marca 2018 - 13:50


#7 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2018 - 17:26

Ta pompa daje dużo więcej paliwa bo jest do silnika turbo zamień grzybki tam co jest alda i przykrec srubka dawkę i podkręcić wolne obroty stylu pompy na górze coś powinno pomóc.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#8 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marca 2018 - 07:26

Co lepsze? Remont własnej pompy czy kupno nowej, nieużywanej o tym samym numerze, ale nie wiadomo w jakich warunkach i ile lat leżała?

Użytkownik rzel edytował ten post 27 marca 2018 - 07:26


#9 Offline   kamikaze_dragon


  • Postów: 131
  • Na forum od: 15 lip 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marca 2018 - 15:09

Dziś wymieniłem aldę na tą z mojej poprzedniej pompy. Ato teraz wcale nie chce zapalić.rozrusznik kręci i dalej nic. Obrotów nie przykręciłem bo nie byłem w stanie. Pytanie o dawkę paliwa jak wyregulować?

#10 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marca 2018 - 18:36

Odkreciles srubke na tym grzybku do góry?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń