Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] kontrolka oleju i alternatora podczas jazdy


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2017 - 17:07

Witam, mam problem, a mianowicie podczas jazdy zapalaja sie kontrolki oleju i ladowania akumulatora jednoczesnie. Podmienilem alternator na inny, ale to nic nie dalo. Co moze byc przyczyna takiego zjawiska? Czy po prostu mam pecha i alternator ktory podmienilem jest wadliwy? Moze czujnik cisnienia oleju jest padniety? Sytuacja sie pojawia kiedy jade rowna predkoscia ok 100 km/h. Zapalenie sie kontrolek nie wplywa na prace silnika, ani wspomagania itd. Dodam, ze kiedy zwolnie i stane na swiatlach kontrolki gasna, tak samo jesli zwolnie do np 70 obie gasna...



#2 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2017 - 22:53

Masz benzyniaka, z tego co widzę. Czyli nie wina altka, bo inaczej stanąłbyś z pustym aku po kilku kilometrach. Zacznij od czujników, zima przyszła, to mogą wariować

#3 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopada 2017 - 00:47

Latem też to się działo, ale w mniejszym stopniu. Może to być spowodowane niskim stanem oleju? Od wymiany do wymiany jest tyle samo i auto nie bierze oleju, ale przy wymianie nalali trochę mało według mnie. Spróbuje dolać olej i zobaczymy

#4 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 25 listopada 2017 - 07:56

Odłącz na jakiś czas kabelek od czujnika poziomu oleju i tak pojeździj i zobacz efekt.

#5 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2017 - 17:22

Winna była lekko pęknięta miska olejowa, rysa dosłownie jak włos :)

#6 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 grudnia 2017 - 10:43

I co? Olej litrami wyciekał, że go brakowało?

#7 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 05 grudnia 2017 - 13:57

No ciekawe? Też troszkę nie kapuje

#8 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 grudnia 2017 - 17:49

Oleju dolałem może setkę. Widocznie stan oleju jak i ciśnienie oleju było nieprawidłowe. Problem zniknął :)

#9 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 grudnia 2017 - 23:04

Czujnik poziomu oleju całkiem odrębna sprawa od czujnika ciśnienia oleju. Dwa niezależne układy. Za niski poziom odpowiada kontrolka - żarówka. Natomiast ciśnienie jest wskazywane na lewej części licznika, sygnał jest brany z podstawy filtra oleju. Alternator jest trzecim odrębnym układem.








Podobne tematy Zwiń