Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Problem z niską temperaturą 250d 66kW


33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Xxxkubek


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 paź 2017
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopada 2017 - 23:08

Siemka, mam problem z niską temperaturą, a mianowicie licznik pokazuje 40stopni, czasem troszkę więcej(około 50stopni).
Wymieniłem termostat- nic
Wymieniłem dwa czujniki, jeden pod kolektorem drugi przy termostacie- nic,
Po zmostkowaniu przewodu z czujnika temp. wskakuje maks na liczniku,
Zaprowadziłem auto do elektryka, nic nie znalazł, mówi że ze strony elektrycznej jest wszystko ok...
PRZeczytałem kilka tematów, niestety nic nowego nie wniosły do mojego problemu, ktoś podpowie co sprawdzić?
Chłodnica jest zimna, przewód gumowy za termostatem, jest ciepły, przy samej chłodnicy zimny, więc nie puszcza



#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 listopada 2017 - 13:12

Wyświetl postUżytkownik Xxxkubek dnia 22 listopada 2017 - 23:08 napisał

mam problem z niską temperaturą, a mianowicie licznik pokazuje 40stopni, czasem troszkę więcej(około 50stopni).
Wymieniłem termostat- nic
Przy sprawnym termostacie silnik podczas jazdy powiedzmy 5-7km powinien osiągnąć optymalną temperaturę pracy. Teraz jak jest zimno to może po 10km. Po takim odcinku postaw go w miejscu na ~5 minut. I temperatura powinna wzrosnąć do 90'C lub wyżej i termostat powinien otworzyć duży obieg (przez chłodnice). Łapiesz górną rurę doprowadzającą płyn do chłodnicy. Tak gorącej rury nie utrzymasz dłużej chwili ręką. Jeżeli tak będzie to układ jest sprawny i osiąga prawidłowa temp. pracy - no w dużym uproszczeniu. :)

Wtedy możesz przejść do strony elektrycznej. Pozostaje kwestia czujnika, licznika. Ewentualne uszkodzenie przewodu prowadzącego do licznika raczej odpada. Źle dobrany czujnik o nieprawidłowym przebiegu impedancji, uszkodzona lewa sekcja licznika.
Jaki masz nr czujnika?

#3 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 listopada 2017 - 14:52

A na jaki termostat wymieniłeś? Jest opcja, że zwyczajnie otwiera się za szybko. Gdzieś w tematach jeszcze było, że niektóre termostaty mają zaworek, wersje bez zaworka robiły śmieszne rzeczy. Złap też za silnik - parzy, czy ledwo ciepły? Jak parzy, to coś z czujnikiem, jak nie, to masz za dobre chłodzenie. Z termostatów polecam Wahlera - wymieniłem u siebie i trzyma, jak trzeba.

No i - odpowietrzyłeś układ?

#4 Offline   Xxxkubek


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 paź 2017
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 listopada 2017 - 21:14

Auto bylo po trasie przeszlo 200km i wskazowka się nie dzwigla wyzej niz 40*
Silnik jest nagrzany, gorący, gorny wąż chlodnicy juz taki nie jest
Numeru czujnika nie podam, bo nie mam juz pudełka, uklad oczywiście odpowietrzony

Użytkownik Xxxkubek edytował ten post 23 listopada 2017 - 21:16


#5 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2017 - 08:21

Wyświetl postUżytkownik Xxxkubek dnia 23 listopada 2017 - 21:14 napisał

Silnik jest nagrzany, gorący, gorny wąż chlodnicy juz taki nie jest
No to wracamy do termostatu.

Możesz zobaczyć jak to wyglądało na przykładzie kolegi Fah - http://mb201-124.eu/...post__p__387131

#6 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 25 listopada 2017 - 07:51

Po trasie 200km musiała by temp skoczyć wyżej. Druga sprawa to termostat choćby nawet puszczał od razu to też magiczne 40st przekroczy. Więc stawiam na wskaźnik w liczniku. Szkoda, że nie masz bliżej-mam pare szt, byśmy popodmieniali.

Użytkownik Bogdan 190 edytował ten post 25 listopada 2017 - 07:52


#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopada 2017 - 10:38

Wg mnie to niemożliwe żeby w trasie temp. wzrastała przy otwartym termostacie. Chłodnica musiała by być cała zakamieniona by tak było. Pęd wiatru będzie chłodził silnik i płyn. Zwłaszcza o tej porze roku. Dodatkowo nie mamy żaluzji zasłaniającej silnik jak np. w BMW.
Dopiero na postoju dogrzejesz silnik ponieważ nie jest chłodzony przepływem powietrza.

#8 Offline   Xxxkubek


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 paź 2017
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopada 2017 - 21:00

Pomine chlodnice w poniedzialek, moim zdaniem nic to nie da, ale wyklucze termostat, w razie czego kupilem juz wahlera, jak cos sprobuje dorwac licznik na podmianke, tylko ze moze od benzyny, ale chyba bedzie ok?

#9 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2017 - 16:43

Powiem tak - zrobiłem trasę 500 km ciągiem i tych 50-60 nie przekroczyło przez termostat.

I polecam dedykowany do diesla, bo benzynowy może nie pasować w gniazdo. Ale jeśli spasuje, to powinien chodzić normalnie - zarówno termostat powinien się otwierać kiedy trzeba (bo działa na fizykę, nie elektronikę), jak i reszta układu działa na tej samej zasadzie

#10 Offline   Xxxkubek


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 paź 2017
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2017 - 23:11

Jeśli termostat by puszczał, to przewody nie byłyby ciepłe?








Podobne tematy Zwiń