Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] E 300D 24v OM606 brak ssania


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   qhaz24


  • Postów: 4
  • Na forum od: 03 gru 2017
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2017 - 19:27

Witam serdecznie od niedawna jestem właścicielem E klasy W124 rocznik 95 silnik OM 606 24V. Od początku gdy go tylko kupiłem problem występował z odpalaniem auta, mechanik dokonał uszczelnień układu paliwowego i wymienił oringi gdyż widać było powietrze w przewodach paliwowych. Operacja pomogła bardzo auto pali na strzała ale do odpalenia trzeba trzymać pedał gazu. Prawdopodobnie chodzi tutaj o brak ssania, niestety nie jestem w stanie zdiagnozować problemu a mój mechanik jest za granicą. Jeśli ktoś z Was miał podobny problem w tym modelu silnika i go rozwiązał lub wie jak to rozwiązać to bardzo proszę o pomoc bo już mi ręce opadają. Z góry dziękuję i proszę o poważne odpowiedzi.



#2 Offline   KrupeK


  • Postów: 53
  • Na forum od: 15 paź 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E30, Seat Arosa

Napisano 03 grudnia 2017 - 20:48

Możliwości chyba są dwie 1.Nie podłączone/nieszczelne przewody podciśnienia 2. W głowicy czy gdzie tam jest wkręcony zaworek czy czujnik który powinien podbijać obroty niestety do końca się nie orientuję tylko tyle ile sam się dopytałem bo u mnie też nie działa

#3 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2017 - 20:49

Sprawdź z tyłu pompy wtryskowej czy masz wpiętą wtyczkę. Na samym krańcu pompy wtryskowej od strony szyby, dwa bolce skierowane w górę

#4 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2017 - 15:31

Spróbuj chałupniczej metody - otwórz maskę, podciągnij linkę gazu, żeby na luzie było "trochę wciśnięty", zamknij maskę. Minusem tego rozwiązania jest, że jak ustawisz tak 1000 obr od startu, to po rozgrzaniu też będzie trzymał 1000, zamiast spaść do 700-800

#5 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 04 grudnia 2017 - 16:51

To ja proponuję cegłę na pedał położyć ;) .

W OM606 jest ssanie sterowane elektronicznie, tak? W takim razie trzeba sprawdzić to, co pisze kolega T34. Jeśli wtyczka jest wpięta, to wypiąć i sprawdzić, czy pojawia się na niej napięcie. Od tego proponuję zacząć.

#6 Offline   qhaz24


  • Postów: 4
  • Na forum od: 03 gru 2017
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2018 - 18:18

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 03 grudnia 2017 - 20:49 napisał

Sprawdź z tyłu pompy wtryskowej czy masz wpiętą wtyczkę. Na samym krańcu pompy wtryskowej od strony szyby, dwa bolce skierowane w górę


#7 Offline   qhaz24


  • Postów: 4
  • Na forum od: 03 gru 2017
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2018 - 18:18

Faktycznie jest wypieta jak wspomniałeś wtyczka z dwoma skierowanymi do gory bolacami ale niestety jest tak daleko że nie jestem w stanie tam reki włożyć. Sądzę że bez zdjecia kolektora jednak sie nie obejdzie, ale mam nadzieje że to jest to. Chyba że masz jakiś sposób na dojście do tej wtyczki

#8 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2018 - 18:45

Odkręć kolektor ten co idzie nad silnikiem i będziesz miał dostęp.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#9 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 08 stycznia 2018 - 14:55

Koledzy, ja mam też problem z ssaniem w OM606 automat. Z tym, że u mnie to ssanie działa, ale chyba nieprawidłowo. Gdy odpalam silnik, pali "od strzała" ale silnik bardzo nierówno chodzi, wręcz trzęsie i kolebie silnikiem (jak gdyby któraś świeca nie paliła - jednak świece są nówki i są ok). Po ok minucie obroty silnika się normują i już jest ok. Po wypięciu kostki od tego ssania, silnik odpala równo z tym, że obroty ma niższe. Co trzeba sprawdzić, żeby to ssanie naprawić? Mam jeszcze taki objaw, że gdy odpalam ze ssaniem ale na minimalnym gazie to silnik chodzi równo.

#10 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 stycznia 2018 - 21:42

A daj tą wtyczkę od ssania odwrotnie i zobacz reakcje

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń