Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

M111 turbo ile max RPM


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 286
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 07 grudzień 2017 - 21:38

Witam , tak się zastanawiam do ilu można zakręcić silnik m111.982 + turbo , zaciekawił mnie turbobandit który m104 kręci do 8 tys znaleziony cytat na jego stronie:

"M103 i M104.992 (3.2) mają pojedyncze sprężyny zaworów i nie powinny być odkręcane więcej niż 6800 obr / min
M104.980 3.0 ma podwójne sprężyny i może być reved do 8000 rpm"

Znalazłem zdjęcia tych podwójnych sprężyn z m104 i faktycznie ciekawie wyglądają :
http://turbobandit.com/dualsprings

Niestety jak robiłem remont mojego m111.982 to nie cyknąłem żadnego zdjęcia i już nie pamiętam jak wyglądały, zauważyłem też ze liczniki obrotomierza w w124 300-24 jest wyskalowany do 8 tys a reszta m103 i m104 3.2 i m111 do 7 tys , czy te sprężynki są faktycznie lepsze czy te z m111 evo z 2002 r są już może równie dobre mimo tego że są pojedyncze z tego co pamiętam :) ?

Użytkownik Sawyer edytował ten post 16 grudzień 2017 - 03:18


#2 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 286
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 11 grudzień 2017 - 17:41

Dobra wszystko już opanowane :)
Ktoś wie gdzie można dostać popychacze mechaniczne od m102 2.3 16V lub 2.5 16v oraz sprężyny zaworowe od m104.980 3.0 24V ?

#3 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 12 grudzień 2017 - 13:36

Sprężyny kupowałem w ASO. Szklanki i płytki regulacyjne do M102 16V to jest pieczeń z jednorożca.
M104 miały ze 3 rodzaje sprężyn. Pojedyncza, podwójna i stożkowa.
Warto to iść tą drogą? Z ciśnieniem już poszedłeś maksymalnie w górę?

#4 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 286
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 15 grudzień 2017 - 22:27

Myślę że warto :) Czemu nie przy lagu do 3 i odcince 6 zabawa szybko się kończy , sprężynki podwójne już mam :) Popychacze prawie też od m102 16v są w aso po 200 za sztuke ale takie same montowali w audi 4.2l s6 ahk nr części 077109309J wiec temat uważam za zamknięty... Kręcimy do 8 :)

#5 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 16 grudzień 2017 - 00:34

Kto szuka ten znajduje. Faktycznie w audi były 33,5 i 35 mm popychacze. Ina robi zamienniki, pewnie będzie taniej.
Do tego wkładki regulacyjne są od 1,9 do 2,9 mm.
Siły wynikające z bezwładności wzrosną o 80% to już jest coś. Pytanie gdzie leży granica skroplenia żelaznego deszczu.
Mój zestaw też zaczyna pompować od ok 3 tys przy silniku 2,6, przejście na 3.0 powinno mi obniżyć dziurę.

#6 Offline   cobesh


  • Postów: 705
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 grudzień 2017 - 00:27

A co ze skokiem tłoka? Wiesz jaką prędkość będzie miał tłok przy 8k rpm?

#7 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 286
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 21 grudzień 2017 - 20:25

Z kilku źródeł wczytałem że prędkość tłoka nie powinna przekraczać 25m/s na serii miałem 19.1m/s po wymianie sprężynek i popychaczy przy 8tys będzie 23.5m/s a m104 3.0 24V w serii przy 8 ma 21.4 zaś m102 16V kręciły się seryjnie od 7 do 7.7tys wiec myślę że będzie dobrze :)