Cześć,
ostatnio padła już na amen możliwość regulacji tylnej rolety. W sieci ciężko o jakieś tutoriale itp więc przy okazji zrobiłem parę zdjęć, może się komuś przyda.
Pacjent E300 z 1988 roku sedan.
-Najpierw demontaż kanapy (klik w czerwone 2 bolce na dole kanapy, ciągniemy do góry i do przodu auta i wychodzi)
- oparcie 2 śruby (chyba 8) po bokach, ponoć jest jeszcze na środku ale u mnie nie było oparcie pchamy do góry i wyskakuje, trzyma się na czterech szynach/rowkach.
- demontaż bocznych słupków z racji iż tylna półka jest pod nimi, 3 zaczepy są skierowane w kierunku przodu auta, jeden metalowy na środku słupka jest w kierunku tyłu auta, trochę gimnastyki i delikatności kontrolowanej i zrobione.
-półka - od strony bagażnika pod półką należy wcisnąć cztery plastikowe dynksy (mniej więcej zaznaczone potem wyciągamy półkę w stronę przodu auta.
-po wyciągnięciu półki należy pamiętać o odłączeniu silniczka (kostka przy silniczku)
- roleta trzyma się przy półce czterema śrubami (8 albo 10)
-jeśli silnik działa i jest z nim wszystko ok, wystarczy naciągnąć a dokładnie nakręcić sprężynę która znajduje się po jednej stronie rurki w środku rolety, ja nakręciłem za mocno i roleta zwija się dobrze ale silniczek ma problem z jej wyciągnięciem do góry (idzie do połowy szyby potem nie daje rady). Najlepiej policzyć ile obrotów zajmuje zwinięcie rolety i o tyle obrócić no może +20-30% ponieważ przy rozwijaniu rolety sprężyna się jeszcze dodatkowo nakręca w celu ułatwienia zwijania.
Najtrudniej jest nakręcić samą sprężynę, żeby nie uciekła. Ja jak widać na zdjęciu odgiąłem jedno ramie, jak już nakręciłem to drugą ręką(kombinerkami) dogiąłem ramię a końcówkę rurki/dzynkiel ze sprężyny wsadziłem w zaznaczone miejsce a całość obkleiłem gorącym klejem (nie dużo) w celu uniknięcia w przyszłości zsuwania się tego elementu. (jak widać albo i nie ten rowek na ten bolec po 30stu latach się trochę wyrobił)
inne fotki:
druga strona rurki zakończona plastikową końcówką
roleta jest wypychana do góry przez ten twardy plastikowy kabel, znajduje się on w czarnym ozdobnym kijku na zewnątrz rolety, można czy kabelek,czy kij w środku delikatnie przesmarować na koniec. Sam kabelek jest zwijany przez silnik do rurki - zaznaczonej na niebiesko.
o ten element ww. plastikowy kabel popycha roletę do góry ( nie jest to sklejone ze sobą- przynajmniej u mnie nie było)
silniczek, strzałą zaznaczony ruch kabelka.
ofc roleta wyciągnięta z mechanizmu
i to tyle. mam nadzieję, że komuś się przyda.
0
[W124] Tylna roleta przeciwsłoneczna na kij, naciąganie sprężyny
Rozpoczęty przez daqul, gru 21 2017 16:12
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] tylnia elektryczna roleta |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
[W201] Sprężyny zawieszenia przedniego |
HydePark | Adam1205 |
|
||
Sprężyny przedniego zawieszenia w124 230E |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
Roleta tył c124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | GERAS601 |
|