Skocz do zawartości




- - - - -

W201 podgrzewany zbiornik płynu spryskiwaczy


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Jacon


  • Postów: 15
  • Na forum od: 09 lis 2017
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203
  • Trzeci Mercedes:SLK R170

Napisano 29 grudnia 2017 - 18:56

Witam kolegów, mam nadzieję że mnie nie zjecie za założenie tego tematu, ale ja naprawdę wpisywałem w wyszukiwarkę różne frazy, i kupa nic na temat mnie interesujący nie mogłem znaleźć.
Chcę dołożyć sobie podgrzewany zbiorniczek płynu spryskiwaczy i moje pytanie brzmi: czy grzałka od W124 podejdzie do W201 ?
No i jeśli ktoś takowy podgrzewany zbiorniczek ma niech zrobi fotki jak to jest podłączone i jakich części oprócz grzałki potrzeba.



#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 29 grudnia 2017 - 20:47

Jacon, kup płyn zimowy i wystarczy .

#3 Offline   daqul


  • Postów: 5
  • Na forum od: 03 kwi 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudnia 2017 - 11:20

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 29 grudnia 2017 - 20:47 napisał

Jacon, kup płyn zimowy i wystarczy .
hmmm kolega nie o to pytał. Jacon sam u siebie nie mam niestety tego bajeru, ale poza zbiorniczkiem z grzałka wiem , że jest potrzebna taka pompka/rozgałęziacz do układu. niestety tez szukałem w necie i ciężko coś znaleźć na ten temat, więc z chęcią poobserwuję temat, może ktoś łaskawy podzieli się zdjęciami z całego układu.
wydaje mi się, ze to coś takiego ale nie na 100%
http://www.benzworld...-questions.html

#4 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudnia 2017 - 15:53

Sprawdzę, jak mam u siebie, ale wydaje mi się, że jest wpięte szeregowo, ot, przewód metalowy do nagrzewnicy jest poprowadzony przez zbiorniczek spryskiwaczy

#5 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudnia 2017 - 16:37

Nie mogę edytować, nie bijcie :)

Zrobiłem kilka zdjęć "na ślepo", bo ciemno już było i faktycznie, jest jakiś trójnik

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

OM605

#6 Offline   Jacon


  • Postów: 15
  • Na forum od: 09 lis 2017
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203
  • Trzeci Mercedes:SLK R170

Napisano 06 stycznia 2018 - 11:25

Fah, tylko ja mam W201 a ty pokazałeś przykład zbiorniczka ze 124' Z tego co zdążyłem już ustalić to grzałka jak i zbiorniczek do 190' są inne niż do 124. Nr. grzałki do W201 to: A2018300461

http://www.iauto.lt/...Y_EQUIPMT._3876

#7 Offline   Jacon


  • Postów: 15
  • Na forum od: 09 lis 2017
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203
  • Trzeci Mercedes:SLK R170

Napisano 02 lutego 2018 - 21:54

Tu widać trochę więcej, ale nie wszystko: http://mbclubtr.com/...uyu-bidonu.html

#8 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 03 lutego 2018 - 03:13

Panowie tak prawdę mówiąc to nie jest nic trudnego... na logikę zrobiłbym trójnik na wyjściu płynu chłodniczego z głowicy do nagrzewnicy, do którego podłączył bym jeden z przewodów od podgrzewacza płynu spryskiwaczy a drugi za pomocą kolejnego trójnika pomiędzy zbiorniczkiem wyrównawczym a wejściem płynu do bloku silnika, dołączymy w ten sposób ogrzewanie zbiorniczka spryskiwaczy do małego obiegu płynu chłodniczego. Nie wiem jak jest w oryginale ale na pewno w ten sposób będzie działało, jeśli nie byłoby wystarczająco wydajne to można dołączyć do tego układu małą pompkę wody i podłączyć pod linię 15 tzw. plus po stacyjce, który z kolei można wyprowadzić ze skrzynki bezpieczników (od strony przodu auta w skrzynce jest jest zaślepka pod którą są wyjścia zasilania 15R (pierwsza pozycja kluczyka) i 15 (druga pozycja kluczyka czyli zapłon) w którą najlepiej by było się wpiąć. Jeśli popełniłem gdzieś błąd w tej koncepcji i ktoś wie lepiej, proszę o wyprostowanie! Pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń