Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M104.980 3.0 Nie chce palić na ciepłym i czasem na zimnym


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Szczepan119


  • Postów: 13
  • Na forum od: 28 gru 2017
  • Miejscowość: Krakow
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2018 - 08:26

Witam wszystkich piszę tutaj bo już walczę bardzo długo z tym sprzętem i powoli doprowadza mnie to do szału, otóż
Mercedes miał robiony silnik tzn pierścionki, prowadnice w głowicy, uszczelniacze zaworowe itd. I po poskładaniu silnika samochód odpalił i chodził bardzo przyzwoicie ale nagle po przejechaniu zgasł i nie chciał już odpalić.
Następnego dnia rano auto odpaliło znowu normalnie ale pochodził chwilę i tak jakby mu odcięło zapłon.
I tak już jest w kółko, czasem również na zimnym nie chce odpalić.

Z rzeczy wymienionych na nowe:
Świece zapłonowe, palec, kopułka, przewody zapłonowe, cewka, czujnik położenia wału

Moduł EZL był sprawdzany u elektronika ale niestety nie znalazł w nim nic uszkodzonego, sterownik silnika tak samo :(
Paliwo dochodzi do rozdzielacza
Wybłyskałem błędy jeszcze i wychodzi błąd 17 oraz 13 czyli sonda i czujnik temp powietrza dolowego (bo jest zdemontowany filtr powietrza i jest odpięta wtyczka)

Zauważyłem jedną ciekawą rzecz podczas badania nastawnika EHA, którego finalnie nie zbadałem bo miernik mam uszkodzony a chciałem zobaczyć jakim prądem sterownik chce go ustawiać i podczas tej próby zamieniłem Piny na tym EHA i samochód odpala wtedy tylko że musi być wciśnięty pedał gazu i czuć że podaje tyle paliwa ile widzi :P

Na podstawie których elementów sterownik chce ustawiać EHA?
Szukałem podobnych tematów na forum ale nigdy nikt nie dostał odpowiedzi rozwiązującej podobny problem.



#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 09 stycznia 2018 - 16:03

Z wtyczką jest tak:

Pin 1 - czarny
Pin 2 - brązowo - czarny

Wtyczkę da się wpiąć tylko w jeden sposób, więc to zamyka temat. Praca nastawnika zależy od szeregu czynników:
-temperatura płynu
-temperatura powietrza
-ilość powietrza (a ta zmienia się cały czas, zależnie od wychylenia przepustnicy/całkowitego jej otwarcia bądź zamknięcia)
-odczyt sondy
-nastawnik biegu jałowego (też związane z ilością powietrza)
-stycznik biegu jałowego

Twoje wybłyskane błędy sugerują, że nastawnik może się gubić. Odepnij sterownik wtrysku i wszystko powinno jako tako działać- na podniesionych obrotach, bez regulacji mieszanki, ale powinno jednak działać. Jeśli zadziała- problem z elektroniką. Jeśli nie zadziała- z mechaniką i/lub elektroniką.

#3 Offline   Szczepan119


  • Postów: 13
  • Na forum od: 28 gru 2017
  • Miejscowość: Krakow
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2018 - 09:02

Owszem że wtyczka do eha pasuje tylko w jednej pozycji ale chciałem zmierzyć prąd więc musiałem wyciągnąć piny z wtyczki i wtedy można je wpiąć jak się chce ;)

Po odpięciu sterownika wtrysku na początku jakby chciał zagadać ale potem już nie łapie.

#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 10 stycznia 2018 - 11:08

Ta próba z odpiętym sterownikiem była przy niskiej temperaturze czy bardziej pokojowej? Na zewnątrz może się nie udać bo wtrysk nie wzbogaca mieszanki bez sterownika.

#5 Offline   Szczepan119


  • Postów: 13
  • Na forum od: 28 gru 2017
  • Miejscowość: Krakow
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2018 - 13:50

Na hali w warsztacie temp około 17 stopni

#6 Offline   Szczepan119


  • Postów: 13
  • Na forum od: 28 gru 2017
  • Miejscowość: Krakow
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2018 - 14:22

Nie widzę możliwości edycji posta więc napiszę post pod postem bo jeszcze takie pytanko czy za każdym razem na włączonym zapłonie po wciśnięciu tego kalosza tej przepony od mechanicznego wtrysku powinien być taki charakterystyczny dźwięk chyba tego zaworu eha, bądź wtryskiwaczy? taki pisk? Bo odniosłem wrażenie, że kiedyś ten dźwięk był a teraz go nie ma i może tu leży przyczyna

#7 Offline   Szczepan119


  • Postów: 13
  • Na forum od: 28 gru 2017
  • Miejscowość: Krakow
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 stycznia 2018 - 11:18

Panowie czy wie ktoś gdzie w Krakowie zregenerować albo dostać używany rozdzielacz paliwa? Po prawdopodobnie on jest uszkodzony auto jak odpala to tylko na rozruchowym a na wtryskiwacze nie idzie paliwo :( Coś jest pewnie z przeponami w rozdzielaczu i nie występuje efekt różnicy ciśnień między dolną a górną komorą

#8 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 15 stycznia 2018 - 22:26

Regeneruują we Wrocławiu i w Niemczech- RedRace i GermanSPOB.

Koszt to 3000 złotych, więc duża inwestycja. Pewien jesteś że to nie pompa paliwa? Rozdzielacze nie psują się tak o, z dnia na dzień, w dodatku bez konkretnych powodów. Właściwie to one się wcale nie psują w jeżdżacych samochodach bez LPG. Kto to zdiagnozował i jaką daje gwarancję że rozdzielacz załatwi sprawę??

#9 Offline   Szczepan119


  • Postów: 13
  • Na forum od: 28 gru 2017
  • Miejscowość: Krakow
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 stycznia 2018 - 13:02

A już sam nie wiem, podłożony inny rozdzielacz i nadal to samo, nie przebija wtryskiwaczy a po włączeniu zaplonu słychać pompę i manometr wpięty pod zasilanie pokazuje ciśnienie 6 bar

#10 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 18 stycznia 2018 - 13:06

EHA zmieniałeś razem z rozdzielaczem?








Podobne tematy Zwiń