Mianowicie jak dla mnie miłośnika aut w ''klekocie'' obca jest mi wiedza jeśli chodzi o benzynowe silniki. Kiedyś tam miałem Uno MK1 Turbo potem Skode ''Felke'', Forda Escorta a że to było jeszcze w czasach gdy kontynenty były jeszcze razem to i czas inny. Aktualnie mieszkam w DE i widzę że tutaj jeszcze dobrze trzymają się kupy W124 w benzynie, wiadomym jest że przez Europejskie przepisy o ochronie środowiska Diesel-ki wyjechały prawie wszystkie za Odrę. A że uwielbiam klasyki okresu produkcji W124 czy Volvo serii 7xx i 8xx to takie zadałem pytanie. Czy należy się bać silników benzynowych. Dlaczego sie pytam, jeszcze jak mieszkałem w Polsce to wielu z was miało problemy z silnikami, najprzeróżniejsze i to mnie odstraszało. Powodów tego stanu też były setki począwszy od warsztatów poprzez części, jakość i fachowość miała duży wpływ na złą opinię. Jak to na dzień dzisiejszy się ma, proszę o naświetlenie na co powinienem zwracać uwagę podczas zakupu auta z silnikiem benzynowym czy to w Coupe czy to w Kombi. Mam taki plan zakupowy i chciałbym go zrealizować. Dziękuję za podpowiedzi i zapraszam do dyskusji. Jak temat był to przepraszam przeoczyłem lub jest po prostu pod inną frazą.
3
Czy należy bać się zakupu benzynowego silnika.
Rozpoczęty przez BOX47, sty 29 2018 17:13
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 stycznia 2018 - 17:13
#2
Napisano 29 stycznia 2018 - 20:01
124 miały najpierw silnik 102 (cztery gary, 8v) z wtryskiem mechanicznym. Niby konstrukcja super prosta, ale regulacja już mniej. Ale jak jeździł to długo. Potem zmieniono na 102 głowicę na 16v i dołożono wtrysk elektroniczny - a w zasadzie dwa: HFM (regulacja przepływem powietrza, z przepływomierzem) i PMS (regulacja ciśnieniem) Z tego drugiego zrezygnowano po pewnym czasie, i HFM króluje do tej pory. Zresztą ten silnik też. Najpierw 102, potem 111, potem 271 - to kolejne wersje rozwojowe tego samego silnika. Szajsu przez tyle lat by chyba nie robili? Na pewno przejście z diesela na benzynę wymaga przystosowania prawej nogi (mniejszy moment obrotowy silnika) i portfela (tu z kolei większy moment obrotowy w zawartości), ale na niewygórowane przebiegi roczne jest do strawienia. W modelu 271 były na początku problemy ze zubożonym łańcuchem, ale to już dotyczy nowszych modeli nadwozia. 124 skończyło karierę z motorem 111 i wtryskiem HFM. Większych benzyniaków nie będę omawiał - bo to temat rzeka oczywiście.
Ja posiadałem motor 111 i byłem zadowolony. Nie wysilony, podwójny łańcuch - w zasadzie nie spotkała mnie żadna awaria uniemożliwiająca jazdę.
Ja posiadałem motor 111 i byłem zadowolony. Nie wysilony, podwójny łańcuch - w zasadzie nie spotkała mnie żadna awaria uniemożliwiająca jazdę.
Użytkownik Gerri edytował ten post 29 stycznia 2018 - 20:05
#3
Napisano 29 stycznia 2018 - 20:29
Jedno mnie ciekawi - specjalizacja i poziom wiedzy niemieckich mechaników. W PL zdecydowana większość nie ma o KE-Jetcie jakiegokolwiek pojęcia, więc i dla kogoś, kto boi się tych systemów lub ich nie zna, nie jest rekomendowany zakup. Ja Ciebie rozumiem, bo sam tak mam.
W DE majstry szkoliły się na Pierburgach i Boschach, więc i z obsługą M102/M103 nie powinno być problemu. Parafrazując - jeśli trafisz jakiegoś fajnego M102/M103 - ja bym brał. Tam prędzej Ci go ogarną. M102 to 2.0 118/122KM i 2.3. M103 to 2.6 i 3.0 180 km.
Pamiętaj, że Ke-Jet nie nadaje się do LPG.
M111 czyli 2.0 136 KM i 2.2 są ok, na HFMie były też 6-cylindrowe M104 - 2.8 i 3.2. Moc większa, spalanie też ale są kompatybilne z LPG. O V8 może niech się wypowiedzą ludzie od V8
W DE majstry szkoliły się na Pierburgach i Boschach, więc i z obsługą M102/M103 nie powinno być problemu. Parafrazując - jeśli trafisz jakiegoś fajnego M102/M103 - ja bym brał. Tam prędzej Ci go ogarną. M102 to 2.0 118/122KM i 2.3. M103 to 2.6 i 3.0 180 km.
Pamiętaj, że Ke-Jet nie nadaje się do LPG.
M111 czyli 2.0 136 KM i 2.2 są ok, na HFMie były też 6-cylindrowe M104 - 2.8 i 3.2. Moc większa, spalanie też ale są kompatybilne z LPG. O V8 może niech się wypowiedzą ludzie od V8
Użytkownik inutile edytował ten post 29 stycznia 2018 - 20:30
#4
Napisano 02 lutego 2018 - 09:39
Dzięki za odpowiedz. A więc instalacja i lub silniki zagazowane mnie nie interesują, jedni sobie chwalą inni narzekają ale najczęściej jest więcej uwag negatywnych. Co do silników to właśnie jest jeszcze trochę tutaj silników 2.3 i 2.6 i słuchając jak pracują te silniki to nie słychać ''fałszywych'' cykli praca czy odgłosów. Proszę nie wspominajcie o kosztach bo ja porównując po swojemu - pomijam ile kosztuje Euro do Złotego - ale zarabiając 2tysie - w Polsce do pracy i z pracy jakieś 40km dziennie tankowanie miesięczne to koszt 600 a tu 150. Co do większych silników wielkości V to tu podobają mi się motory Audi kulturą pracy i dźwięk i poruszają się najczęściej normalni ''Niemieccy Kowalscy'' a nie jak w pozostałych markach przystrojone i z lekka zwieśniaczone ''Gangstaarab'' z zasłonkami w oknach, nie mylić z roletami, tak zasłonki coś w podobie jak nieraz na TIR-ach widać.
#5
Napisano 02 lutego 2018 - 11:57
Wiesz, kupując maszynę mającą najmniej 22 lata - a śrenio z okresu produkcji lat prawie 30, najmniej obawiałbym się silnika. Łatwiej i nieporównywalnie taniej jest ogarnąc nawet najbardziej rozkapryszony układ wtryskowy - jaki by on nie był, niż inne problemy tych modeli, a dotyczące chociażby kwestii blacharskich.
Silnik to ostatnia rzecz na którą zwróciłbym uwagę podczas zakupu równocześnie dopuszczając jego nie działanie.
Silnik to ostatnia rzecz na którą zwróciłbym uwagę podczas zakupu równocześnie dopuszczając jego nie działanie.
#6
Napisano 04 lutego 2018 - 19:38
carl00s tak wiem i widać to też po cenach np na Mobile. Padło co już nawet nie ma szans dojechać do ''fana marki'' do PL kosztuje hmm powiedzmy 2 tys/Euro, ale za uczciwy stan blachy jednak trzeba położyć już od 5 tysi najmniej. I nie wspominam tu o przypadkowych okazach typu ''znajomy kupił - ja kupiłem'' bo się zdarzają czasami ale jedna jaskółka nie czyni wiosny. Na naprawy blacharskie to i tak auto pojedzie do PL bo jednak kwestia ceny całościowo, a nie wiem dokładnie jak bardzo może zaboleć nietrwałość silnika gdzie jak już wspomniałem wielu z posiadaczy Mercedesa z silnikiem benzynowym borykało się z częstymi nieraz błahymi ale drażniącymi problemami.
#7
Napisano 05 lutego 2018 - 09:06
Silnik jest trwały, to wtrysk jest sprawcą problemów. W M102/103 wszystkie kłopoty (wszystkie) powoduje jego "zastanie", brak serwisu/serwis niewłaściwy (nawet gorszy), brak dobrych części w normalnych cenach, esploatacja na LPG i zaawansowany wiek. Da się z tym uporać, ale nie za 10 złotych u kumpla który jest mechanikiem, ale nigdy tego na oczy nie widział.
Nie zniechęcam acz ostrzegam.
Nie zniechęcam acz ostrzegam.
#8
Napisano 23 lutego 2018 - 00:15
Mam M102 2.3 KAT ledwie od 1,5 roku, ale bardzo sobie chwalę. Może nie jest demonem prędkości, ale fajnie się zbiera nawet w automacie (szczególnie w automacie ). Pali mi 10l na setkę ( po wymianie wszelkich filtrów, płynów i świec i przewodów WN ) jeżdżąc w trybie E w mieście i w przedziale 140 - 160 km/h na autostradzie. Na 4 biegu. Średnio obciążony. Dobry kompromis między spalaniem a osiągami. Silniki są trwałe, bo poBeczkowe, z niewielkimi zmianami przez lata, ale jak koledzy wcześniej zaznaczyli - to nie silnik a K-Jet może sprawiać problemy. To tak jak jechać do serwisu Polonezem na regulację gaźnika, a tam koleś z kompem wyskakuje gdzie tu się podłączyć... Kwestia znalezienia odpowiedniego fachowca.
Aha, no i benzyny zazwyczaj są lepsze blacharsko ze względu na mniejsze przebiegi niż milionowe Diesle.
Aha, no i benzyny zazwyczaj są lepsze blacharsko ze względu na mniejsze przebiegi niż milionowe Diesle.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|
||
[w201] poduszki silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | snazik88 |
|