Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] kłopot z zamkiem klapy bagażnika sedan z 1993 roku


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   masap


  • Postów: 89
  • Na forum od: 07 wrz 2010
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 , 2.0 Diesel , rocznik 1993

Napisano 30 stycznia 2018 - 01:10

Witam.

Podpowiedzcie mi Panowie co warto zrobić przed wymianą zamka na drugi. Mianowicie nie chce mi się zamknąć klapa

bagażnika dopiero jak ostro walnę za 7 razem zamyka mi się bagażnik. Nic nie majstrowałem ale zobaczyłem że jak stuknę w

zamek od środka to pomaga i za 2 lub 3 razem załapuje. Sam haczyk widoczny z góry zamka działa bo za pomocą śrubokręta

zasymulowałem zamknięcie i haczyk zamknął i trzymał .



#2 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 stycznia 2018 - 01:56

Sam zamek jak i haczyk ma regulację, zacznij od tego. U mnie pomogło.

#3 Offline   msmarcin


  • Postów: 137
  • Na forum od: 04 maj 2017
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Jakieś jest

Napisano 30 stycznia 2018 - 09:39

Jak wyżej. Trzeba użyć jeżeli dobrze pamiętam klucza 10 do poluzowania trzech nakrętek.

#4 Offline   daqul


  • Postów: 5
  • Na forum od: 03 kwi 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2018 - 17:00

miałem problem z bagażnikiem, trzeba było srogo walnąć, spróbuj to co gościu na filmiku mówi - u mnie pomogło zamyka się mega lekko.

https://www.youtube....h?v=BJSSzEzKjt0

#5 Offline   mars121


  • Postów: 181
  • Na forum od: 28 kwi 2015
  • Miejscowość: Małopolska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 lutego 2018 - 21:04

Sprawdź najpierw czy przy zamku w zagłebieniu nie ma brudu nagromadzonego. Jeśli jest wtedy "rygiel" nie wchodzi wystarczająco głęboko do zamka by go zatrzasnąć. Jest duże prawdopodobieństwo,że masz to u siebie skoro śrubokretem działa.

#6 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 12 lutego 2018 - 07:15

Zamek trzyma się na trzech śrubach. Będziesz widział to po zdjęciu plastikowej osłony, albo po otwarciu klapki na tej osłonie.Odkręć te dwie górne śruby i spróbuj pociągnąć zamek do góry. Powinno pomóc. Niedawno wyjmowałem zamek i przed regulacją musiałem walić klapą z całych sił, żeby się zamknęła a po regulacji bagażnik zamyka się bardzo lekko. A jak to nie pomoże, to wyjmij zamek.
Poniżej zacytuję Ci oficjalną forumową instrukcję wyciągania zamka MADE BY Gerri :)

Tak - ściągamy plastikowe pokrycie tylnego pasa, wykręcamy trzy śrubki widoczne od strony bagażnika, odpinamy kable centralnego (i drugi - od komfortu jeżeli jest). Odkręcamy siłownik centralnego (dwa blachowkręty) żeby się lekko przesuwał lewo/prawo.
Zamek składa się z dwóch części: dolnej (z dolną śrubką) i górnej (z dwoma śrubkami) Łapiemy zamek palcami i ściskamy go w kierunku pionowym. Tak, żeby dolna część poszła do góry - a górna w dół. Na ile się będzie dało - czasami to parę milimetrów, czasami więcej lub mniej. Zamek przez to zrobi się "mniejszy" i łatwiej wyjdzie przez otwór w tylnym pasie.

I teraz tak: zamek mamy lekko wysunięty, musimy rozpiąć połączenie siłownika pneumatycznego ze złotym (w kolorze) cięgnem biegnącym w kierunku zamka. W tym celu łapiemy ręką taką plastikową, stożkową rurkę na połączeniu siłownika z cięgnem i zesuwamy tą rurkę W STRONĘ KORPUSU siłownika . Jak to zrobisz, to zobaczysz co dalej. Zamek jest twój.
****************************
Jak już go wyciągniesz to bez obaw możesz go rozdzielić na dwie części i zobacz czy górna część nie lepi się od brudu.

#7 Offline   masap


  • Postów: 89
  • Na forum od: 07 wrz 2010
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 , 2.0 Diesel , rocznik 1993

Napisano 12 lutego 2018 - 23:16

Dzięki Panowie . Poluzowałem śruby i przesunęłem zamek maksymalnie do góry , skręciłem śruby zamek teraz klapa elegancko łapie zamek. Dziękuje za podpowiedzi








Podobne tematy Zwiń