Witam.
Zrobiłem sobie diodę do wybłyskiwania błędów.
Otrzymałem wyniki:
7 błyśnięć - TNA/TD signal (RPM) read by CFI control module
oraz
10 błyśnięć - Throttle position switch - closed throttle position fault (idle)
W przypadku 7 błyśnięć, chodzi o czujnik położenia wału ?
Gdzie go szukać ?
Samochód od jakiegoś czasu nie odpala od strzała.
W pozycji skrzyni biegów P po odpaleniu gaśnie, dlatego odpalam go na Neutralu i daje mu przez chwile gazu.
Obroty raz 750 a za chwile 900.
Dodam, że mam LPG na Blosie.
1
[W124] Silnik m102, błąd nr. 7 i 10
Rozpoczęty przez Paroo, lut 04 2018 23:46
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 04 lutego 2018 - 23:46
#2
Napisano 06 lutego 2018 - 08:44
Jak masz dokładnie silnik? 102.9xx ?
W okrągłym gnieździe pojawiają się jakieś błędy (procentowe)?
Kod 7 to nieprawidłowy sygnał prędkości silnika.
Kod 10 to zawór regulujący prędkość obrotową biegu jałowego lub jego obwód; czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód (dla KE3.5, KE5.2 LH4.1) - więc wszystkie elementy odpowiedzialne za obroty jałowe.
Trzeba poszukać schematu do twojego silnika i sprawdzić.
Ale w pierwszej kolejności skasuj błędy i pojeździj trochę i sprawdź czy się pojawiają ponownie.
Ps. U mnie "10" też się sporadycznie pojawia, ale obstawiam, że to gdzieś wiązka siedzi...
W okrągłym gnieździe pojawiają się jakieś błędy (procentowe)?
Kod 7 to nieprawidłowy sygnał prędkości silnika.
Kod 10 to zawór regulujący prędkość obrotową biegu jałowego lub jego obwód; czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód (dla KE3.5, KE5.2 LH4.1) - więc wszystkie elementy odpowiedzialne za obroty jałowe.
Trzeba poszukać schematu do twojego silnika i sprawdzić.
Ale w pierwszej kolejności skasuj błędy i pojeździj trochę i sprawdź czy się pojawiają ponownie.
Ps. U mnie "10" też się sporadycznie pojawia, ale obstawiam, że to gdzieś wiązka siedzi...
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 06 lutego 2018 - 08:48
#3
Napisano 07 lutego 2018 - 11:36
No właśnie też obstawiam przewody, bo raz mam normalne obroty ok 750 a innym razem 900.
Błędy już kasowałem i pojawiają się na nowo.
Zaczęło się od 10, a teraz jeszcze 7ka.
Nie sprawdzałem w okrągłym gnieździe, raz że zimno, dwa nie robiłem tego nigdy, potrzebuje dłuższą chwile żeby to rozgryźć.
Do tego padła mi właśnie skrzynia automatyczna, 3lata po generalnym remoncie..
Fura stoi u mechanika, który powiedział, że bez 4000 tys jej nie ruszy..
Jeśli chodzi o typ silnika, to gdzie mogę to sprawdzić ?
Może z winu coś wywnioskujesz
WDB1240811F128945
Błędy już kasowałem i pojawiają się na nowo.
Zaczęło się od 10, a teraz jeszcze 7ka.
Nie sprawdzałem w okrągłym gnieździe, raz że zimno, dwa nie robiłem tego nigdy, potrzebuje dłuższą chwile żeby to rozgryźć.
Do tego padła mi właśnie skrzynia automatyczna, 3lata po generalnym remoncie..
Fura stoi u mechanika, który powiedział, że bez 4000 tys jej nie ruszy..
Jeśli chodzi o typ silnika, to gdzie mogę to sprawdzić ?
Może z winu coś wywnioskujesz
WDB1240811F128945
#4
Napisano 07 lutego 2018 - 13:44
Sprawdź http://mb201-124.eu/...ku-ke-jetronic/
W zasadzie to najbardziej od grafiki z multimetrem, ale zapoznaj się z całością.
Silnik podejrzewam, że masz 102.963 EZL-KAT
W zasadzie to najbardziej od grafiki z multimetrem, ale zapoznaj się z całością.
Silnik podejrzewam, że masz 102.963 EZL-KAT
#5
Napisano 07 lutego 2018 - 13:45
Silnik 102.963.
Rozkodowany VIN:
http://carinfo.kiev....eck?su=unibud52
Cztery tysiące tysięcy - to cztery bańki wychodzi, chyba trochę drogo, ale w końcu klasyk, to co ja tam wiem...
Rozkodowany VIN:
http://carinfo.kiev....eck?su=unibud52
Cztery tysiące tysięcy - to cztery bańki wychodzi, chyba trochę drogo, ale w końcu klasyk, to co ja tam wiem...
#6
Napisano 08 lutego 2018 - 10:29
Dzięki za rozkodowanie.
Muszę zaopatrzyć się w taki multimetr.
Chodziło o 4000
Dam znać jak poszło.
Muszę zaopatrzyć się w taki multimetr.
Chodziło o 4000
Dam znać jak poszło.
#7
Napisano 08 lutego 2018 - 10:42
Nie ma sprawy.
Generalnie wsadź najpierw łapki w przepustnicę - sprawdź czy ramię przepustnicy ma sprężynę - ale nie ramię dźwigni linki gazu, tylko samej przepustnicy. Czasami zdarza się, że jak ta sprężyna się skończy lub zaginie, to obroty wariują, i sterownik łapie własnie błąd 10. Może też być tak, że czujnik położenia przepustnicy nie działa prawidłowo - nie podaje sygnału "całkiem zamknięta" do KE. Błąd 7 może wynikać z tego pierwszego - sterownik otrzymuje sygnał stycznika biegu jałowego, a jednocześnie otrzymuje z czujnika obrotów wału informację, która mu się nie zgadza.
Także przepustnica na pierwszy ogień
Generalnie wsadź najpierw łapki w przepustnicę - sprawdź czy ramię przepustnicy ma sprężynę - ale nie ramię dźwigni linki gazu, tylko samej przepustnicy. Czasami zdarza się, że jak ta sprężyna się skończy lub zaginie, to obroty wariują, i sterownik łapie własnie błąd 10. Może też być tak, że czujnik położenia przepustnicy nie działa prawidłowo - nie podaje sygnału "całkiem zamknięta" do KE. Błąd 7 może wynikać z tego pierwszego - sterownik otrzymuje sygnał stycznika biegu jałowego, a jednocześnie otrzymuje z czujnika obrotów wału informację, która mu się nie zgadza.
Także przepustnica na pierwszy ogień
#8
Napisano 15 lutego 2018 - 17:14
Sprawdziłem tą przepustnice. Sprężynka na miejscu.
Myślałem że czegoś brakuje, bo nad mocowaniem sprężynki jest taki cycek do niczego nie podłączony.
Gdzieś znalazłem, że powinien być podłączony do tempomat.
Mój model nie był w niego wyposażony więc jest ok.
Pozostało sprawdzić kable od przepustnicy i może od ZPD.
Znalazłem taki filmik, u mnie wygląda to identycznie.
https://www.youtube....eature=youtu.be
Myślałem że czegoś brakuje, bo nad mocowaniem sprężynki jest taki cycek do niczego nie podłączony.
Gdzieś znalazłem, że powinien być podłączony do tempomat.
Mój model nie był w niego wyposażony więc jest ok.
Pozostało sprawdzić kable od przepustnicy i może od ZPD.
Znalazłem taki filmik, u mnie wygląda to identycznie.
https://www.youtube....eature=youtu.be
Użytkownik Paroo edytował ten post 15 lutego 2018 - 17:15
#9
Napisano 15 lutego 2018 - 17:24
A czujnik położenia przepustnicy sprawdziłeś?
#10
Napisano 15 lutego 2018 - 17:36
Nie jeszcze nie. Chce zdjąć cały wtrysk..
Zimno dzisiaj nie mam gdzie tego robić.
Chyba, że odłączę ten czujnik i sprawdzę miernikiem.
Mam sprawdzić przejście i opór ?
Czy jeszcze coś innego.
Zimno dzisiaj nie mam gdzie tego robić.
Chyba, że odłączę ten czujnik i sprawdzę miernikiem.
Mam sprawdzić przejście i opór ?
Czy jeszcze coś innego.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|