Skocz do zawartości




- - - - -

[M104] problemy z uruchomieniem silnika


34 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   lotas


  • Postów: 8
  • Na forum od: 16 mar 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2018 - 09:30

Samochód mam od pierwszego właściciela - nie sądzę by cokolwiek demontował. Samochód przez te lata przestał w garażu i myślę że bardziej był traktowany jako zabawka do oglądania niż do jeżdżenia (przebieg jest mega symboliczny). To stanie raczej dobrze mu nie zrobiło. Uszczelki musiałem wymieniać praktycznie po pierwszej jeździe - były jak z plastiku po tych latach. Widać ewidentnie, że nikogo tam po "fabryce nie było". Podejrzewam, że poprzedni właściciel zauważył problemy z sypiącą się wiązką silnika oraz miał kłopoty z odpalaniem i dlatego postanowił się pozbyć auta tak jak stoi. Nie zauważyłem najmniejszych ingerencji.

Słyszałem już wcześniej teorię o montażu jakiegoś zabezpieczenia, które po latach może nie działać prawidłowo. Nie natrafiłem jednak na nic podejrzanego. Wszystko wygląda oryginalnie.

Mógłbym oddać samochód do elektryka, brakuje mi jednak zaufania. Sporo już widziałem jeśli chodzi o naprawy. A ponieważ nie mam 2 lewych rąk to puki nie wyczerpię wszystkich możliwości nie oddam auta do naprawy.

Użytkownik lotas edytował ten post 17 lutego 2018 - 09:33




#12 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 23 lutego 2018 - 17:12

Przekaźnikiem pomp paliwa steruje ECU silnika, jeśli jest tak jak napisałeś:

Wyświetl postUżytkownik lotas dnia 12 lutego 2018 - 22:26 napisał

Myślałem, że może pompy są uszkodzone i to je powinienem wymienić. Sprawdziłem to i zmostkowałem piny 87 i 30. Pompa ruszyła od razu. Silnik natychmiastowo udało się uruchomić. Po ponownym wpięciu zielonego przekaźnika silnik dało się uruchomić. Być może sterowanie przekaźnika gdzieś szwankuje.
.
i silnik po podaniu napięcia na pompy paliwa zapali (sprawdź to kilka razy) to przyczyny szukałbym w ECU (w swoim swapowanym W124 mam ECU bez immobilizera więc nie będę się wypowiadał, że "immo" odcina zasilanie pomp paliwa ale może tak jest).

#13 Offline   lotas


  • Postów: 8
  • Na forum od: 16 mar 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2018 - 22:33

Dziwne, ale od czasu kiedy zmostkowałem PINY przekaźnika i ponownie zamontowałem przekaźnik problemy z odpalaniem ustały. Wczoraj po dwóch tygodniach od ostatniego odpalania pompy ruszyły i silnik wystartował bez najmniejszego problemu. W trakcie jazdy zapala się jednak kontrolka ABS. Zdecydowałem się na wymianę srebrnego przekaźnika jak zrobi się troszkę cieplej.

#14 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 01 marca 2018 - 23:23

To jest właściwy trop. Ostatnio znalazłem gdzieś producenta tych przekazników zespolonych. Koszt nowego to ok 400zł , tylko gdzie ja to miałem....

#15 Offline   mercedes250d


  • Postów: 2
  • Na forum od: 19 lut 2018
  • Miejscowość: warmia
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140
  • Trzeci Mercedes:e190
  • Inne auto:korando 2,9td

Napisano 03 marca 2018 - 22:55

Witam

pozwoliłem podpiąć się do tematu
może ktoś ma jakiś pomysł
od roku może więcej mój m104 3,2 goły manual jeżdzi w trybie awaryjnym
krótka historia; utrata mocy, falowanie obrotów ,szarpanie.
Po przeczytaniu wielu tematów na forum zacząłem intensywnie reanimować gwiazdę
wymieniłem całą wiązkę na silniku wybłyskałem błędy wykasowałem jazda próbna pokazało przepływomierz. Wymieniłem teraz pokazuje jeden błysk czyli nie ma błędów.
Odpala idealnie zimny ciepły, chodzi równo z podpiętym przepływomierzem lub bez niego nie reaguje na to czy kostka od wałka jest podpięta czy nie
nie kable z czujników itc. mam pomysłu co zrobić. Elektromechanicy od siedmiu boleści twierdzą że auto jest już stare i nie opłaca się tego naprawiać i jeszcze żaden nie powiedział nic sensownego.

#16 Offline   lotas


  • Postów: 8
  • Na forum od: 16 mar 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maja 2018 - 17:52

Nie odzywałem się jak efekty wymiany na początku kwietnia srebrnego przekaźnika bo chciałem przetestować. Ze względu na moją pracę mam całkiem niezłe warunki handlowe w MB więc postanowiłem zakupić przekaźnik u źródła. Troszkę zraziła mnie przesyłka z Niemiec (ewentualne reklamacje) tym bardziej, że aż tak drastycznie cena ze sklepu zaproponowanego przez Rafal23 nie różniła się od ceny z ASO. Podałem numer z przekaźnika i okazało się, że ten numer już nie istnieje jako nowy. Po cross'ie dostałem pasujący. Wymieniłem i wszelkie problemy zniknęły. Silnik odpala za każdym razem natychmiastowo, nie zapala się kontrolka ABS, moc jest dostępna cały czas tempomat działa właściwie. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Użytkownik lotas edytował ten post 16 maja 2018 - 17:59


#17 Offline   osochozi


  • Postów: 27
  • Na forum od: 18 lut 2018
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 czerwca 2019 - 10:40

Moi drodzy, podłączam się do tematu.

W moim M104 2.8 z manualną skrzynią od niedawna okazjonalnie zapala mi się kontrolka ABS. Przy zapalonej kontrolce silnik odcina obroty przy 4k (poza tym spadku mocy nie ma i pracuje równo).

Kilka dni temu będąc z dala od domu po zgaszeniu silnika i ponownej próbie odpalenia po jakichś 30min już nie chciał zapalić. Nie słyszałem załączającej się pompy paliwa i mogłem sobie kręcić rozrusznikiem nawet i cały dzień bez skutku. Po prawie godzinie próbowania, podłączaniu i odłączaniu akumulatora w końcu zapalił i udało mi się dotrzeć do domu. Dodam, że taki sam problem zdarzył mi się raz tej zimy przy -15, wtedy po prostu zwaliłem winę na mróz, następnego dnia było cacy.
Zacząłem zgłębiać temat i dowiedziałem się o istnieniu "srebrnego przekaźnika" (to mój pierwszy MB), który może sprawiać różnego rodzaju problemy kiedy nie działa poprawnie, m.in. z ABSem.

Okazało się że w moim przekaźniku pod przezroczystą pokrywką bezpiecznika 15A było kilka kropel wody. Właśnie otworzyłem przekaźnik w celu sprawdzenia i ewentualnego przelutowania i w środku wygląda strasznie (zdjęcia poniżej), tak jakby woda stała w nim długimi miesiącami czy latami. I teraz tak - czy jest sens w ogóle próbować go reanimować (oczyścić z korozji i śniedzi, przelutować na nowo i zabezpieczyć przez ponownym wleceniem wilgoci)? Czy może powinienem od razu wyrzucić go na śmietnik i poszukać przekaźnika na wymianę? Lepiej kupić używany (strasznie duża rozpiętość cenowa na znanym portalu aukcyjnym - nawet ponad 300ł!) czy szukać nowego w ASO lub jakimś sklepie?

Z góry dzięki za porady, w tym momencie mam całkowicie unieruchomiony wóz, więc chciałbym załatwić to szybko.

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#18 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 12 czerwca 2019 - 21:38

Kup uzywke i zobacz czy to rzeczywiscie przekaznik.
Uzywke to koszt ok 100zl sadze.

#19 Offline   osochozi


  • Postów: 27
  • Na forum od: 18 lut 2018
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 czerwca 2019 - 19:42

Dobra, problem rozwiązany.

Kupiłem używkę za 120zł (najtańsza jaką znalazłem w tym czasie) - dalej nie chodziła pompa paliwa po przekręceniu na zapłon, auto nie zapaliło, robię zwrot towaru do sprzedawcy.
Kupiłem nowy zamiennik firmy Trucktec za 130zł (nowe w ASO są dostępne od ręki - za okazyjne 480zł) - pompa paliwa pracuje, samochód odpala, jeździ, kontrolka ABS się nie pokazuje.

Nie umieściłem tej informacji wcześniej - jbc mój przekaźnik ma nr części 000 540 67 45

Tak na przyszłość, gdzie w 280E (manual) znajduje się przekaźnik pompy paliwa? Chciałem ją włączyć na krótko żeby sprawdzić czy chodzi gdyby nie udało się na nowym srebrnym przekaźniku. Za akumulatorem, poza srebrnym znalazłem tylko zielony sześcienny przekaźnik z 30A bezpiecznikiem, on podobno odpowiada za wentylator, a przynajmniej tak wyczytałem w internecie po wpisaniu jego nr części w wyszukiwarkę. Tam gdzie rzekomo miałby się znajdować przekaźnik pompy paliwa (czarny prostopadłościan z nadrukiem odcięcia obrotów) mam tylko pustą przestrzeń i brak jakiejkolwiek wolnej wtyczki. To znaczy że u mnie byłby pod pokrywką za skrzynką bezpieczników?

#20 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 22 czerwca 2019 - 09:18

U Ciebie właśnie albo ten zielony odpowiada za pompę, albo MAS. U mnie w M104, ale jeszcze na ke-jetronic, jest MAS. Wyjmij bezpiecznik z zielonego przekaźnika i wszystko się okaże.








Podobne tematy Zwiń