Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Zwiększenie mocy i przeróbka z 3.2 na 3.6


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 16 lutego 2018 - 15:57

Cześć, kupiłem drugiego S124 z 3.2 m104 i planuję przeznaczyć go na "projekt". Potrzebuję pomocy i porady w kilku kwestiach, głównie w doborze elementów ponieważ nie chciałbym wyważać już otwartych drzwi :) Póki co, chciałbym zbudować silnik bez turbo. Liczę że w tym temacie będą się wypowiadać osoby znające się na rzeczy, bez spamu :) Może ten temat przetrze szlak też dla innych. Wiem że koszt tych elementów i przeróbek na ten moment to około 9tys. złotych. Auto ma generalnie służyć jako samochód do zabawy z ewentualnym wykorzystaniem "crazy daily". Celuję w 300km a sam silnik tak zbudowany przy dodaniu turbo miałby już bardzo duży potencjał. Skrzynia oczwiście manual. Jest dużo projektów TURBO, więc chciałbym zrobić trochę coś innego z możliwością rozbudowy ;) Wszystkich hejterów proszę o nie zabieranie głosu, wkrótce będę wrzucał zdjęcia z prac przy silniku - jak tylko go wyciągne z budy.

Marzec 2017 - rozebranie silnika i dobranie elementów dołu:

1. Najważniejsze pytanie do WAS :) Wiem że można zaadaptować do tego silnika wał od w140 3.5d robiąc z niego jednocześnie pojemność 3.6. Czy korbowody mogą zostać z 3.2? Czy poza wałem trzeba wymienić jakieś elementy dołu żeby to uczynić? Bardzo bym prosił o jakieś informacje na ten temat... nie jestem super biegły z angielskiego więc każda pomoc będzie bardzo wskazana :)

2. Głowica - jakie elementy muszę wymienić żeby założyć podwójne sprężyny takie jak w 3.0 24v ?
Wiem że dzięki temu silnik może się wyżej kręcić ;) Czynność pod ewentualne turbo w przyszłośći. Planuję przerobić również wałki u świątka na sportowe.

3. Sterownik - wybór padł na ECUMASTER EMU- czy jest tu ktoś kto jest w stanie stworzyć działającą wiązkę i później to wystroić?

4. Wtryski - jakie?

5. Cewki - jakie?

6. Pompa paliwa - czy seria ma jakiś zapas? 3.6 w cklasie u znajomego wygląda dokładnie tak samo jak moja.

Piątka!
Maciek

Użytkownik 190tker edytował ten post 16 lutego 2018 - 15:59




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2018 - 08:24

3.6 to nie tylko wał o innym wykorbieniu, ale i także większa średnica cylindra.
"Wałki sportowe" - to nie tak. Wałki dobierasz pod konkretną charakterystykę pracy silnika - skok zaworu i długość otwarcia. Jak chcesz przerabiać fabrykę, to wypadałoby posiedzieć nad tym tematem i pomyśleć, co chcesz uzyskać i jak przerobić te wałki.
Dwie pompy ogarniają nawet v12 w w140, ewentualnie w późniejszych rocznikach (po 1995) była jedna pompa o odmiennej konstrukcji i też dawała radę. Z bardzo mocnym zapasem to można założyć Boscha 044, ale jest bardzo głośna i wypadałoby pociągnąć przewody paliwowe o większym przekroju.

#3 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 17 lutego 2018 - 14:07

1 - korbowody są inne i trzeba je zrobić z tego co mierzyłem nie pasuje nic seryjnego.
2 - miseczki i podkładki
3 - raczej trzeba zacząć od tego kto się znajdzie chętny (i za ile) motać druty i stroić a on będzie chciał taki czy inny sterownik.
4 - wtryski dobrane do docelowej mocy

#4 Offline   krzysiek251189


  • Postów: 37
  • Na forum od: 23 mar 2015
  • Miejscowość: bochnia
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2018 - 19:56

2-jestem aktualnie w trakcie przeróbki na podwójne sprężynki i potrzeba do tego sprężynek z m104.980.Talerzyki nie będą pasować bo jest inna śr zaworu ja właśnie będę toczył talerzyki zaworowe z tytanu gr5 pod zawór 7mm
3-ja mam u siebie Emu+cewki z audi i wywalonym przepływomierzem wiązke robiłem sam wystrojone też mam we własnym zakresie pod niskie doładowanie 0,5b a na finalne strojenie pod 1.2b jadę do Lamika on też ogarnia wiązki (strojenie ogarnia jak nikt) do tego będziesz potrzebował jakiś trigger najlepiej 60-2 i czujnik położenia wału ja zastosowałem z mondeo cena nowego 25zł:)

#5 Offline   krzsuc1604


  • Postów: 20
  • Na forum od: 24 lut 2018
  • Miejscowość: Skoczów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2018 - 16:26

Więcej marzeń niż ambicji. Zabierasz się za przeróbke znakomitego silnika a w efekcie to spartaczysz to bo nie masz o tym pojecia. Modyfikacje i poprawianie niemieckiej techniki zostaw w spokoju. Zajmij się lepiej doprowadzeniem auta do perfekcyjnego stanu blacharskiego i mechanicznego.

#6 Offline   krzysiek251189


  • Postów: 37
  • Na forum od: 23 mar 2015
  • Miejscowość: bochnia
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2018 - 18:24

A skąd wiesz że spartaczy? akurat poprawienie Niemieckiej techniki jest uzasadnine bo chyba przy każdym m104 sypie się wiązka! jest co poprawiać.
A poza tym to dział MODYFIKACJE i o tym tu mówimy

#7 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 29 marca 2018 - 10:32

Emu to dobry wybór wiązke zrobi Ci każdy tuner tym się nie martw, wtryski większe to już przy montażu turbo zależy w ile km celujesz załóż coś do między 400-630cc, ja u siebie mam bosch 630cc pasują p&p, rozrząd zostaw sobie na stage2 bo za duży kęs ciasta na raz do buzi weźmiesz tam poza sprezynkami walkami warto też wstawić popychacze mechaniczne
Pompa paliwowa 040 czy tam 044 nie jest głośna a spokojnie wystarczy nawet chińska replika :) jak coś to przejrzyj sobie mój projekt dokładnie wszystko odpisywałem i napewno wiele ci to ułatwi :)
Szlak z M104 jest już dawno prztarty można kupić gotowe kity, wg mnie nie ma sensu zwiększać pojemności wałem... Mało ci będzie 500km? Takie tematy są dobre jak już masz te 500km i chcesz więcej bez zwiększania doladowania ;) najpierw pokaż nam że naprawdę robisz ten projekt bo bardzo dużo jest podobnych tematów i ludziom nie chce się wysilać gdzie autor wieczorem się napali a na drugi dzień nie pamięta że zakładał temat...

Użytkownik Prze_Cinek edytował ten post 29 marca 2018 - 10:56


#8 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 lutego 2019 - 17:22

Kolejny temat ktory umarł na śmierć ;D. Znalazłem na forum mnustwo takich tematow gdzie ktoś chce szkłem. Na szczęście są i prawdziwe tematy gdzie na bieżąco ktos realizował i opisywał.

#9 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 05 lutego 2022 - 12:48

Nie umarł, w życiu nie zawsze projekt może być na pierwszym miejscu choć tu niestety czasowo przestrzeliłem się o pare lat.
W miedzyczasie pojawiły sie u mnie dwie sztuki kombi m104, jedna jest juz w trakcie odbudowy bo robię auto od podstaw i to w nim chcę właśnie zdłubać silnik. Nie gwarantuję że zdjęcia i relacje będą pojawiały się regularnie bo jest to uzależnione póki co głównie od pieniędzy i czasu, ale mam już bazę i rozpoczęty projekt. Do końca roku na pewno chciałbym włożyć silnik do budy.

Prze_cinek dzięki za Tipy.

Zależy mi na zbudowaniu silnika bez turbo, tak by z zewnątrz wyglądał w miare seryjnie.
Mam idealny silnik .990, chcę założyć EFI i el. zapłon na Ecu ale podstawowe pytanie to właśnie zwiększenie tej pojemności + ew. delikatne doprężenie. Wiem że mogę dorobić tłoki doprężające, ale wolałbym podnieść moc zwiększając pojemność i robiąc stopień sprężania 11.0-11.5.

Czytałem że wał fizycznie będzie pasował, pytanie od czego można by dobrać korbowody (może też od 3.5TD?) by mogły zostać seryjne tłoki od 3.0? ew. gdzie mogę sprawdzić średnicę tłoków i długości korb w mercedesach?

Czy ktoś już zbudował jeżdżący taki silnik? tematów w polsce i na amerykańskich forach jest troche, ale zawsze te projekty są budowane z turbo, na kutych korbach i w sumie nie wiem czy po prostu udało się komuś zwiększyć pojemność w wolnossaku.

Nie mam warsztatu i 100 kolegów którzy mogą mi doradzić w każdej chwili, dlatego pytam was którzy macie za sobą już zakończone jakieś projekty albo chociażby remotny. Piona!

Aha - jak nauczę się wrzucać zdjęcia to załącze do wątku fotki ;)

Użytkownik 190tker edytował ten post 05 lutego 2022 - 12:49


#10 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 lutego 2022 - 19:48

Robienie 3.2 ktore po kilku modyfikacjach typu kolektor aluminiowy z W140(220/230 koni) wywalenie katow + (230+2-5 koni) zrobienie długorurowych kolektorow wydechowych(235+ kolejne~10) i masz240 koni, przejscie z 95 na 98 oktanow przy 240 koniach oczywiście wszystko strojenie na emu da kolejne 3-5 koni. Mi przy 400 dało 10koni. Balbini ma napewno wykresy swojego 3.2 240konnego, a z dłuższymi wałkami kolejne10-20 koni. Zrobienie 3.4 bez powiekszania cylindrów jeszcze do mnie przemawia, ale zrobienie 3.6 to już tylko kaprys bo się da,ma cienkie ścianki cylindrow i problemy z uszczelkami głowicy juz wolnossacy a co dopiero doładowamy. Co ile chcesz otwierać piec? Ja w 2.8 mam 480koni bedziemy robic 550 w tym roku zrobione 60000km i zero problemow 1.6b dmucham, w tym roku 3.2 dokupie slupek korby tuningowe i pod 700koni będziemy walić i pod 2 bary z jakiegoś borgwarners 300+ kompresor eaton z audi który sam daje do 450koni, 2.8 można najwyzej zakrecic 8000 nie problem, 3,6 ma juz dużo metrów na sekunde ruchu tłoka nie będzie tak chetny na wysokie obroty jak 2.8..3.0,moment obrotowy w wolnossacym 3.6bedzie bez dlugich wałków leciał w dół jak z kasprowego...po.przekroczeniu mniej wiecej 4500 obr bo nie bedzie mugl sie dobrze napelniać długi cylinder przez krotko(seryjne wałki z 3.2) otwarte zawory, więc podwójne sprężyny średnio mu potrzebne jak 7000 to będzie juz zdychać niutonometr 3.6 lepiej bieg zmienic na nastepny na przyklad R rakietu:d,

Użytkownik tomsad edytował ten post 14 lutego 2022 - 20:07









Podobne tematy Zwiń