Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 2 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1513 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Jakub95


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 gru 2013
  • Miejscowość: Tomaszów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudzień 2013 - 21:22

Witam wszystkich nigdzie nie mogę się doszukać podobnego problemu który występuje w mojej ślicznotce 2.0 benzynie m111 (nigdy nie widziała gazu). Od paru dni zaczęły jej dziwnie falować obroty na biegu jałowym i czasami gaśnie. Elegancko się wkręca, pali z pierwszego na zimnym jak i ciepłym ale od czasu do czasu coś ją boli. Proszę o szybką pomoc i z góry dziękuję.


Oto film (praca silnika bez mojej ingerencji)


Użytkownik vorlog edytował ten post 19 styczeń 2015 - 20:54


#2 Gość_Arkezar_


  • Na forum od: --

Napisano 07 grudzień 2013 - 22:09

Temat wałokowany był milniony razy. Silniczek krokowy lub kołnierz wtrysku(kalosz) lub obydwa

#3 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudzień 2013 - 12:29

Wyświetl postUżytkownik Arkezar dnia 07 grudzień 2013 - 22:09 napisał

Temat wałokowany był milniony razy. Silniczek krokowy lub kołnierz wtrysku(kalosz) lub obydwa
Bzdury !!


http://mb201-124.eu/...y-silnika-m111/ - Jakub95

Kłania sie diagnostyka " czytanie błędow" , lub jak najszybciej regeneracja wiazki silnika oraz wiązki przepustnicy!!

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 4860
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudzień 2013 - 14:19

Wyświetl postUżytkownik Jakub95 dnia 04 grudzień 2013 - 21:22 napisał

Witam wszystkich nigdzie nie mogę się doszukać podobnego problemu który występuje w mojej ślicznotce 2.0 benzynie m111

Wyświetl postUżytkownik Arkezar dnia 07 grudzień 2013 - 22:09 napisał

kołnierz wtrysku(kalosz)
Ale to M111 i kalosza tam nie ma.

#5 Offline   Jakub95


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 gru 2013
  • Miejscowość: Tomaszów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudzień 2013 - 15:40

Wnusio87 tylko jest problem w tym że silnik nie dławi się, nie szarpie tylko i wyłącznie gaśnie albo spada z obrotów na chwilkę tak jak jest na filmiku. Wczoraj jechałem do ciotki ok.100 km spokojnie 60km/h przez las na 4 biegu 1500-1600 obrotów i tylko gdy wcisnąłem sprzęgło silnik gasł na krzyżówkach. Odpaliłem bez żadnych problemów silnik odpalał za pierwszym obrotem rozrusznika równo pracował na 800 obrotach.

Może to Wam coś powie.
Z góry dzięki za zainteresowanie.

Użytkownik Jakub95 edytował ten post 08 grudzień 2013 - 15:41


#6 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 08 grudzień 2013 - 16:04

IMO : Wnusio dobrze radzi , ja bym sie wzial w pierwszej kolejnosci za wiazke przepustnicy bo sie prawdopodobnie zbiodegradowala ( jak pewnie i reszta wiazki)

Użytkownik rolbas edytował ten post 08 grudzień 2013 - 16:06


#7 Offline   Jakub95


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 gru 2013
  • Miejscowość: Tomaszów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudzień 2013 - 18:52

To co mam zrobić? gdzie się znajduje ta wiązka? jak ją naprawić czy od razu kupić nowa.

#8 Offline   tRawski


  • Postów: 847
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 08 grudzień 2013 - 18:59

Kolego poczytaj forum.
Jest takie cos jak wyszukiwarka.

#9 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudzień 2013 - 20:51

Wyświetl postUżytkownik Jakub95 dnia 08 grudzień 2013 - 18:52 napisał

To co mam zrobić? gdzie się znajduje ta wiązka? jak ją naprawić czy od razu kupić nowa.

Nowa z ASO koszt okolo 3tys także chyba odpada:)

Regeneracja : kable o przekroju 0,75 odporne na wysoka temperature - tyczą sie wiązki silnika!
1,5 możesz uzyc do wiazki cewek zapłonowych.

W moim temacie masz podane jakie kable.

Wiązka silnika to kable : które wychodzą od sterownika silnika "znajdujacego sie na nadkolu od strony kierowcy, czarna skrzynka" tzw. PMS

Posiada on dwie wtyczki gorna, która zostawiasz w spokoju i dolna .
Dolna odpinasz i własnie trzymasz początek wiazki silnika ,po tym kablu lecisz i odpinasz reszte: czujniki silnika znajdujace sie na przodzie silnika, wtryski, wtyka wejscia zasilania cewek, gniazdo gdzie wpina sie przepustnice ..
Pózniej masz wiązke samych cewek , no i wiazke przepustnicy !!

Było gdzies to juz pisane co i jak z tym się walczy . Duzo pisania , poszukasz znajdziesz..

Jezeli masz mozliwosci i umiesz bawic sie lutownica - wiazke samemu 1 dzien max i masz od nowa zrobiona!

Gdzies na forum coupe gosciu robi chyba za 350zl taka wiazke , za przepustnice z 50zł - moim zdaniem drogo!

Ja za swoją regeneracje wiązki przepustnicy,cewek, silnika wydalem max 100zł , tylko tyle ze sam robiłem kabel po kablu !!
A ciekawostką jak zleciłem do naprawy elektoromechanikowi to tak poje... ze upaliło mi moduł (PMS) .. Chodz to było jakies 2 lata temu to do dzis nie moge sobie wydarowac ze byłem głupi i nie dosc ze utopiłem kase to jeszcze sam musiałem po nim poprawiac!!

P.s Bardzo wazne jest aby robic kabel po kablu jak i od pinu do pinu (nie zostawiac starych przewodów)

Użytkownik wnusio87 edytował ten post 08 grudzień 2013 - 20:55


#10 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudzień 2013 - 21:37

Dopisze bo nie gra mi to ze :
1. na filmiku masz zegary wyskalowane do 220km ! (chyba ze ktos podmienił)?
2. w podpisie masz 91r. ,a m111 były wypuszczane od koncówki roku 92r !

Czy napewno masz silnik m111???

Użytkownik wnusio87 edytował ten post 08 grudzień 2013 - 21:38


#11 Offline   Jakub95


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 gru 2013
  • Miejscowość: Tomaszów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudzień 2013 - 15:32

Ale dałem ciała ehhhh... mam m102

#12 Offline   tRawski


  • Postów: 847
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 09 grudzień 2013 - 16:16

Buahahahaha :)
Trzeba bylo vin rozkodowac najpierw.
Ost kolega kacperos231 tez mial problem tego typu. Poszukaj jego watkow a napewno sie dowiesz jak to ugryzc.
Swoja droga jest w technicznym podpiety temat diagnozujacy przyczyny falowania obrotow w m102.

#13 Offline   w0jta5


  • Postów: 4860
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudzień 2013 - 17:29

:mlot:

#14 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudzień 2013 - 19:46

ok w takim razie wszystko jasne i pisze szczerze, nie pomogę co do m102 !!
Powodzenia i Pozdrawiam Łukasz W.

Użytkownik wnusio87 edytował ten post 09 grudzień 2013 - 19:47


#15 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 09 grudzień 2013 - 21:41

Kolego zdejmij sobie przepływkę i :
-sprawdź czy gumowa przepona przepływomierza jest cała, nie sparciała
- wyjmij wtryski i od razu wymień sobie uszczelniacze na nich groszowe sprawy
- sprawdź całą odmę czy jest szczelna
- zrób kąpiel nastawnikowi biegu jałowego najlepiej w ropie zanurzasz tylko króćce i możesz po dawać i napięcie na niego w ten sposób wyczyścisz przesłonę najlepiej przynajmniej ja tak robię i wydaje mi się to najlepszym sposobem.
-sprawdź też napięcie na potencjometrze i czy nie występuje trzeszczenie sygnału .
Na początek chyba tyle jak to będzie pewne to można bawić się dalej ja bym proponował sprawdzić sobie napięcie w gnieździe diagnostycznym to sporo powie. ;)

#16 Offline   Jakub95


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 gru 2013
  • Miejscowość: Tomaszów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 grudzień 2013 - 17:02

Wielkie dzięki Piotrek napisze jakie są efekty.

#17 Offline   Jakub95


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 gru 2013
  • Miejscowość: Tomaszów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 grudzień 2013 - 11:32

Wymieniłem jedną gumową rurkę pod przepustnicą bo była pęknięta na kolanie :) Ślicznotka chodzi elegancko. Dzięki chłopaki za pomoc!

#18 Offline   jakub.s


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 gru 2013
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 grudzień 2013 - 13:00

Witam wszystkich! Od niedawna jestem posiadaczem gwiazdy z którą mam jeden problem. Auto po postoju 1-2 dniowym ma problem z odpalaniem na zimnym silniku. Jak już raz załapie to śmiga. Mercedes o ktorym mowa to w201 z silnikiem 2.0 benzynowym o mocy 102km (gaźnik). Przy próbach rozruchu auto kręci ale nie łapie, co dziwne po odpuszczeniu zapłonu (puszczenie kluczyka) zaczyna jakby coś łapać.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu :)

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3378
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 16 grudzień 2013 - 13:13

układ zapłonowy kopułka ,palec ,świece ,przewody WN .

#20 Offline   Mroziak


  • Postów: 137
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 16 grudzień 2013 - 19:01

Albo założyć zaworek zwrotny przed pompą paliwa :E jak stoi dłużej to paliwo Ci się cofa z pompki i trzeba trochę pochechłać żeby napompowało paliwa do komory pływakowej.