Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 odpowiedzi w tym temacie

#1441 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 25 stycznia 2018 - 10:40

1.5 na jałowych to dobrze. Tylko co w silniku robi olej mineralny? ;)



#1442 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 25 stycznia 2018 - 16:25

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 25 stycznia 2018 - 10:40 napisał

Tylko co w silniku robi olej mineralny?
Na takim od początku jeżdżę i nie narzekam.

#1443 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 26 stycznia 2018 - 11:22

To zaryzykuj i wlej 10W40, spodoba Ci się :) Ja się nawet pokusiłem o syntetyczny, ale po remoncie silnika.

#1444 Offline   wilq1902


  • Postów: 32
  • Na forum od: 08 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków. Nowy Sącz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200E 1992

Napisano 01 lutego 2018 - 20:09

Jakie powinien mieć obroty silnik M102, pojemność 2 litry, moc 118 KM zestrojony z automatyczną skrzynią biegów, po włączeniu drive, a jakie na parkingu?

#1445 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 02 lutego 2018 - 00:13

W okolicy 800 na P i w okolicy 650 na D.

#1446 Offline   krzsuc1604


  • Postów: 20
  • Na forum od: 24 lut 2018
  • Miejscowość: Skoczów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2018 - 22:41

Jaki jest układ zapłonowy w wersji 300CE moc 180 KM ? chodzi mi o to czy występuje mechaniczny układ z przerywaczem i rozdzielaczem, czy jest elektroniczny bezstykowy ?

#1447 Offline   krzsuc1604


  • Postów: 20
  • Na forum od: 24 lut 2018
  • Miejscowość: Skoczów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2018 - 19:28

Niby tylu szpeców tu na forum jest a nikt nie umie odpowiedzieć. Więc odp. ja, a mianowicie po wstępnych oględzinach osprzętu silnika wygląda mi na układ zapłonowy tzw II generacji, czyli tranzystorowy sterowany sygnałem z bezdotykowego czujnika indukcyjnego lub czujnika Halla. W takim układzie jest mechaniczny system regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu i rozdzielacz zapłonu.

#1448 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2018 - 19:52

Masz system EZL - z mechanicznym rozdzielaczem iskry i elektroniczną regulacją wyprzedzenia kąta zapłonu. Nieregulowany - moment zapłonu jest sterowany przez moduł zapłonowy na podstawie indukcyjnego czujnika położenia wału korbowego i wbudowanego w moduł map sensora.

W silnikach m102 rozdzielacz miał regulację, ale przy EZL do niczego nie służyła - to pozostałość po poprzedniej generacji układu zapłonowego, zaś w silniku m104 system EZL został doposażony w czujniki spalania stukowego.

#1449 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 26 lutego 2018 - 19:55

Popatrz na swój korektor oktanowy. Moim zdaniem masz na nim napisane EZL, czyli układ elektroniczny. Jeżeli zaś miałbyś wersję TSZ oznaczałoby to układ tranzystorowy.

#1450 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2018 - 19:58

Sawyer, TSZ był tylko we wczesnych m102 i to od razu widać - mały moduł zapłonowy i rozdzielacz zapłonu z "gruszką".








Podobne tematy Zwiń