Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 odpowiedzi w tym temacie

#1461 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 08 lipca 2018 - 19:01

Właściwie tak, wszystko się zgadza. Chociaż ja kiedy miałem taką samą konfigurację metodą testowania przeszedłem na sterownik KE 0 280 800 344. Nowsza wersja Twojego i silnik przyjemniej na nim pracował, lepiej odpalał na ciepło i mniej palił. A wyjściowo miałem taki jak masz teraz.



#1462 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 08 lipca 2018 - 19:38

Zauważyłem że przekaźnik pompy paliwa był klejony, do tego jak nim mocniej ruszyłem to załączala się pompa paliwa bez włączonego zapłonu.
Wyciągnąłem przekAźnik, zwarlem piny 30 i 70-któryś, tak żeby pompa chodziła cały czas. Po uruchomieniu silnika nie było żadnej poprawy. Dalej się nie wkreca na maksymalne obroty, także przekaźnik jest sprawny (?)

#1463 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 08 lipca 2018 - 20:27

Jeśli ruszanie nim powoduje uruchamianie pompy to bym go wymienił na nieklejony i nietykany. A odepnij sterownik KE całkiem, kręci wtedy do końca?

#1464 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 10 lipca 2018 - 05:43

Dalej to samo. Pomysły mi się już kończą,moduł zapłonowy mógł paść? Dodam że nie czuć wypadania zaplonow.

Użytkownik dupczak edytował ten post 10 lipca 2018 - 05:43


#1465 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2018 - 06:48

Sprawdź rozdzielacz paliwa jakie ciśnienie ma w dolnych i górnych komorach. Jeśli ciśnienia będą prawidłowe, to sprawdz czy wydatek paliwa jest prawidłowy dla każdego kanału. Jedną próba bez wtryskiwaczy, drugą z wtryskiwaczami.

#1466 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 10 lipca 2018 - 06:51

Nie wydaje mi się żeby moduł. Znowu bym wskazał na przepustnicę, linkę albo czujnik przepustnicy, ale to już sprawdzałeś...

#1467 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2018 - 09:32

Jeśli przy całkiem odpiętym elektrycznie KE nie kręci się do końca na zmostkowanej pompie paliwa, to albo mechanika - pompa umiera, albo hydraulika - rozdzielacz, przepływomierz.

#1468 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2018 - 09:46

Objaw podobny do mojego - przy pedale w podłodze łapie lekką zadyszkę przed odcinką, ale powoli idzie dalej. Wystarczy lekko odpuścić pedał gazu i ciągnie normalnie do odciny. Obstawiam, że rozdzielacz paliwa przelewa lub nierówno leje przy pełnym otwarciu klapy. Albo membrana lub uszczelnienia tłoczka, albo wszystko na raz... Skręcenie śruby w kominie trochę pomaga, ale za to w dolnej partii obrotów jest ospały.
Rozdzielacz nie jest wieczny, zużywa się. Ale pomiar wydajności pompy paliwa jest konieczny.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 10 lipca 2018 - 09:47


#1469 Offline   dupczak


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:230 CE 1988

Napisano 10 lipca 2018 - 15:02

Nie spodziewałem się aż takiego odzewu, wielkie dzięki.
Pompa paliwa została zmieniona na inna sprawną, uznałem że szybciej ja zmienię niż zmierze ciśnienie paliwa.
Rozdzielacz paliwa odrzucilem na samym początku, bo jeszcze była zaślepka w kominie. Auto z Niemiec, nie kombinowane, bez gazu. No ale chyba tylko rozdzielacz został. Upewnijcie mnie jeszcze ze cisnienie na baniakach 11-13 barow nie ma nic do tego.

#1470 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2018 - 19:49

O ile pomiar jest wiarygodny, to kompresja jest ok.








Podobne tematy Zwiń