Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 odpowiedzi w tym temacie

#1501 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 września 2018 - 09:08

I bez ABSu? Bezpieczniej wyjdzie jak odepniesz przewówd od ZPD zwanego potocznie silnikiem krokowym. Efekt ten sam, a przynajmniej ABS zachowasz.



#1502 Offline   kastor4001


  • Postów: 15
  • Na forum od: 21 maj 2015
  • Miejscowość: Lipno
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 września 2018 - 12:19

Nie poruszam się nim ponieważ jest on jeszcze na niemieckich blachach. Mam jeszcze w124 i opla agile 1.0 ☺

#1503 Offline   kastor4001


  • Postów: 15
  • Na forum od: 21 maj 2015
  • Miejscowość: Lipno
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2018 - 01:07

Powiem tak, po przełozeniu przekaznika na niby sprawny to problem dodawania spbie gazu wraca ale juz jakby mniej i ssania wróciło

#1504 Offline   PanKu


  • Postów: 22
  • Na forum od: 11 wrz 2018
  • Miejscowość: Łomianki
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:1987 skoda 120swap subaru EJ20

Napisano 10 października 2018 - 21:49

Panowie nie ogarniam.
Mój mercedes miał pominięty ZPD, i wstawioną śrubkę, sprawdziłem prąd dochodzi, zawór się otwiera, zakładam go wywalam śrubkę.
Odpalam auto, super jest ssanie! 1400obr. ładnie, po 10 minutach te same, po 15 te same, włączył się wentylator, obroty bez zmian. Przegazowałem obroty zatrzymały się na 2000.
To zmniejszyłem dawkę paliwa, na ciepłym niby ok. obroty 900. Ale lekko dodam gazu, obroty trzyma 1700, a jak depne podłoge i puszczę to spada bardzo powoli ale do 900 i trzyma, ale znowu normalne otworzenie przepustnicy i obroty +-1700.
Nie mam miernika z wypełnieniem. A na potencjometrze od klapy są jakieś głupoty z rzędu 2.1v za chwile 3.5v później 4.8V (najczęściej), zdemontowałem go przeczyściłem, wygląda jak nówka, podgiąłem blaszki żeby lepiej stykały, dalej to samo, i ruszanie tym potencjometrem po całej możliwej regulacji nic nie zmienia.... Gdy ruszam klapę ręcznie to wartości się coś tam zmieniają niby...
Może chaotycznie napisałem, ale serio nie ogarniam tego sterowania... o co mu chodzi?

Użytkownik PanKu edytował ten post 10 października 2018 - 21:50


#1505 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 października 2018 - 08:55

Bo robisz błąd w założeniach. Potencjometr nie reguluje dawki paliwa ani obrotów biegu jałowego. Potencjometr informuje tylko sterownik KE o położeniu klapy w danym momencie. Więc - jeśli masz obroty jakiekolwiek poza jałowymi, a jałowe to nie jest 900 dla tego silnika, więc nic ciekawego nie wyregulujesz. Najpierw ogarnij podstawy - uszczelnij cały dolot, sprawdź mechanizm przepustnicy na kompletność i poprawność działania, sprawdź wszelkie podciśnienia. I mówiąc uszczelnij nie chodzi mi o "patrzyłem i wygląda dobrze". Wszystko opisane jest tutaj, więc zapraszam do lektury i do dzieła.

#1506 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 03 listopada 2018 - 16:08

Wziąłem się wreszcie za regulację KE w 190-tce - był dosyć zmulony i poszarpywał ostatnio na LPG. Wg instrukcji zamieszczonej w FAQ sprawdziłem po kolei: test na włączonym zapłonie 70/20 - ok; ZPD bzyknął sobie po ok.7-8s - też ok. Po uruchomieniu silnika pokazywało na UT107 wypełnienie stałe 40% - uszkodzenie potencjometru lub zwarcie. Zdjąłem wtyczkę ze sterownika i sprawdziłem testem łączności połączenia - jest ok. Wyregulowałem napięcie na 0,7V i teraz pokazuje 50% na stałe (nie oscyluje). Próbowałem regulować także imbusem, bo ciut za wysokie obroty były. Silnik jakby odzyskał moc, bo żwawo rusza i na benzynie i na LPG, ale jeszcze chyba nie koniec. Problemy do rozwiązania - ciężko pali na ciepło, a na zimno: ssanie działa 1-2 s - trochę krótko. Jak się przegazuje to znowu obroty trzyma wyżej i po ok 3-4 s spadają.

Użytkownik mixx edytował ten post 03 listopada 2018 - 16:17


#1507 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 listopada 2018 - 19:58

mixx, przed regulacją miałeś ssanie 30sekund?

#1508 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 04 listopada 2018 - 00:49

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 03 listopada 2018 - 19:58 napisał

mixx, przed regulacją miałeś ssanie 30sekund?
nie; normalnie działało kiedyś tam, a ostatnio bardzo krótko choć jak wieczorem uruchomiłem silnik to działało dłużej zanim obroty spadły; jest jeden problem - ciężko odpala, nawet na zimno (przed regulacją było "na dotyk")

#1509 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 listopada 2018 - 07:03

Normalnie to działa około 30sekund,pytam dla tego bo kiedyś też walczyłem z ssaniem ,a okazało się że ECU miałem od modelu 2.3 ,w 1.8 ,i właśnie jak jest inny sterownik to zawsze nie działa ssanie ,pozatym wszystko ok,spróbuj cofnąć śrubę w kominku tak jak była,zobaczysz czy jest lepiej ,gorzej itd,a jak kręciłeś w kominku to podpięte miałeś coś pod przewody sondy lambda ?czy tak na czuja?

#1510 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 04 listopada 2018 - 07:30

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 04 listopada 2018 - 07:03 napisał

jak kręciłeś w kominku to podpięte miałeś coś pod przewody sondy lambda ?czy tak na czuja?
"na czuja"; przed regulacją nawet na benzynie był jakby ciut przymulony, teraz śmiga ładnie także i na LPG, jak wspomniałem; wg opisu regulacji wzbogaciłem mieszankę (kierunek zgodny z ruchem wskazówek zegara); trochę dziwi mnie zmiana wypełnienia z 40 na 50 (stałe); muszę jeszcze wymienić rurki odmy, bo pierwsza za ZPD (ta na górze, lekko karbowana ostro wygięta) jest pęknięta na dole (w coś tam wchodzi pod wtryskiwaczem rozruchowym; założyłem tam opaskę i syczenie ucichło, ale i tak muszę ją wymienić); martwi mnie ciężki rozruch - poczytam, może coś znajdę; sprawdzę także to ssanie - ile teraz pracuje. Sterownik jest od początku ten sam (sam nic nie zmieniałem).

Użytkownik mixx edytował ten post 04 listopada 2018 - 07:33









Podobne tematy Zwiń