Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 odpowiedzi w tym temacie

#1521 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 14 stycznia 2019 - 19:01

A masz ZPD co by podmianke zrobić,a auto miało kiedyś lpg?



#1522 Offline   WojCiechu


  • Postów: 13
  • Na forum od: 22 sie 2016
  • Miejscowość: Kamionka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 stycznia 2019 - 20:43

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 14 stycznia 2019 - 19:01 napisał

A masz ZPD co by podmianke zrobić,a auto miało kiedyś lpg?
No właśnie nie mam ZDP na podmiankę, a to jeden z typów ale bawiłem się nim i na "sucho" i kąpałem i wygląda że działa.
Auto nie miało LPG, ale miało urządzenie do euro 4, które odłączyłem i od nowa ustawiłem kjet. typuje jeszcze wiązkę (nie bardzo wiem jak sie za to zabrać) jednak jakiś czujnik temp (bo odrazu po odpaleniu nie przygasa) i czujnik obrotów?

Użytkownik WojCiechu edytował ten post 14 stycznia 2019 - 20:52


#1523 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 14 stycznia 2019 - 21:34

Czujniki nie powodują falowania nawet jak są zepsute,to jakiś drobiazg ,a klapa nie obciera ,nie przycina się? masz duży luz na pedale gazu ?

#1524 Offline   WojCiechu


  • Postów: 13
  • Na forum od: 22 sie 2016
  • Miejscowość: Kamionka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 stycznia 2019 - 22:40

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 14 stycznia 2019 - 21:34 napisał

Czujniki nie powodują falowania nawet jak są zepsute,to jakiś drobiazg ,a klapa nie obciera ,nie przycina się? masz duży luz na pedale gazu ?

klapa kjeta? chodzi bez problemu. Luz na pedale mam całkiem duży.

#1525 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 15 stycznia 2019 - 10:18

Jak przekręcisz kluczyk do kontrolek to po 10 sekundach ZPD ma kliknąć, sprawdź to przy otwartej masce żebyś na pewno słyszał (przekręć i idź do silnika słuchać). To że miałeś 3 srebrne nic nie znaczy, bo one sobie padają jak muchy i trafić z rzędu 3 uszkodzone (w tak popularny sposób) to nie jest mistrzostwo świata. Co pokazuje miernik wpięty w okrągłe gniazdo jak silnik pracuje na ciepło?

#1526 Offline   WojCiechu


  • Postów: 13
  • Na forum od: 22 sie 2016
  • Miejscowość: Kamionka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 stycznia 2019 - 16:24

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 15 stycznia 2019 - 10:18 napisał

Jak przekręcisz kluczyk do kontrolek to po 10 sekundach ZPD ma kliknąć, sprawdź to przy otwartej masce żebyś na pewno słyszał (przekręć i idź do silnika słuchać). To że miałeś 3 srebrne nic nie znaczy, bo one sobie padają jak muchy i trafić z rzędu 3 uszkodzone (w tak popularny sposób) to nie jest mistrzostwo świata. Co pokazuje miernik wpięty w okrągłe gniazdo jak silnik pracuje na ciepło?

ZDP klika, dla pewności potwierdze to dziś, ale sprawdzałem to nawet przy odpiętej rurce by widzieć czy się otwiera.
Czyli sprawdzić przelutowany srerny, bo może np przerywać?
Wpięty w 3 i 5 pokazuje wypełnienie 6-7[V] - regulowałem to po wymianie całego KJETA na inny.

#1527 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 15 stycznia 2019 - 18:12

Ta wartość 6 i 7 V to zakres w którym oscyluje, czy ciągle stoi na mniej więcej tej samej wartości?

Że się otwiera to dobrze- tylko czy po 10 sekundach się zamyka?

#1528 Offline   WojCiechu


  • Postów: 13
  • Na forum od: 22 sie 2016
  • Miejscowość: Kamionka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 stycznia 2019 - 10:22

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 15 stycznia 2019 - 18:12 napisał

Ta wartość 6 i 7 V to zakres w którym oscyluje, czy ciągle stoi na mniej więcej tej samej wartości?

Że się otwiera to dobrze- tylko czy po 10 sekundach się zamyka?
Tak, wartość oscyluje. (niestety, to bym wiedział co naprawić)
sprawdze to dziś, ale wydaje mi sie ze sie zamyka, ale nie całkiem (zostaje trochę światła)

#1529 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 17 stycznia 2019 - 01:27

Czyli dobrze. Pozostaje jeszcze regulator napięcia alternatora, inspekcja kopułki i przelutowanie dla pewności srebrnego przekaźnika

#1530 Offline   WojCiechu


  • Postów: 13
  • Na forum od: 22 sie 2016
  • Miejscowość: Kamionka
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2019 - 14:07

Mam przelutowany, a włożony jest taki, gdzie dostałem zapewnienie że jest sprawny. Kopułka na pewno ma jeden styk zaśniedziały, alternator- ostatnio musiałem z kabli odpalać samochód, tylko pytanie moje, czy to są możliwe przyczyny przygasania czy nierównej pracy na jałowych (leciutkiego szarpania)








Podobne tematy Zwiń