Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 2 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1544 odpowiedzi w tym temacie

#1541 Offline   Sawyer


  • Postów: 2384
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 luty 2019 - 03:02

Czujnik położenia przepustnicy, lejące wtryskiwacze, mimo wszystko nastawnik EHA, ECU (0 280 800 286), dystrybutor paliwa w ostateczności.

#1542 Offline   theplaya


  • Postów: 3
  • Na forum od: 18 sie 2018
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 luty 2019 - 10:55

Przepustnice zalawie testem na zwarcie pinow a EHA? mozna jakos łatwo zweryfikowac jego dzialanie?

#1543 Offline   mattinh


  • Postów: 2
  • Na forum od: 19 lut 2019
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 luty 2019 - 20:20

Z racji tego, że po kilku dniach walki z W201 poddałem się to szukam u Was pomocy.

Zrobiłem swap słupka w W201 1.8 manual (102.962 KAT/RUF EZL + LPG...) z 2.0 automat (xxx z W124). Wszystkie czujniki przełożone razem z KE ze starego motoru + rozdzielacz (nowa kopułka,palec) / instalacja w samochodzie fabryczna - usunąłem LPG. Poprzedni właściciel twierdził, że auto odpalało (!) ale tylko na LPG, bo na benzynie czasami odpalał, czasami nie.
Poczytałem trochę na forach, poedukowałem się z "Poradnikami serwisowymi" i dalej stoję w miejscu. W skrócie:

+ samochód kręci ale nie odpala
+ zapłon ustawiony zgodnie z książką / jest iskra na wszystkich świecach
+ paliwo trafia na wtrysk rozruchowy i po naciśnięciu klapy spiętrzającej na pozostałe cztery wtryski (po zmostkowaniu pinu 30+87)
- po dłuższym kręceniu strzela w klapę spiętrzającą
- nie ma napięcia na wtryskiwaczu rozruchowym (podałem na niego manualnie ~9V i słychać, że działa)
- po przekręceniu stacyjki na zapłon nie słychać pompy paliwa (pyt.1 - czy powinna tak chodzić jak po zmostkowaniu 30+87?)

Wg mnie wszystko wskazywało na uszkodzony Przekaźnik pompy paliwa (A002 545 20 05) lub Przekaźnik przepięciowy (A201 540 32 45). Przelutowałem wszystkie luty w jednym i drugim ale dalej bez reakcji. Podmieniłem Przepięciowy z innego działającego W201 o tym samym nr i także nic. Poszedłem krok dalej i sprawdziłem Przepięciowy od strony diagnostycznej wg "Poradnika Serwisowego" - bezpiecznik 10A sprawny, zmostkowałem styki 1 + 2 i na 1 względem masy jest 12V, potem mierząc napięcie pomiędzy stykiem 5 i 6 NIE uzyskałem wymaganego napięcia "12V" a zaledwie 0,6V (!). Otwarłem schemat elektryczny... i w ogóle kolory kabli mi się nie zgadzają we wtyczkach, dzwoniąc po przewodach zaczęły mi wychodzić jakieś dziwne połączenia względem schematu. Przepatrzyłem wszystkie schematy elektryczne silników M102 i Przekaźnik przepięciowy wszędzie ma 5-pin z czego mój ma 7-pin fizycznie... W sieci znalazłem go opisanego jako K1/1 (7-pin) ale brakuje mi dalszej części schematu. Skąd ten prąd ~0,6V na brązowym grubym przewodzie - nie wiem (wydawało mi się, że przewody masowe są w instalacji koloru brązowego widocznie się myliłem)
Czekam jeszcze na inny Przekaźnik pompy paliwa ale dojdzie za 2 dni dopiero. Co nie zmienia faktu, że wydaje mi się coś namieszane w kablach mimo - z drugiej strony nikt tam przede mną nie był.

Im dłużej grzęzne w schematach tym większy mam mętlik w głowie. Może za bardzo skomplikowałem sobie sprawę wchodząc w schematy. Nakierujcie mnie jak coś Wam do głowy przychodzi.

pyt.2 czy po zmostkowaniu 30 i 87 powinien chociaż na chwilę zapalić ?
pyt.3 to strzelanie na PB w gaźnik raczej nie powinno mieć miejsca przy nieodpalonym motorze?

#1544 Offline   w0jta5


  • Postów: 4896
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 wrzesień 2019 - 11:47

Tak pierwsze co mi przychodzi na myśl to rozrząd - sprawdzałeś? Sprężanie sprawdzone?
Jak strzela w dolot to trzeba dokładnie sprawdzić czy nie uszkodziło elementów gumowych przepływomierza i odmy.
Wypełnienie - błędy jakieś pokazuje? błędy ze sterownika skasowane diodą? Może przy przekładaniu uszkodził się jakiś czujnik lub wiązkę.

Co do wiązki, zobacz czy ten schemat Ci pasuje, bo m102.910 ma inną wiązkę niż pozostałe.

http://wrzucplik.pl/...563---mjlo.html

Sprawdź rozrząd, następnie sprawdź czy masz szczelne połączenie odmy od kalosza do zaworu powietrza dodatkowego. Odłącz przekaźnik przepięciowy, pedał w podłogę i odpalaj. Ewentualnie posiłkuj się samostartem. Jak odpali to wiesz, że mechanicznie masz ok. Pozostaje układ elektryczny KE uszkodzony.

To tak na szybko trochę chaotycznie. ;)

#1545 Offline   melfio1


  • Postów: 3503
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 05 wrzesień 2019 - 17:33

mattinh, a rozebrałeś tą centralkę lpg pod zegarami,bo ja kiedyś też miałem problemy z rozruchem i ,i pod zegarami ,tą osłoną w kablach był taki bezpiecznik od LPG tzn.są przecięte kable od pompy paliwa i wstawiony ten przekaźnik ,połączony był on z tym prztyczkiem co przełącza z pb na lpb ,ten dziadowskie kable LPG z kordowały ,utleniły się i było tak jw.kręcił i nie palił ,ile ja się ku...na szukałem .

Użytkownik melfio1 edytował ten post 05 wrzesień 2019 - 17:34