Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 19 grudnia 2013 - 22:26
[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy
#31
Napisano 19 grudnia 2013 - 22:23
#32
Napisano 19 grudnia 2013 - 22:28
Jak masz podeście do oscyloskopu to go sprawdź, jak nie to ściągnij potencjometr i sprawdź ścieżki
#34
Napisano 20 grudnia 2013 - 09:11
#35
Napisano 20 grudnia 2013 - 16:26
Jak juz pisalem kompletny uklad zaplonowy nowy, swiece co 10000km wymieniane razem z olejem za kazdym razem innych firm, teraz mam championy dedykowane wg. instrukcji od auta, roznic nie zauwazam... kopulka beru z palcem maja moze z 20 tysi, przewody nowe sentecha maja moze z 5 tys km, wymienione profilaktycznie poprostu bo na starych silnik chodzil tez elegancko
Co do linki, nie bylo napinane linka tylko regulacja na ciegnach wiec stycznik byl zawsze (przemyslalem to zanim zrobilem ) bo ciegno ktore go popychalo nie zmienilo swojej pozycji, wrocilem do oryginalu nic to nie zmienilo pozatym ze wolne spadly do 750obr, problem pozostal...
A wiec co do ogladania i sprawdzania, jak juz pisalem jestem mechanikiem, wiec obejrzalem wszystko co mi przyszlo do glowy, wszystkie gumy i odmy byly ogladniete i dla pewnosci jeszcze plakiem sikniete, bez rezultatow, wszystko szczelne i elastyczne jakby mialo moze z 10lat a nie 25...
stycznik biegu jalowego dziala, nie ma sensu w nim grzebac, silnik pracuje idealnie na wolnych, po odpinaniu innych czujnikow silnik wchodzi na obroty plynnie i spada plynnie, to wlasnie za jego pomoca sterownik podnosi te obroty i opuszcza stad wnioskuje ze jest jaknajbardziej sprawny
co masz na mysli z czujnikiem przepustnicy, chodzi o ta krancowke? dziala bez zarzutu
potencjometr, jak juz pisalem wyglada na uszkodzony, bo nie da sie go zdiagnozowac jak opisaliscie, nie zwiera zadnych pinow przy pomiarach i nie ma zadnego pradu pomiedzy 1 i 2 pinem, tylko miedzy 1 i masa silnika jest 6.7v, nie mam dojscia do oscyloskopu niestety ale i tak nie dalo by sie go pomierzyc bo nie daje jakiegokolwiek sygnalu nawet przy dodawaniu gazu, dlatego szokujace jest to ze sterowanie silnika nie pracuje w trybie awaryjnym dopiero przechodzi w tryb awaryjny po jego odpieciu i w diagnostycznym mam falujace 5v
jak wyglada to madrzejsze zlacze diagnostyczne do migania bledow? do teraz nie zachaczylem sie o cos takiego, wpadl mi tylko w oczy selektor oktanowy za akusem, ale na nim jest plomba wiec nie ma sensu ruszac bo nie tu lezy problem
czujniki mam 3, 1 pinowy dziala bo licznik wskazuje poprawnie, gruby 2 pinowy dziala tez (termowlacznik wentylatora) bo wlacza sie wisco, 2 pinowy do kompa tez sprawny bo go przemierzylem, zimny ma ogromna opornosc a goracy spada na jakies 300om jak dobrze pamietam
sondy chyba nie ma sensu mierzyc bo na zimnym silniku nie jest brana pod uwage w zadnym aucie wiec gdyby byla walnieta problem nie wystepowalby na zimnym, a tu jest na zimnym jak i goracym, na zimnym jeszcze gorzej niz na cieplym
jak sprawdzic czujnik zasysanego powietrza?
jak sprawdzic wtrysk rozruchowy? jakos dziala napewno bo po jego odpieciu auto nie odpala wcale, po podpieciu pali od strzala
mozesz cos wiecej napisac o filtrze KE? niezauwazylem tam niczego takiego, chyba ze chodzi ci o regulator cisnienia paliwa
A wiec co do wtryskiwaczy, najpierw kupie ten nowy potencjometr firmy krzak z allegro, podmienie i zobacze czy bedzie napiecie na stykach i ustawie na 7v, jak potem nie bedzie chodzil to wyjme wtryski i je sprawdze przy okazji tez uszczelnie.
Jak na moje to moga byc tylko wtryski, potencjometr lub rozdzielacz paliwa, bo objaw sie pogarszal stopniowo tak jakby cos sie zuzywalo....
#36
Napisano 20 grudnia 2013 - 19:17
Co do wtrysku rozruchowego zgodzę się jeśli po jego odłączeniu nie odpala znaczy że raczej jest w porządku czyli nie leje ciągle ( przepuszcza)
A nie masz jeszcze czujnika koło pompy wody takiego jedno pinowego odpowiada za podgrzewanie kolektora dolotowego z tego co pamiętam to po przekroczeniu 60stopni wyłącza grzanie.
A co do KE to zdejmowałeś go i oglądałeś tą przeponę gumową ? Filtr Ke to tak jak mówiłem taka przejściówka od strony szyby czołowej wkręcona jest ona w KE a do niej przykręcony jest przewód paliwowy taki elastyczny o ile dobrze pamiętam . Zerknij czy przy dźwigienkach gazu masz 2 sprężyny jedna widoczna a druga już nie jest pod KE odpowieda za domykanie przepustnicy . Kolego to nie selektor oktanowy koło akumulatora jest tylko pokrętło do zmieniania map silnika , i do czynności serwisowych tego się nie rusza . korektor oktanowy powinieneś mieć na lewym nadkolu a odnośnie gniazda powinno znajdować się koło akumulatora tuż przy kostce co spina się sondę koło mocowania amora. Może masz starszego Ke i nie posiadasz to zmienia tylko tyle że masz mniej roboty bo sterownik nie zapamiętuje błędów Odnośnie wtrysków sprawdzić nigdy nie zawadzi szczególnie jeśli czuć nie spalone paliwko . Co do rozdzielacza raczej wątpię , to jest dość trwałe i niezawodne pod warunkiem że nie ma gazu zamontowanego co powoduje zacieranie się tłoczka z powodu braku sparowania Bp . PAMIĘTAJ POTENCJOMETR USTAWIASZ NA 0,7V +/- 0,1 Regulator ciśnienia to regulator ciśnienia a filtr to filtr . Kolego to jest tak jak już mówiłem taka przejściówka z drobną metalową siateczką w środku.
Kolego jeśli stycznik co dotykał ok ale jeśli cięgnem podkręciłeś przestał działać czujnik przepustnicy pod KE a mianowicie nie było sygnału dla sterownika że przepustnica jest zamknięta , co znacząco kolidowało w jego pracy . KE ma to do siebie że jeśli jest jakiś najdrobniejszy element uszkodzony to nie będzie dobrze działać . Osobiście uważam ten za najlepszy i najmniej zawodny układ wtryskowy oczywiście gdy nie karmi się go lpg. LPG + KE = problemy
Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 20 grudnia 2013 - 19:25
#37
Napisano 20 grudnia 2013 - 19:25
#38
Napisano 20 grudnia 2013 - 20:02
Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 20 grudnia 2013 - 20:06
#39
Napisano 20 grudnia 2013 - 21:06
filtra ke nie ma w nim, od rurki paliwowej stalowej idzie waz gumowy do ke i nic po drodze nie ma, czujnika na pompie wody nie mam rowniez ida tylko kable do czytnika obrotow i sprzegla zalaczajacego visco
przejechalem sie, oczywiscie silnik juz goracy, bez filtra, i czuc ze troche oslabl, moze byc to spowodowane brakiem filtra czy raczej ustawieniem potencjometra? ale po powrocie mozna bylo deptac w gaz na maksa i zero czkawki, nie mam pojecia tylko czy go naprawilem czy moze tak ma na goracym, musze czekac az ostygnie i sprawdzic...
jedna roznica jeszcze jest, przy pracujacym silniku po wcisnieciu bardzo delikatnym klapy przeplywomierza silnik wchodzi lekko na obroty, wczesniej, przed modem po jej poruszeniu odrazu sie dlawil w kierunku zgasniecia...
dodam ze w extremalnym wypadku uczucie oslabniecia moze byc spowodowane ze od miesiaca jezdze audi 100 2.6 v6 z manualna skrzynia... musze mu czas do setki zmierzyc zeby moc stwierdzic czy oslabl
#40
Napisano 20 grudnia 2013 - 21:08
jeszcze jedno mi przyszlo do glowy, ori przewody zaplonowe boscha mialy 1kohm opornosci, sentechy maja 13kohm jak pamietam, zmiana jednak wplynela ni jak na prace silnika i osiagi, jaka przerwe powinienem miec na swiecy?
Użytkownik corsiarz edytował ten post 20 grudnia 2013 - 21:12
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|