#1
Napisano 26 lutego 2018 - 21:43
Po dłuższej przerwie postanowiłem poradzić się Was bracia na forum.
Swoją chorobę z Mercedesem zacząłem 6 lat temu od sedana w124 200D 1989 rok. Na chwilę obecną poruszam się s124 250D w kombiaku 1988 rok. Wraz z wiekiem zauważyłem że im człowiek starszy tym mocy życiowej brakuje więc czuję wewnętrzną potrzebę pójścia z pojemnością na 3 litrowy motor koniecznie w KOMBI budzie. Interesują mnie tylko kopciuchy. Nie chcę benzyniaków. Zaznaczam że jestem z natury raczej konserwatywny z sympatią do prostoty, unikając utrudniania życia awariami podzespołów silnika ( turbina, klima, asd, 4matic itp ) które zostały stworzone aby ,,uczynić życie piękniejszym". Interesuje mnie głównie silnik bez turbiny, z manualną skrzynią biegów, klima może być nie musi. Jest dwóch zawodników :
1: W124 300td 110 KM, do 1993 roku
2: E300 24V Diesel, 136 KM do 1997 roku
Oba w kombi.
Zawodnik 1, Motor starszej konstrukcji 12 zaworowy, klasyczna rzędowa 6, bez EGR OM603. Mój 250D ma 90 KM i jadąc staram się sobie wyobrazić 20 KM więcej. Czy to odczucie będzie wyraźniejsze, czy będzie żywiej gnać tę budę? Nie wiem bo nie mam możliwości przejechania się 300td. Koszty ewentualnego serwisowania znam to jest to tylko jeden gar więcej w stosunku do 250D. Z kolei gdzieś czytałem że w tych silnikach trzeba uważać na głowicę bo przy przegrzaniu silnika może pękać? Coś mi się wierzyć nie chce. Zresztą jak jest dobra temperatura pracy to silnik raczej wieczny. Nie mam wiedzy na temat średniego spalania itp. Z natury jeżdżę spokojnie, z potrzebą do wyprzedzania lub nagłego przyspieszania jak ktoś siedzi mi na dupie, czyli ogólny sposób jazdy oceniam jako normalny.
Zawodnik 2, Nowsza konstrukcja, 24 zawory, dwa wałki rozrządu OM606.136 KM już brzmi lepiej, czy rzeczywiście czuć je w czasie jazdy? Na pewno wyższa kultura pracy, równiejsza praca, podobno klekot piękniejszy, spalanie mniejsze? tego nie wiem. Z kolei koszty ewentualnego serwisowania podwójne ( np szklanki, prowadnice zaworów itp). Spotkałem się z opinią że są problemy z wymianami świec żarowych, że się ukręcają. Czy rzeczywiście tak jest? z czego to wynika, z materiału z jakiego są wykonane czy z trudnego dostępu do nich? No i tu już fabrycznie montowany zamulacz EGR ( niech spłonie ten co to wymyślił i wprowadził ) czy da się w prosty na zaślepić to badziewie?
Proszę, napiszcie swoje doświadczenia, uwagi, porady, plusy i minusy każdego z nich, na co zwrócić uwagę. Która z tych jednostek jest trwalsza, jakie są wrażenia z jazdy. Pomóżcie bracia ułatwić mi wybór co do zakupu.
Pozdrawiam i dziękuje za każdy post.
#2
Napisano 26 lutego 2018 - 22:55
Użytkownik spokoemil edytował ten post 26 lutego 2018 - 22:56
#3
Napisano 27 lutego 2018 - 00:59
Użytkownik Mike69 dnia 26 lutego 2018 - 21:43 napisał
O różnicach w osiągach napisał kolega wyżej, ale jak już kładziesz na to taki nacisk, pomyśl o M104 - nie są takie strasznie skomplikowane i awaryjne... nawet taki 2.2 M111 przy OM602 to rakieta. Znowu - jak kupisz M111 w dobrym stanie, to pochodzi dłużej niż zaorane OM606. Przy tak starych autach wybór robi się coraz szczuplejszy i powoli jest tak jak z beczką - stan blacharski kryterium nr 1.
Abstrahując już zupełnie od tego, że zakup normalnego 124 z 250D i 300D w normalnej cenie (czyli do 15k) jest coraz trudniejsze - sam szukałem do niedawna OM603 i po obejrzeniu paru "igieł", "oczek w głowie" i "prawie nówek" odpuściłem, bo żaden nie dorównywał mojej bieda-sześćsetdwójce. Choć kryterium było jedno - normalny stan bez wkładu rzędu 5000 na dzień dobry. Już olałem tapicerkę, wypas...na OM606 też bym się nie obraził...
Nic to nie dało.
Użytkownik inutile edytował ten post 27 lutego 2018 - 01:04
#4
Napisano 27 lutego 2018 - 09:30
Użytkownik elspasoo edytował ten post 27 lutego 2018 - 09:40
#5
Napisano 27 lutego 2018 - 18:35
#6
Napisano 27 lutego 2018 - 19:18
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#7
Napisano 01 marca 2018 - 20:36
Na chwilę obecną poruszam się w124 250td OM602 kombi bez turbo 90KM skrzynia 5 manual. Czy istnieje możliwość swapa samego 300td OM603 a skrzynia, wał, most półosie zostaną od 250td?? Czy trzeba wszystko zmieniać pod OM603??
#8
Napisano 01 marca 2018 - 22:31
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#9
Napisano 08 marca 2018 - 19:46
#10
Napisano 08 marca 2018 - 21:43
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
Podpięty [w201/w124] Wybór felg i opon - wszystkie potrzebne wymiary |
Modyfikacje,Tuning | EssiRS |
|
||
[w124] 300TD 4matic - tempomat się sam wyłącza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | koder |
|
||
W124 300 CE EMU CLASSIC PEŁNA SEKWENCJA. ZACZYNAMY. |
Modyfikacje,Tuning | Stuwka |
|
|
|
[W201] Ustawienie świateł przeciwmgłowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|