Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] m104 2.8E Silnik odpala tylko na hol


77 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 luty 2018 - 07:26

Witam Was!
Mam problem i liczę na podpowiedź, bowiem wyczerpały mi się pomysły?!
Pacjent MERCEDES W124 E KLASA 2.8 197KM.
Od pewnego czasu Mercedes rzucił palenie. Jeszcze 2tyg. Temu odpalal po 30min mekki dla rozrusznika, lecz nie tędy droga. A co najlepsze odpala tylko na zaciąg z liny oraz gdy osiągnie temp. 90' przy czym walnie niezłą chmurę z komina o zapachu benzyny...
Dzisiaj wyjalem listwe wtryskowa , bo myślałem że go zalewa któryś wtrysk. 1 i 6 nie lal, ale zauważyłem że przy wtyczce od 6ego wtryskiwacza zwieraja dwa kable przykruszone, więc je zaizolowalrm itp i ku zdziwieniu zaczęły lać pozostałe. Złożyłem i to samo czyli tylko na linkę. Świece nowe, przewody Ok, cewki Ok, przejrzałem wiązke kabel po kablu, wydaje się ok, wymieniłem z dwa mies. Temu czujnik położenia walka rozrządu, czujnik temp. Pompa wody itp... dodam, że przez noc rozladowuje akumulator. Przejrzałem wszelkie tematy na forum, więc gdzie mogę szukać przyczyny??? Pozdrawiam

#2 Offline   brajtas


  • Postów: 129
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8 swap OM601

Napisano 27 luty 2018 - 08:36

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 luty 2018 - 07:26 napisał

zauważyłem że przy wtyczce od 6ego wtryskiwacza zwieraja dwa kable przykruszone, więc je zaizolowalrm
Jak sam zauważyłeś izolacja kabli sypie się więc wiązka silnika do regeneracji (to podstawa i od tego trzeba zacząć) i radze zajrzeć również do kabla przepływomierza i przepustnicy bo tam też może być podobna sytuacja. Następnie kasowanie błędów ECU i ew. dalsze poszukiwanie kolejnych usterek.

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 luty 2018 - 07:26 napisał

dodam, że przez noc rozladowuje akumulator
To może świadczyć o zwarciu w tej Twojej "pokruszonej" wiązce i grozi pożarem instalacji więc nie lekceważyłbym tego tematu :smoke:
Ponadto Twój M104 ma :193 hp/142 kW at 5500/min. 197KM ma C280 z silnikiem M112.

Użytkownik brajtas edytował ten post 27 luty 2018 - 08:49


#3 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 luty 2018 - 09:06

145kw mam wszędzie popisane, ale nie będę się spieral. Nie chce wymieniać po kolei wszystkiego, lecz napotkać przyczynę. Sama wiązka na start to koszt ok.700zl +/- . Dziwi mnie to, że z liny bez problemu. Wydaje mi się, że jest to jakaś elektroniczna rzecz?! Dzięki za podpowiedź.

#4 Offline   brajtas


  • Postów: 129
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8 swap OM601

Napisano 27 luty 2018 - 09:29

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 luty 2018 - 09:06 napisał

Nie chce wymieniać po kolei wszystkiego, lecz napotkać przyczynę. Sama wiązka na start to koszt ok.700zl +/-

Uwierz mi, dobra wiązka silnika to podstawa !
Dla silników M111 i M104 (wyprodukowanych do 1995roku) sypiąca się izolacja wiązki silnika, przepływomierza i przepustnicy to podstawowa przyczyna wielu problemów. Trudno z pozycji monitora komputera ocenić przyczynę Twoich problemów ale wystarczy, że zrobisz fotkę wiązki, która biegnie w korytku przy wtryskiwaczach oraz w okolicy wtyczki do przepływomierza wcześniej zdejmując z niej izolację.
Może się bowiem okazać, że to co zrobiłeś wcześniej:

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 luty 2018 - 07:26 napisał

....wymieniłem z dwa mies. Temu czujnik położenia walka rozrządu, czujnik temp
było niepotrzebne.

Jeśli w brifie "stoi", że masz 145kW to zwracam honor bo do polskich dowodów rejestracyjnych urzędnicy i diagności wpisywali różne rzeczy :eek:

Użytkownik brajtas edytował ten post 27 luty 2018 - 09:48


#5 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 luty 2018 - 10:37

Szczerze to przepływomierza nie mam z 5lat. Uważasz, że taki wpływ może mieć przepustnica? Myślę jednak by zacząć faktycznie od tej wiązki silnika tylko jak ja wypiac?! Co wchodzi w skład wiązki silnika? Chodzi mi jakie wtyczki w jakiej kolejności wyjmować, bo przez lpg trochę mam bałagan pod maską z kablami. Może inaczej, przepływomierz jest tylko wtyczki brak 🙂

Użytkownik Kamile280 edytował ten post 27 luty 2018 - 10:38


#6 Offline   brajtas


  • Postów: 129
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8 swap OM601

Napisano 27 luty 2018 - 11:11

Skoro nie masz przepływomierza to na podstawie wskazania jakiego czujnika zbudowane są mapy paliwa dla LPG skoro PB działa prawdopodobnie w trybie awaryjnym?
Silniki M111 (2.2) i M104 mają ECU sterujący zapłonem i paliwem oznaczony jako HFM-SFI co oznacza: Sequential multiport fuel injection/ ignition system a to oznacza, że podstawowym parametrem na podstawie, którego buduje się mapę paliwa jest właśnie przepływ powietrza i to on nie jako determinuje jaka ilość paliwa w funkcji obrotów otwarcia przepustnicy (i wielu innych parametrów) jest podawana na wtryskiwacze. Skoro tej informacji nie ma, układ pracuje w trybie awaryjnym ustalając dawkę paliwa wyłącznie w funkcji temperatury, obrotów silnika, wskazań TPS-a etc.

Użytkownik brajtas edytował ten post 27 luty 2018 - 11:19


#7 Offline   tRawski


  • Postów: 847
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 27 luty 2018 - 11:24

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 luty 2018 - 07:26 napisał

Jeszcze 2tyg. Temu odpalal po 30min mekki dla rozrusznika

Ty tak serio? I nie denerwuje Cie to?

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 luty 2018 - 09:06 napisał

Sama wiązka na start to koszt ok.700zl +/-

Robisz wiazke silnika i przepustnicy u Kubasza i zapominasz o poprzednio wspomnianym.

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 luty 2018 - 10:37 napisał

Szczerze to przepływomierza nie mam z 5lat

I przez te 5 lat palil na dotyk czy go chechlales pol godz przed kazdym startem? :E :E

Zrob jak brajtas pisze i bedziemy myslec co dalej.

A tak z ciekawosci - ile pali bez przeplywomierza?
Przez te 5 lat napewno bys uzbieral na wiazke z tego przepalonego paliwa.

#8 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 luty 2018 - 12:40

Więc co Panowie radzicie w tej sytuacji skoro macie już jakiś pogląd na mój problem? Palił na dotyk kolego przez caly czas bez problemu, a spalanie to już inna kwestia jakieś 22l miasto, na szczęście to mój garazowy samochód jak żona domowy zabiera

#9 Offline   Fah


  • Postów: 255
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 luty 2018 - 12:47

Ło matkoboskoropodajno, a ja myślałem, że mój żrący 12l w mieście, to coś dużo. To tak - wiązka na bank, skoro już się kable sypią. Drugie - zmień tytuł, póki administracja się nie przyczepiła. Trzecie - znajdź jakiegoś dostawcę rozruszników, bo przy półgodzinnym "chechłaniu" taki ktoś będzie ci bardzo przydatny. Czwarte - wymigaj błędy, będziesz wiedział, od czego zacząć

#10 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 luty 2018 - 12:51

Nie zamierzam go już męczyć, szkoda tym bardziej po regeneracji... pojadę na komputer, a następnie wezmę się za wiązke. Jaki tytuł sugerujesz by nie było balaganu?

#11 Offline   elspasoo


  • Postów: 65
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 27 luty 2018 - 13:18

Po co jechać na kompa jak nie masz przewodów od przepływomierza, i pewnie jeszcze niezły bałagan w izolacji tejże. Zrób nową instalację wraz z cewkami i przepustnicą + porządne mycie przepustnicy. Dopiero potem szukanie problemu, a może właśnie to będzie rozwiązanie problemu.

#12 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 luty 2018 - 13:30

Po to jechać na kompa, by zobaczyć np. Czy z czujnikiem położenia walka rozrządu jest w porządku. Przecież może być też tak, że iskra idzie nie w tym momencie co powinna. Kosztuje to grosze, a można rozwiać ni3 które sprawy

#13 Offline   Fah


  • Postów: 255
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 luty 2018 - 13:37

[W124] M104 - odpala tylko na linę. Regulamin tego wymaga

#14 Offline   elspasoo


  • Postów: 65
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 27 luty 2018 - 13:50

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 luty 2018 - 13:30 napisał

Po to jechać na kompa, by zobaczyć np. Czy z czujnikiem położenia walka rozrządu jest w porządku. Przecież może być też tak, że iskra idzie nie w tym momencie co powinna. Kosztuje to grosze, a można rozwiać ni3 które sprawy
Skoro jesteś pewien, działaj.

#15 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 luty 2018 - 13:55

Pewna jest tylko śmierć... A komp na pewno nie zaszkodzi. Nie zawracal bym nikomu gitary gdyby wiedział co mu jest?!

#16 Offline   w0jta5


  • Postów: 4846
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 luty 2018 - 14:04

Nie wiem czy jest sens sprawdzać błędy, ponieważ uszkodzona wiązka będzie je generować w dużej ilości...

O wiązce m104: http://archiv.mb124....r_Selberbastler

#17 Offline   elspasoo


  • Postów: 65
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 27 luty 2018 - 14:41

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 luty 2018 - 13:55 napisał

Pewna jest tylko śmierć... A komp na pewno nie zaszkodzi. Nie zawracal bym nikomu gitary gdyby wiedział co mu jest?!
Walczyłem z usterką w moim M111 ,mam też swój SD (+ nowa wiązka) ,a mimo to znalezienie problemu nie było oczywiste. To Twoje auto.

#18 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 luty 2018 - 19:03

Kogo polecacie do regeneracji wiązki? Nie mogłem dziś połączyć komputera z Mercedesem także teraz i ja stawiam na wiązke.

#19 Offline   w0jta5


  • Postów: 4846
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 luty 2018 - 21:25

Wyświetl postUżytkownik Kamile280 dnia 27 luty 2018 - 19:03 napisał

Kogo polecacie do regeneracji wiązki? Nie mogłem dziś połączyć komputera z Mercedesem także teraz i ja stawiam na wiązke.
Uzyskałeś już odpowiedź na to pytanie, w tym temacie.

#20 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 marzec 2018 - 20:01

Witam. Mam już na aucie nową wiązke silnika oraz przepustnicy. Wszystko bez zmian, lecz już coś odkryłem. Mianowicie cewka do wymiany oraz gdy rozlaczam odlaczam i tak w kółko wtyczkę, która znajduje się przy akumulatorze to odpala w pewnym momencie jakby dostawał sygnał. Pytanie brzmi, czy to jest od położenia walka rozrządu czy walka korbowego? Na kablu. Dodaje grafikę. Dołączona grafika

Użytkownik Kamile280 edytował ten post 18 marzec 2018 - 20:08