Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] m104 2.8E Silnik odpala tylko na hol


77 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 marca 2018 - 18:35

Jest tu ktoś pomocny od ciężkich przypadków w MB czy tylko przy tych oczywistych?!?



#22 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 marca 2018 - 18:37

Jaki numer na wtyczce?

#23 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 marca 2018 - 20:10

Już był zamiennik wrzucony na którym nawet nru nie było... Bo też chciałem znaleźć po numerze.

#24 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 20 marca 2018 - 16:42

Jeśli to złącze jest w okolicy komputerów (wnęka za akumulatorem) to jest czujnik położenia wału korbowego, Wtyczkę czujnika położenia wałka ssącego nasadza się bezpośrednio na czujnik i kabel nie jest nigdzie już łączony, "biegnie" bezpośrednio do ECU silnika.
Numerację czujników położenia wału znajdziesz na końcu tego wątku:
http://mb201-124.eu/...ow/page__st__20

W swoim M104.944 2.8 mam taki: 002 153 90 28 (na wtyczce Nr 0155452828)

Użytkownik brajtas edytował ten post 20 marca 2018 - 16:49


#25 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 marca 2018 - 19:17

W porządku. Już kupiłem używany oryginał oraz cewki. Jutro będę próbował coś z tym zdziałać. Jakim komputerem można się podpiąć do mercedesa? Znajomy ma boscha kts ale coś nie chciał się połączyć...

#26 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 22 marca 2018 - 08:47

Skoro na zaciąg zapala, a na rozruszniku nie chce to zacząłbym od prostej rzeczy.
Sprawdź czujnik położenia wału, a dokładniej jego odległość od pierścienia impulsowego na kole zamachowym.
Z tego co wiem odległość ta nie powinna być wieksza niż 1mm, jeśli jest większa czujnik przy niskiej prędkości obrotowej moze mieć problemy z generowaniem impulsów mimo iż sam w sobie moze być sprawny.

#27 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 marca 2018 - 12:30

Dzięki wielkie, cenna podpowiedź. Popołudniu to sprawdzę.

#28 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 marca 2018 - 15:42

Dołączona grafika


Od czego jest ta wtyczka? Gdzie ja podłączyć? Zauważyłem, że jest wypieta

#29 Offline   Kamile280


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 cze 2017
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 marca 2018 - 18:29

Dołączona grafika

Macie pomysł co zrobić z tym fantem? Brakuje dwóch pinów, za co one są odpowiedzialne? To od wiązki silnika tej której się nie regeneruje <bo nie wiem jak to nazwać>

#30 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 22 marca 2018 - 20:30

Ja tą wiązkę nazywam "od strony nadwozia" i wedle mojej rozpiski to:
19-ka to złącze diagnostyczne (stąd nie mogłeś połączyć się z ECU, czy wybłyskać kodów diodą),
a 43 to sterowanie elektrozaworem opar paliwa (przepuszczanie w kierunku ze zbiornika paliwa do kolektora ssącego) jest to przewód masowy bo napięcie (czyli "+") jest podawane bezpośrednio na zawór po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon.

Użytkownik brajtas edytował ten post 22 marca 2018 - 20:35









Podobne tematy Zwiń