Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] Nawiew raz działa, raz nie


33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Fah


  • Postów: 285
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marzec 2018 - 16:49

Taki problem mam od kilku dni. Po odpaleniu nie działa mi nawiew. Pod pokrętłem siły czuć, że ciśnienie się zmienia, ale wentylator milczy. Bezpieczniki całe. Po rozgrzaniu silnika, jeździe w mrozie cisza. Wysiadłem na 5 minut, po powrocie wszystko hula na każdym biegu (silnik cały czas pracował, nawiew na 3 biegu). I hulało następne kilka godzin. Dzisiaj znowu cisza, po rozgrzaniu i 15 km jazdy z prędkością 110 km/h nadal nic. Ciepłe powietrze ledwo leciało, zależnie od prędkości auta. Coś zamarzło?

Użytkownik Fah edytował ten post 02 marzec 2018 - 16:51


#2 Offline   Mike69


  • Postów: 132
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 02 marzec 2018 - 17:33

Być może stacyjkę masz wyrobioną i kluczyk nie wraca aby mógl zaskoczyć nawiew. Spróbuj zrobić tak, jak odpalisz i nawiew nie będzie wiał, minimalnie cofnij kluczyk w lewo aż poczujesz jak pstyknie. Wtedy powinien zaskoczyć nawiew. Mam tak u siebie, też nawiew raz działał raz nie. Lekko cofam kluczyk i dmucha jak talala.

#3 Offline   hadrianus


  • Postów: 167
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 marzec 2018 - 19:43

Potwierdzam, kluczyk.
Warto sprawdzić jeszcze bezpieczniki i ich styki, jak nie pomorze instalację. Jak to nie pomorze to szczotki mogą być już krótkie i wieszają się. Można kupić same szczotki za grosze.

#4 Offline   Fah


  • Postów: 285
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marzec 2018 - 20:43

Kluczyk sam w sobie jest dość luźny w stacyjce, lata góra dół jak mu się podoba.

Edyta - próbowałem też odpalić REST. Przekaźnik przy nogach pasażera zaskakuje, tak samo jak przy przełączaniu między osuszaniem, a EC. Nawiew milczy

Nie mogę edytować - opcja z kluczykiem odpada. Sprawdziłem w każdą stronę i nie zaskakuje

Edyta - poczytałem trochę forum. Wychodzi na to, że silnik dmuchawy jest pod szybą, od strony silnika, a nie jak sądziłem we wnętrzu. Jest możliwość, że mógł się czymś zalać/coś się skropliło i póki jest mróz, to trzyma i nie ruszy?

Użytkownik markslew edytował ten post 03 marzec 2018 - 21:54


#5 Offline   Mroziak


  • Postów: 137
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 03 marzec 2018 - 15:22

Kiedyś miałem coś podobnego u siebie i rezystor dmuchawy nie łączył, przy okazji fajnie by było jak byś przed odpaleniem auta sprawdził czy dochodzi/wychodzi z niego napięcie.

#6 Offline   Fah


  • Postów: 285
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marzec 2018 - 16:19

Prąd chyba jest w porządku. Godzinę temu odpaliłem i dmuchało. Przy konkretnym nicnierobieniu, tj rano cisza, zamknąłem auto, po 2 godzinach wracam i działa

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3398
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 marzec 2018 - 16:28

Fah, problem jest w stacyjce ,szkoda czasu na dłubanie ,pisał kolega wyżej jak sprawdzić,każdy miał ten problem albo będzie miał.

#8 Offline   Fah


  • Postów: 285
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marzec 2018 - 18:40

Sprawdziłem i to kilkakrotnie trik z kluczykiem. Rzyca, nie zaskakuje. Co więcej, znalazłem pozycję, gdzie wszystko się opina (czyli zegary na spoczynek, silnik ma lżej), a motor pracuje.

#9 Offline   Gerri


  • Postów: 2161
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 04 marzec 2018 - 22:13

Jeżeli problem jest w stacyjce to wystarczy na próbę podać prąd z akumulatora na bezpiecznik dmuchawy. Do sprawdzenia silniczka bez demontażu wystarczy wyjąc wtyczkę z opornika dmuchawy na dzwonie nad kolumną kierowniczą (pod listwą podszybia) i na nią podać prąd.

Użytkownik Gerri edytował ten post 04 marzec 2018 - 22:17


#10 Offline   Fah


  • Postów: 285
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marzec 2018 - 13:38

Chyba mam - podstawa bezpiecznika 12 jest wytopiona, najwyraźniej nie ma już styku i cuda się dzieją. Ale bezpiecznik (czerwony) cały

Użytkownik Fah edytował ten post 05 marzec 2018 - 13:39


#11 Offline   Gerri


  • Postów: 2161
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 05 marzec 2018 - 13:50

No rzeczywiście - zapomniałem. To tez powszechna usterka. Sprawdź czy gniazdo obok jest obsadzone (chyba 11) Jak jest puste to można kabelki przerzucić.

#12 Offline   Fah


  • Postów: 285
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marzec 2018 - 14:17

Obsadzone są wszystkie. Tj we wszystkich są bezpieczniki. A na nich prąd. Sprawdziłem metodą "na krótko aku w bezpiecznik" i cisza. Co więcej, prąd chyba tam nawet nie dochodzi - podpiąłem multimetr minusem do blachy, plusem macam górne blaszki - wszędzie jest prąd oprócz 12. Wyjąłem bezpiecznik 15 i... nadal jest tam prąd. Ba - z opisu wynika, że to bezpiecznik lewych świateł, a po wyjęciu nadal działały. I krótkie i postojowe, przód i tył. Więc - albo kabel gdzieś się stał zbyt biodegradowalny, albo jest jeszcze jakiś bezpiecznik

#13 Offline   Gerri


  • Postów: 2161
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 05 marzec 2018 - 14:20

Fabrycznie prąd przychodzi na dolny styk. Zamiast multimetru lepiej weź żarówkę z kabelkami. Jak chcesz podać prąd na bezpiecznik 12 to podaj na górną blaszkę i załącz wentylator pokrętłem w kabinie.

#14 Offline   Fah


  • Postów: 285
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marzec 2018 - 14:25

W kabinie jest stale 3 bieg. Podawałem plusa z aku na górny, grzebiąc minusem w dolnym. Cisza

Taka myśl - gdybym podał minus nie w gniazdo, a blaszkę między rzędami, plusa w górną - powinno zaskoczyć?

Użytkownik Fah edytował ten post 05 marzec 2018 - 14:33


#15 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marzec 2018 - 14:38

A po co chcesz podawać tam masę? Ty masz doprowadzić do dmuchawy prąd przez bezpiecznik numer 12. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twój wpis, ale bezpiecznik to nie jest zbudowany tak, że na górze jest "+" a na dole "-". Ty musisz upewnić się, że odpowiedni bezpiecznik jest sprawny i pożyczyć sobie prąd najlepiej z jakiegoś sąsiedniego bezpiecznika i doprowadzić go do góry problematycznego bezpiecznika.

A tak w ogóle wymień wszystkie bezpieczniki, koszt mniejszy niż 10 zł. 20-letnie czasami wyglądają na dobre, a rozsypują się po wyjęciu, albo robią zwarcia. To podstawa i od tego trzeba zawsze zacząć.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 05 marzec 2018 - 14:40


#16 Offline   Fah


  • Postów: 285
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marzec 2018 - 14:57

To jest bez sensu. Najmniejszego. Idąc za radą kolegi jaszek7777, wziąłem kabel, wsiadłem do auta, przekręcam kluczyk, żeby był prąd i... nawiew działa. Bez bezpiecznika w gnieździe 12. Próbowałem kilka razy - co kontrolki zaskoczą, to nawiew się odpala. Zdurniałem, teraz kompletnie nie mam pojęcia, o co chodzi

#17 Offline   Gerri


  • Postów: 2161
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 05 marzec 2018 - 19:03

OK - prawdopodobnie gniazdo sie wypaliło wcześniej i bezpiecznik jest już przeniesiony gdzieś indziej. Twoje zadanie na teraz to musisz sprawdzić gdzie. Musisz odkręcić część skrzynki - tą z bezpiecznikami i podnieść do góry. Następnie musisz zlokalizować przewód różowo-zielony o przekroju 2,5 mm (to jest doprowadzenie prądu ze stacyjki do bezpiecznika dmuchawy) i przewód czarno-zielony o tym samym przekroju (to jest wyjście z bezpiecznika w kierunku dmuchawy)

Użytkownik Gerri edytował ten post 05 marzec 2018 - 19:04


#18 Offline   Fah


  • Postów: 285
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marzec 2018 - 20:09

Teoretycznie, równie dobrze mogę wypinać po kolei bezpieczniki, aż dmuchawa stanie - a po wpięciu z powrotem zaskoczy. To będzie ten bezpiecznik, bez rozbierania.
Kolejną myślą są kończące się szczotki - raz załapią, raz się zawieszą. Jak je sprawdzić przy minimalnej rozbiórce? Chłody są, garażu niet, a wyjęcie całego silnika, z tego co wyczytałem, oznacza wyciąganie całego mechanizmu wycieraczki.

#19 Offline   Gerri


  • Postów: 2161
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 05 marzec 2018 - 20:19

Napisałem ci w jednym z postów powyżej jak to zrobić. Czytasz co ci się pisze?

#20 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marzec 2018 - 21:08

Szczotki zostaw w spokoju. Tam prądu brakuje, a nie żadne szczotki. Ja wymieniłem dmuchawę bez wyciągania mechanizmu wycieraczki. Ciężko, ale da się, ja odchyliłem przegrodę silnika, dmuchawa na styk się zmieściła. Ja robiłem to w w201, w w124 może jest jeszcze więcej miejsca, nie wiem.