Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Nawiew raz działa, raz nie


39 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2018 - 16:49

Taki problem mam od kilku dni. Po odpaleniu nie działa mi nawiew. Pod pokrętłem siły czuć, że ciśnienie się zmienia, ale wentylator milczy. Bezpieczniki całe. Po rozgrzaniu silnika, jeździe w mrozie cisza. Wysiadłem na 5 minut, po powrocie wszystko hula na każdym biegu (silnik cały czas pracował, nawiew na 3 biegu). I hulało następne kilka godzin. Dzisiaj znowu cisza, po rozgrzaniu i 15 km jazdy z prędkością 110 km/h nadal nic. Ciepłe powietrze ledwo leciało, zależnie od prędkości auta. Coś zamarzło?

Użytkownik Fah edytował ten post 02 marca 2018 - 16:51




#2 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 02 marca 2018 - 17:33

Być może stacyjkę masz wyrobioną i kluczyk nie wraca aby mógl zaskoczyć nawiew. Spróbuj zrobić tak, jak odpalisz i nawiew nie będzie wiał, minimalnie cofnij kluczyk w lewo aż poczujesz jak pstyknie. Wtedy powinien zaskoczyć nawiew. Mam tak u siebie, też nawiew raz działał raz nie. Lekko cofam kluczyk i dmucha jak talala.

#3 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 marca 2018 - 19:43

Potwierdzam, kluczyk.
Warto sprawdzić jeszcze bezpieczniki i ich styki, jak nie pomorze instalację. Jak to nie pomorze to szczotki mogą być już krótkie i wieszają się. Można kupić same szczotki za grosze.

#4 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2018 - 20:43

Kluczyk sam w sobie jest dość luźny w stacyjce, lata góra dół jak mu się podoba.

Edyta - próbowałem też odpalić REST. Przekaźnik przy nogach pasażera zaskakuje, tak samo jak przy przełączaniu między osuszaniem, a EC. Nawiew milczy

Nie mogę edytować - opcja z kluczykiem odpada. Sprawdziłem w każdą stronę i nie zaskakuje

Edyta - poczytałem trochę forum. Wychodzi na to, że silnik dmuchawy jest pod szybą, od strony silnika, a nie jak sądziłem we wnętrzu. Jest możliwość, że mógł się czymś zalać/coś się skropliło i póki jest mróz, to trzyma i nie ruszy?

Użytkownik markslew edytował ten post 03 marca 2018 - 21:54


#5 Offline   Mroziak


  • Postów: 140
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 03 marca 2018 - 15:22

Kiedyś miałem coś podobnego u siebie i rezystor dmuchawy nie łączył, przy okazji fajnie by było jak byś przed odpaleniem auta sprawdził czy dochodzi/wychodzi z niego napięcie.

#6 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2018 - 16:19

Prąd chyba jest w porządku. Godzinę temu odpaliłem i dmuchało. Przy konkretnym nicnierobieniu, tj rano cisza, zamknąłem auto, po 2 godzinach wracam i działa

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 marca 2018 - 16:28

Fah, problem jest w stacyjce ,szkoda czasu na dłubanie ,pisał kolega wyżej jak sprawdzić,każdy miał ten problem albo będzie miał.

#8 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marca 2018 - 18:40

Sprawdziłem i to kilkakrotnie trik z kluczykiem. Rzyca, nie zaskakuje. Co więcej, znalazłem pozycję, gdzie wszystko się opina (czyli zegary na spoczynek, silnik ma lżej), a motor pracuje.

#9 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 04 marca 2018 - 22:13

Jeżeli problem jest w stacyjce to wystarczy na próbę podać prąd z akumulatora na bezpiecznik dmuchawy. Do sprawdzenia silniczka bez demontażu wystarczy wyjąc wtyczkę z opornika dmuchawy na dzwonie nad kolumną kierowniczą (pod listwą podszybia) i na nią podać prąd.

Użytkownik Gerri edytował ten post 04 marca 2018 - 22:17


#10 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2018 - 13:38

Chyba mam - podstawa bezpiecznika 12 jest wytopiona, najwyraźniej nie ma już styku i cuda się dzieją. Ale bezpiecznik (czerwony) cały

Użytkownik Fah edytował ten post 05 marca 2018 - 13:39









Podobne tematy Zwiń