Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Nawiew raz działa, raz nie


39 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 marca 2018 - 13:50

No rzeczywiście - zapomniałem. To tez powszechna usterka. Sprawdź czy gniazdo obok jest obsadzone (chyba 11) Jak jest puste to można kabelki przerzucić.



#12 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2018 - 14:17

Obsadzone są wszystkie. Tj we wszystkich są bezpieczniki. A na nich prąd. Sprawdziłem metodą "na krótko aku w bezpiecznik" i cisza. Co więcej, prąd chyba tam nawet nie dochodzi - podpiąłem multimetr minusem do blachy, plusem macam górne blaszki - wszędzie jest prąd oprócz 12. Wyjąłem bezpiecznik 15 i... nadal jest tam prąd. Ba - z opisu wynika, że to bezpiecznik lewych świateł, a po wyjęciu nadal działały. I krótkie i postojowe, przód i tył. Więc - albo kabel gdzieś się stał zbyt biodegradowalny, albo jest jeszcze jakiś bezpiecznik

#13 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 marca 2018 - 14:20

Fabrycznie prąd przychodzi na dolny styk. Zamiast multimetru lepiej weź żarówkę z kabelkami. Jak chcesz podać prąd na bezpiecznik 12 to podaj na górną blaszkę i załącz wentylator pokrętłem w kabinie.

#14 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2018 - 14:25

W kabinie jest stale 3 bieg. Podawałem plusa z aku na górny, grzebiąc minusem w dolnym. Cisza

Taka myśl - gdybym podał minus nie w gniazdo, a blaszkę między rzędami, plusa w górną - powinno zaskoczyć?

Użytkownik Fah edytował ten post 05 marca 2018 - 14:33


#15 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2018 - 14:38

A po co chcesz podawać tam masę? Ty masz doprowadzić do dmuchawy prąd przez bezpiecznik numer 12. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twój wpis, ale bezpiecznik to nie jest zbudowany tak, że na górze jest "+" a na dole "-". Ty musisz upewnić się, że odpowiedni bezpiecznik jest sprawny i pożyczyć sobie prąd najlepiej z jakiegoś sąsiedniego bezpiecznika i doprowadzić go do góry problematycznego bezpiecznika.

A tak w ogóle wymień wszystkie bezpieczniki, koszt mniejszy niż 10 zł. 20-letnie czasami wyglądają na dobre, a rozsypują się po wyjęciu, albo robią zwarcia. To podstawa i od tego trzeba zawsze zacząć.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 05 marca 2018 - 14:40


#16 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2018 - 14:57

To jest bez sensu. Najmniejszego. Idąc za radą kolegi jaszek7777, wziąłem kabel, wsiadłem do auta, przekręcam kluczyk, żeby był prąd i... nawiew działa. Bez bezpiecznika w gnieździe 12. Próbowałem kilka razy - co kontrolki zaskoczą, to nawiew się odpala. Zdurniałem, teraz kompletnie nie mam pojęcia, o co chodzi

#17 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 marca 2018 - 19:03

OK - prawdopodobnie gniazdo sie wypaliło wcześniej i bezpiecznik jest już przeniesiony gdzieś indziej. Twoje zadanie na teraz to musisz sprawdzić gdzie. Musisz odkręcić część skrzynki - tą z bezpiecznikami i podnieść do góry. Następnie musisz zlokalizować przewód różowo-zielony o przekroju 2,5 mm (to jest doprowadzenie prądu ze stacyjki do bezpiecznika dmuchawy) i przewód czarno-zielony o tym samym przekroju (to jest wyjście z bezpiecznika w kierunku dmuchawy)

Użytkownik Gerri edytował ten post 05 marca 2018 - 19:04


#18 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2018 - 20:09

Teoretycznie, równie dobrze mogę wypinać po kolei bezpieczniki, aż dmuchawa stanie - a po wpięciu z powrotem zaskoczy. To będzie ten bezpiecznik, bez rozbierania.
Kolejną myślą są kończące się szczotki - raz załapią, raz się zawieszą. Jak je sprawdzić przy minimalnej rozbiórce? Chłody są, garażu niet, a wyjęcie całego silnika, z tego co wyczytałem, oznacza wyciąganie całego mechanizmu wycieraczki.

#19 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 marca 2018 - 20:19

Napisałem ci w jednym z postów powyżej jak to zrobić. Czytasz co ci się pisze?

#20 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2018 - 21:08

Szczotki zostaw w spokoju. Tam prądu brakuje, a nie żadne szczotki. Ja wymieniłem dmuchawę bez wyciągania mechanizmu wycieraczki. Ciężko, ale da się, ja odchyliłem przegrodę silnika, dmuchawa na styk się zmieściła. Ja robiłem to w w201, w w124 może jest jeszcze więcej miejsca, nie wiem.








Podobne tematy Zwiń