Skocz do zawartości




[W201] Montaż anteny elektrycznej od A do Z - instrukcja


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   showtime


  • Postów: 229
  • Na forum od: 15 lis 2016
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marca 2018 - 10:44

*
Popularny

Montaż anteny elektrycznej – MB W201 190 na przykładzie anteny Phonocar (sprawdzony jakościowo zamiennik)
  • Demontaż lewego boczka bagażnika. Wypiąć lewą kostkę lampy, odpiąć 3 kołki plastikowe łączące osłonę zbiornika paliwa z boczkiem. Wyjąć boczek zaczynając od góry.
  • Odkręcić kabel masowy i antenowy podłączony do starej anteny, wyjąć antenę
  • Przymierzyć nową antenę, dopasować profil mocujący i podłączyć przewód antenowy.
  • Przy antenie elektrycznej są 3 kable, które z reguły mają kolor: czerwony (stały plus), zielony (plus po włączeniu radia) i czarny (masa). Oryginalna wiązka jest zakończona kostką, która nie pasuje do anten-zamienników i trzeba ją odciąć. Łączymy przewody: czarny z wiązki z zielonym od anteny, brązowy z wiązki z czarnym od anteny i czerwony z wiązki z czerwonym od anteny. Teraz podłączamy przewód masowy z wiązki anteny do złącza masowego innych przewodów w bagażniku (będzie to widoczne po zdjęciu boczka)
  • Demontujemy siedzisko kanapy (wypinane) i oparcie kanapy (3 sruby na klucz 8). Po odkręceniu śrub podnosimy oparcie kanapy do góry.
  • Odchylamy izolację (wygłuszenie kanapy) i puszczamy wiązkę przez przelotkę z bagażnika do kabiny.
  • Zdejmujemy listwę progową tylną i przednią (trzeba mocniej pociągnąć do góry). Wypinamy wykładzinę przy progu. Wyjmujemy dywanik kierowcy oraz wypinamy wykładzinę podłogi pod nogami pasażera.
  • Odkręcamy dolną osłonę słupka środkowego, tam gdzie są pasy bezpieczeństwa (2 śruby na „krzyżaka”).
  • Puszczamy wiązkę w okolicy progu pod wykładziną i pod nogami kierowcy w tunelu na kable.
  • Zdejmujemy osłonę pod kierownicą (4 śruby na „krzyżaka”).
  • Puszczamy wiązkę za podstopnicą kierowcy aż na górę pod kierownicę i z innymi kablami puszczamy ją pod kierownicą aż do konsoli środkowej.
  • Wyjmujemy radio i podłączamy kable z wiązki. Kabel czerwony (stały plus) do czerwonego kabla w kostce radia (warto sprawdzić miernikiem czy pojawia się tam plus po przekręceniu kluczyka) i kabel czarny zakończony wsuwką do radia w miejscu gdzie pojawia się plus na sterowanie anteny lub wzmacniacza (w przypadku wszystkich radioodtwarzaczy Becker za kostkę podłączeniową służy zwykła wsuwka – warto założyć na nią osłonkę lub koszulkę termokurczliwą).
  • Włączamy radio – działa! Jeśli nie działa tzn. że warto przeczytać manual raz jeszcze.
Dołączona grafika










Podobne tematy Zwiń